Kinderen (3,5 en 6), even alleen in de kamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinderbloem, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toen ik de openingpost las dacht ik: woooppss!! Ik laat mn dochter van 11 maanden en mn zoontje van ruim 3 wel eens alleen als ik ga douchen... WEL op de bovenverdieping met het traphek dicht en de badkamer deur open, En hou het uiteraard kort, ga niet uitgebreid in bad.
    Toen mn dochter nog jonger was wachtte ik gewoon totdat ze sliep. Daarna toen ze iets ouder was zette ik haar gewoon in de badkamer erbij, maar nu ze kruipt is dat niet te doen en "speelt" ze liever met mn zoontje op zn slaapkamer die aan de badkamer grenst. Af en toe wordt t ruzie en dan roep ik vanuit de badkamer dat het afgelopen moet zijn ;) haha!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk dat het totaal afhangt van het kind zelf.
    Onze jongste zou ik nu echt niet alleen laten, veel te ondernemend! Maar de oudste wel, zij zal gewoon doen wat ze doet en als er wat is, wel naar me toe komen.

Maar het is dus hartstikke goed gegaan :D

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

haha idd als ze stil zijn spoken ze wat uit he hahahaha
    Ik vindt het ook juist goed dat de oudste zo`n soort verantwoordelijkheid gaan leren om even onder in de kamer alleen te kunnen blijven;)

4. m1980

m1980 Bekend lid

6 apr 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ik heb vanmorgen de slaapkamers schoongemaakt bedden verschoond,de Jongste van 11mnd zat in de box mn andere dochter was tv aan het kijken(oudste is naar school),Gaat altijd prima af en toe roep ik even of alles goed gaat..zo heb ik het altijd gedaan.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Klein chrisje voelde zich toch wel rot denk ik. Ze is niet meer actief op het forum

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mijn kinderen blijven gerust beneden als ik boven ga douchen, ze zijn 2 en 3
    (bijna 3 en 4)
    ik ga dan niet heel uitgebreid douchen maar ze weten me te vinden als er iets is

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmm dat was nou ook weer niet de bedoeling.. :(

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik neem m'n zoontje mee naar boven en die mag dan boven op ons bed even kinder-TV kijken. Ook vast niet pedagogisch verantwoord maar dat zal dan wel :) Hij krijgt er vast geen vierkante ogen van ;) En mama kan dan even douchen en aankleden.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Een kind van 3 jaar kan toch wel alleen in een ruimte zijn?
    Zie daar het kwaad niet van in hoor....onze oudste speelt nu ook alleen boven en we zijn nu net begonnen met haar voor op straat laten spelen zonder toezicht van papa en mama, maar wel als er meerdere kindjes buiten zijn.

De jongste neem ik wel altijd mee, als de oudste er niet is.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Knap dat jij dat durft mamavanjuul! Ik zou mijn meisje nooit alleen buiten laten spelen....in onze straat dan he....
    Ik vindt zelf 4 jaar nog te jong om alleen buiten te gaan spelen al kijk jij vanbinnen mee.

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    3 jaar en alleen buiten spelen, kan toch niet. Ik zou dat dood eng vinden.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    #112 mamavanjuul, 19 jul 2012
    Laatst bewerkt: 19 jul 2012
    Niet kunnen of dood eng vinden is natuurlijk wel wat anders he!

Tja...over 3 maanden gaat ze naar de kleuterschool, dus het los laten gaat beginnen.

@lov23; Vind het wel eng hoor :) Maar ja...de stap moet een keer gezet worden. Moet wel zeggen, ze zijn met z'n 7en meestal.
    De oudste is 7 en de jongste dus bijna 4.
    We wonen in een straat waar alleen woon-verkeer komt, woonerf zeg maar. Dat scheelt veel ;)

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik douche nu nog samen met me zoontje en soms douche ik al hij nog slaapt.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja zoiets dacht ik al...het ligt er maar net aan hoe je woont. Jullie wonen fijn dan zeg....
    Hier is het een zijstraat maar toch komt er veel verkeer doorheen;)

Ja loslaten gaat beginnen idd....maar laat me maar eerst even wennen aan het naar school gaan de hele week:D Heb er trouwens helemaal zin in...wij beiden!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja wonen erg fijn wat dat betreft. Als het mooi weer is, is de hele straat vol met kindjes. Skelters, fietsen en wandelwagentjes....straat staat vol.
    Dan kan ik moeilijk tegen de oudste zeggen: nee, jij mag niet mee spelen.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb 2 zoons van bijna 2 en 3,5. Ik laat ze dus boven. Traphekjes dicht en supersnel douchen. ze boven hebben vind ik prettiger dan beneden.
    tv doe ik ook wel eens aan, maar geluid dan heel zacht.
    gr brenda

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zou ik dan ook wel doen en lekker op het stoepje erbij gaan zitten hahaha:D

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het alleen buitenspelen ook heel erg afhankelijk is van hoe en waar je woont. Ik woonde als kind in een erfje, de enige auto's die er kwamen waren van de ouders van andere kinderen die er wonen, dus alles reed stapvoets.

Wij wonen aan een drukke straat waar redelijk hard gereden wordt. Maar als wij achter de poort uitstappen staan we letterlijk in de speeltuin, dat is wel onwijs fijn. s ochtends als alle kinderen op school zitten kan ze lekker spelen daar en zet ik mijn stoel zo dat ik haar kan zien en kan toch lekker in mn eigen tuin zitten.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Doe ik ook vaak hoor :D
    Ik vind het ook zo gezellig om te zien, al die kleintjes samen spelen.
    Maar als de jongste wakker is, of ik moet eten koken, dan leer ik nu wel om haar alleen buiten te laten.

-met keukenraam open, zodat ik wel alles hoor, maar dat weet zij dan weer niet. Denk namelijk wel dat het goed is voor haar zelfvertrouwen als ze denkt dat mama haar vertrouwd. En het is ook niet zo dat ik haar niet zo zeer vertrouw...maar die grote boze wereld he-

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oeh maar dat deed ik dus nog niet echt alleen laten....idd die boze wereld en je dochter is nog te klein om te begrijpen dat er boze mensen rondlopen toch?

@Tullip is ook zo het is afhankelijk waar je woont hoor...maar ook op een erf/speeltuin komen slechte mensen natuurlijk en als je zo jong bent kun je je nog niet weren vindt ik;)

Deel Deze Pagina