Toch naar het KDV???

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Noja, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noja

Noja Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu bijna 9 maanden oud en het is een heel druk meisje. Geeft niets maar ik heb er wel mijn handen vol, nooit een echt de tijd voor mezelf want als ze slaapt moet ik echt eens aan het huishouden beginnen. Inmiddels ben ik alweer ruim 3 maanden zwanger van de tweede en zie er nu al tegenop hoe het straks gaat lopen. Ja, erg he? We wilden graag snel een tweede maar nu het met Jade even zo moeizaam gaat begin ik 'm toch wel te knijpen hoor. Nu is het ook nog zo dat ik tot nov een uitkering heb en daarn ais het klaar! Ik kan ook de bijstand niet in, dat wil ik ook niet trouwens. Ik zou graag een leuke baan vinden en dan Jade naar het KDV brengen. Maar ja, Jade is echt geen makkelijk meisje. Als mama alleen al omdraait gaat ze helemaal uit haar dak. Ze slaapt ook nergens anders dan thuis. Bij opa en oma hebben we het al zo vaak geprobeerd maar ze blijft maar huilen en het gaat van kwaad tot erger. Laats had ik een feestje en bleef ze bij een vriendin 'slapen' Om 22:00 uur belde die vriendin me op dat het echt niet ging. Jade was zo overstuur dat ze er gewoon bang van werd, ze bleef echt in haar verdriet hangen. Maar goed, wat moet ik nu??? Inmiddels zit ik er zelf aardig doorheen door slaapgebrek en het altijd maar met haar bezig zijn. In dat opzicht is het dus goed om weer te gaan werken. Maar hoe moet dat dan met Jade? Ik voel me echt zo'n belabberde moeder, ik weet niet wanneer ik het nu goed kan doen. Ik weet wel dat ik alles op een rijtje wil hebben voordat de tweede komt...

Degene die nu nog steeds lezen: Bedankt!!! :) Ik hoop dat iemand me iet svan advies kan geven of een hart onder de riem kan steken want ik zie door de bomen het bos niet meer.

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wat heftig en vervelend voor je!!
    KDV zal denk ik (misschien wel voor jullie allebei) wel een goed idee zijn. Het nadeel is dat het op deze leeftijd wat lastig wennen is voor jullie dochter. Je kan altijd een keer bij een kdv gaan kijken en je zorgen bespreken.
    Is een gastouder anders geen optie of gaat je voorkeur echt uit naar een kdv?

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn zoontje is dan wel een makkelijke slaper, maar verschrikkelijk eenkenning. Hij wil absoluut niet bij vreemde mensen op schoot. Toen ik 1 juli begon met werken is hij twee dagen naar het kdv gegaan. Ik had echt gedacht dat het de eerste paar keer ellende zou zijn maar het ging gelijk hardstikke goed!! Misschien is het voor jade wat langer wennen, maar gaat het na een paar keer best! Ik denk toch dat je het dan moet proberen.

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou het ook gewoon proberen. Op het KDV hebben ze als het goed is wel ervaring met kindjes die eenkennig zijn. Bedenk ook dat alles razendsnel verandert aan die kleintjes. Vaak zie je het even helemaal niet meer en dan een paar maanden later ben je eigenlijk alweer bijna vergeten hoe het was. Die eerste jaren zijn echt tropenjaren, vooral met twee kleintjes, maar voor je het weet zijn ze weer groot. Vergeet ondanks alles niet te genieten van je kindje en je zwangerschap. Er zijn nou eenmaal kindjes die veel bij hun mama willen zijn, dat zegt niks over je kwaliteiten als moeder hoor! Het komt altijd goed, mijn dochter was als baby ook zo, ze is nu al 11 en gaat nu met veel plezier naar slaapfeestjes en op schoolkamp.

5. Noja

Noja Niet meer actief

Thanx voor jullie reacties! We zijn vanmiddag wezen kijken bij een kdv en Jade heeft al lekker meegespeelt. Ze had zelfs een klein babytje in de knie gebeten, aaaah. De juf zei wel dat het een pittige was en dat ze flink kon schreeuwen. We kregen een rondleiding van dik eenhalf uur en toen was Jade dus alleen daar. Ik schrok wel een beetje toen ze zei dat ze zo kon schreeuwen maar ach... Ik heb haar en de tweede nu ingeschreven, nu nog werk zoeken...

Deel Deze Pagina