kinderdagverblijven negatief in het nieuws..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnetjes, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Er moet niet naar de cao gekken worden maar naar de ggd regels.

en daar in staat.
    9 baby's met ze 2 13 baby's met ze 3. Hier voor heb je dan ook nog een richtlijn hoe veel kindjes per vierkante meter. en daar door is het dus ook wel eens lokaal afhankelijk hoe veel kindjes je hebt

13 peuters met ze 2 16 peuters met ze 3

veticaal heeft weer ander richtlijnen. daar zit je nog meer aan leeftijd gebonden

maar dat zit je zo ie zo want je mag zoveel baby's onder een half jaar en zoveel onder een jaar op de groep

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Er moet niet naar de cao gekken worden maar naar de ggd regels.

en daar in staat.
    9 baby's met ze 2 13 baby's met ze 3. Hier voor heb je dan ook nog een richtlijn hoe veel kindjes per vierkante meter. en daar door is het dus ook wel eens lokaal afhankelijk hoe veel kindjes je hebt

13 peuters met ze 2 16 peuters met ze 3

veticaal heeft weer ander richtlijnen. daar zit je nog meer aan leeftijd gebonden

maar dat zit je zo ie zo want je mag zoveel baby's onder een half jaar en zoveel onder een jaar op de groep

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier 9 kindjes met min 2 leidsters en soms ook nog een stagaire erbij, 'so ochtends van 7.30 - 8.30 is een leidster alleen en van 17-18

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het feit dat je alleen op een groep staat vind ik eigenlijk nog het vreemdst in dit verhaal :confused:

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Sorry, ik zie dat je het al enigszins uitgelegd hebt, maar nog steeds vind ik het onverantwoord hoor, ookal is het maar voor korte tijd..In dit beroep is het toch wel heeeeeel erg belangrijk dat je met minimaal 2 staat. Je kan wel een beroerte krijgen, dat wordt gerust niet meteen door iemand opgemerkt die elders in het gebouw staat. Dan zitten mooi wel al die kindjes alleen :( Of jij kan wel niet helemaal zuiver zijn (is maar een voorbeeld hoor, ik ga er gewoon vanuit dat jij met je beste bedoelingen je werk doet) en rare dingen doen met die kindjes, sociale controle is dan een pre lijkt me....Ik zou er persoonlijk niet eens mee eens zijn om alleen te staan en eisen dat je er op die uren iemand bij krijgt...

Zo zie je maar weer, dat er veel te veel wordt toegestaan in ons land..Altijd maar aan de kosten denken, veiligheid komt op de 2e plaats en dat bij een beroep waar je met mensen (kinderen) werkt, schandalig!

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja maar het blijft zo dat dit op elk kinderdagverblijf zo is.

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoe kom je erbij dat mensen er nu pas over gaan nadenken?
    De media staat er opeens bol van, maar dat is heel wat anders.

Ik weet zeker dat overal wordt nagedacht over de veiligheid van de kindjes.
    Op het kdv van mijn zoontje kom je niet zomaar binnen.
    Je moet aanbellen en dan doet een leidster de deur open.
    Een tijdje geleden kwam ik er net aan terwijl er een andere ouder naar buiten ging, die mevrouw hield keurig netjes de deur voor mij open, dus ik kon zo naar binnen.
    Welk systeem er ook gehanteerd wordt, het is nooit helemaal uit te sluiten dat er een gestoord figuur naar binnen loopt.
    Maar dat kan ook in de supermarkt, bibliotheek of welke openbare plek dan ook.
    Ik werk op een basisschool, daar kan ook een idioot met een geweer naar binnen als hij dat zou willen...

Ik ben niet van plan om in angst te gaan leven, daar is het leven veel te mooi voor!

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat ik me af vraag is. ten eerst waar is jou kindje als jij moet plassen de deur open doen als de bel gaat en zo.

en goh had je je dit niet eeder afgevraagt. dit is al jaren zo. op alle kinderdagverblijven waar ik gewerkt of stage heb gelopen. maar ook die ik ken via kennisen

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Op je eerste vraag; Mijn kindje loopt gewoon achter mij aan bij dit soort activiteiten. Bovendien sta ik met mijn eigen kind 1 op 1, is totaal geen vergelijking. En daarbij heb jij de zorg over andermans kinderen, lijkt me dat je je nog 100x verantwoordelijker voelt/gedraagt.

Op je 2e vraag; Nee, ik heb me dit nooit eerder afgevraagt, omdat ik nooit met een kdv te maken heb. Maar ik ging er altijd wel vanuit dat de leidsters sowieso met 2 staan. Mss een kromme vergelijking hoor, maar ik heb jarenlang in een winkel gewerkt. Daar was het absoluut verboden om alleen te openen en te sluiten ivm persoonlijke veiligheid. Waarom mag je dan op een kdv wel alleen staan in de vroege en late uren? Daar gaat het niet alleen om jou veiligheid, maar ook om die van die kleintjes..

Ik wil even benadrukken dat ik jou er niet persoonlijk op aanval hoor, mocht je dat denken. Alleen door jou bericht ben ik gewoon verrast hoe dat gaat op (de meeste) kdv's. Als ouder zou ik er ook echt een probleem mee hebben als ik zou weten dat een leidster alleen staat op een groep en het niet accepteren. Dat mensen dat wel doen, vind ik persoonlijk gewoon erg laks.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Belgische crèches opgeschrikt door dreigtelefoontje
    Uitgegeven: 4 februari 2009 15:03
    Laatst gewijzigd: 4 februari 2009 15:14
    AMSTERDAM - Een verwarde man heeft woensdag voor onrust gezorgd in een aantal Antwerpse en Brusselse kinderdagverblijven. Hij belde naar de hulpcentrale en zei "dat er iets zou gebeuren aan een kindercrèche".

Verder zei de man dat hij een mes bij zich droeg, zo is te lezen op de website van Het Laatste Nieuws. Er werd verwezen naar het drama in Dendermonde.

De politie stuurde direct wagens om in de buurt te patrouilleren. Ook werden alle crèches geadviseerd de ramen en deuren gesloten te houden.

De verdachte is snel opgepakt. Het feit dat hij met zijn eigen telefoon had gebeld, maakte het mogelijk hem snel te kunnen arresteren.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik vat het ook niet persoolijk op. ik denk dan alleen hoe doe je die dingen thuis. en we open en sluiten niet alleen in het pand want er is een tweede colega alleen die staat op een ander groep. met een gangetje van mischien 1,5 meter er tussen

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Bij ons op het kdv sluiten we en openen we ALTIJD met minimaal 2 leidsters! En de kinderen mogen NOOIT alleen zijn op de groep, dus ook niet als je de deur open moet doen ofzo terwijl de andere leidster een kindje aan het verschonen is!

Deel Deze Pagina