he meiden, ik heb teruggezocht maar kon zo gauw het andere topic niet vinden. Even een kort vraagje, vooruitlopend op alles (tja, de kracht van het positief denken he) ben ik eens gaan kijken wat kinderopvang kost etc. En uit gaan rekenen hoeveel je terugkrijgt. Wat blijkt? bij de proefberekening had ik ingevoerd; per maand 35 uur opvang, bij gastouder, 4 euro per uur. Daar zouden wij 119 euro per maand voor terug krijgen, dus zelf maar 20 euro hoeven te betalen. (man heeft een normale baan en ik zelf heb mezelf alvast een parttimesalaris gegeven) maar dit kan toch niet? krijg je echt zoveel terug? En moet je aan zo'n gastouderbureau ook nog iets betalen? hoe werkt dat? nou, haha, een slimme meid is op haar toekomst voorbereid @mods, bij duidelijk antwoord kan deze weer op slot hoor alvast bedankt, Taliaa
Ja, je krijgt inderdaad zoveel terug. Wij betalen via viaviela netto ook maar 20 euro per maand voor 2 dagen opvang per week (door gastouder/oma). Je betaalt 5,04 per uur aan de gastouder, 75 euro bureauvergoeding. Daar krijg je het grootste deel weer van terug via de belastingdienst.
Ik wil alleen even zeggen: Dank jullie wel voor het posten van dit soort info, het is allemaal heel prettig om te lezen!
haha, ik kon hem al niet vinden zag hem nu toevallig.. ik wist niet eens dat dit topic bestond! sorry modjes maar ehm, weet iemand of je die vaste bijdrage ook weer op kunt geven aan de belastingdienst?
je krijgt inderdaad best veel terug nu. Rick gaat 1 dag in de week naar het KDV dat kost normaal gesproken 281 euro per maand. Maar we krijgen bijna 230 euro terug... dus hoeven we maar 50 euro per maand te betalen! Vond ik echt heel erg meevallen.
wij betalen dadelijk voor 2 dagen kdv een 100 euries. kreeg van de week al een verslag binnen van de kosten voor 2008. ik kon alleen maar denken lang leven de belastingdienst, normaal gesproken zouden we zonder de toeslag van de belasting ruim 6000 euries per jaar betalen! dat zou gewoon niet op te brengen zijn! dus toch nog een beetje erg blij met de blauwe enveloppen!1 joyce
Ik geloof op www.toeslagen.nl Anders even op belastingdienst kijken daar heb je als het goed is ook een link.