Puramino weigeren na start bijvoeding - 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is nu net zes maanden geworden en het is al een hele rollercoaster geweest. Net zoals zijn zus is de miserie begonnen wanneer ik overging van bv naar flesjes. Na veel zoeken, ging het drinken min of meer redelijk (Nan Transit, we wonen in België). Dan kreeg hij mid november heel erge diarree en dronk hij nog nauwelijks 400 ml per dag. We werden opgenomen in het ziekenhuis en hij kreeg een sonde. Doordat hij bijna een liter melk per dag via de sonde kreeg, resulteerde dit in nog meer diarree. Volgens de kinderarts was zijn darmslijmvlies zodanig aangetast dat hij lactosevrije melk moest krijgen om de diarree te stoppen. Hij kreeg novarice en dat ging na een paar dagen super. hij dronk meer en beter dan ooit tevoren. We mochten naar huis maar het geluk was van korte duur. Na een week begon hij weer minimaal te drinken en te spugen. Dan heb ik aan de alarmbel getrokken. hij was 400 g afgevallen en al bijna een maand dus niet meer aangekomen. De gastro enterloge van het universitair ziekenhuis in Antwerpen zette hem op Puramino. Weer een korte opname met sonde om het braken te stoppen. En de Puramino ging als een tierelier. Hij dronk meer dan een liter per dag en haalde duidelijk zijn schade in (hij had ondertussen ook nog een longontsteking gekregen maar dat stoorde hem helemaal niet. ook de antibiotica hadden geen invloed op zijn enorme trek). ondertussen ook gestart met groentehap en dat gaat goed. Maar de melk begon achteruit te gaan na twee weken. Sinds de start van de fruithap (zijn we mee gestart omdat hij in de opvang niet wilde drinken), wil hij steeds minder zijn melk drinken. Ik weet niet meer wat te doen. Morgen overleg met de kinderarts. Maar het lijkt alsof hij de vieze puramino niet meer wil nu dat hij lekkere groentjes en fruit eet. Maar hij moet toch nog wel melk drinken??

We moesten 6 tot 8 weken Puramino geven, en daarna terug gewone melk proberen.

Nog mensen die dit herkennen dat Nutramigen/Puramino/Neocate geweigerd werd na het starten van vaste voeding?

Alvast bedankt!

2. Sandraa18

Sandraa18 Lid

18 jun 2016
    29
    1
    3
    Hoi,

Ja dat herken ik zeker. Mijn dochter is nu bijna 10 maanden heeft een koemelkallergie en ernstige reflux. Wij hebben ook ziekenhuisopnames, provocatietesten, kinderarts, logopediste, diëtiste etc allemaal gehad.
    Mijn dochter is vanaf het begin af aan al geen goede drinker geweest en kwam vaak niet eens aan 400 ml per dag.
    Nu wil ze helemaal geen fles meer en krijgt pap. Dit wilde niet lukken tot ongeveer 3/4 weken terug.
    Waarom ze het niet wilde, ik heb geen idee want vast voeding vond ze veel lekkerder en fijner dan de Puramino.
    Nu eet ze dus 2 en soms 3 borden pap op een dag en krijgt ze zo evengoed +/- 300 ml Puramino binnen.
    Heb je pap al eens geprobeerd? Dus gewoon melkvoeding met rijstebloem erbij? Mijn dochter pakt de gewone rijstebloem niet, maar met vanille extract wel! Dat is ook nog een tip?
    Succes!

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanochtend weer maar 30 ml willen drinken, terwijl zijn droomvoeding van 22u gelukkig wel op ging gisteren (240 ml). Gisteren heeft hij dus het volgende binnen gehad:
    7u 50 ml Puramino
    10.30u groentenhap (250 g)
    14.30u fruithap (250 g)
    17.45u 180 ml Puramino, maar dan een beetje gespuugt. Ik denk dat hij wel 150 ofzo heeft binnen gehouden
    22.00 droomvoeding 240
    Al bij al is dat niet mis..

Ik heb vanochtend dan maar pap gemaakt maar niet met rijstvlokken omdat hij al moeilijk stoelgang maakt. Ik heb iets van vijfgranen gebruikt en dan een scheutje diksap eronder, want die bittere, zurige smaak van de Puramino krijg ik anders niet verzacht. Zo heeft hij dan nog wel 110 g gegeten en dan begon hij weer te kokhalzen. Echt vreemd... Hij dronk het echt zo graag en goed en dan toch weer problemen nu...

Misschien krijgt hij tandjes maar ik zie echt niks. Dus dat zou me verbazen. Vorige week zei de KA dat hij een rsv hoest heeft, maar dat het drinken na het weekend wel zou beteren. Maar het is dus nog slechter geworden. Hij blijft ook lelijk hoesten.

Deel Deze Pagina