kinderen 5-12 jaar vaccineren?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door zwaaistaart, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Laat jij je kind 5 -12 jaar vaccineren?

1. ja

15,2%
  2. nee

69,2%
  3. weet het nog niet

15,6%
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik weet het nog niet. Ben zelf wel gevaccineerd, maar heb het gevoel dat bij de meeste kinderen de medische noodzaak erg laag is en dat zij nu alleen aan de beurt zijn gekomen omdat er zo'n grote groep volwassenen is die zich niet laat vaccineren. En Ja ik ben voor vrijheid in die keuze en dit is geen verkapt verwijt. Maar ik vind niet dat dit probleem dan maar doorgeschoven moet worden naar de kinderen. Plus nu met omnikron zou ik ook graag even aan willen kijken hoe groot het probleem nog is.
    Los van die emotie probeer ik me nu wel meer te verdiepen in de vraag of ik dit nu wel of niet oké vind voor mijn kinderen. Wat ik daarin vooral lastig vind is dat er nog geen informatie is over een eventueel effect voor de lange termijn aangezien de kinderen nog in ontwikkeling zijn. Ik ken wat mensen die op dit vlak gestudeerd hebben, dus ik wil hen eens vragen hoe ik hier nu naar kan kijken.
    Ik vind het jammer dat er zo weinig uitleg over wordt gegeven.

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Volgens mij geef je het met booster nog steeds minder snel door.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn persoonlijke ervaring is dat gevaccineerden het net zo goed makkelijk door kunnen geven. Zal even mijn post van een ander topic hier plakken:

Mijn gevaccineerde collega was niet ziek, bleek dag later wel corona te hebben. Hij heeft mijn andere gevaccineerde collega besmet, terwijl ze met schermen ertussen op zo'n 3 meter afstand zitten. Wel 8 uur in dezelfde ruimte.
    Ik heb er ook al die tijd tussen gezeten maar geen corona gekregen. Heb corona (9 maanden geleden) en vaccin (6 maanden geleden) gehad.
    Maar goed, mede door mijn ervaringen gaat mijn jongste vooralsnog geen vaccin krijgen en mijn oudste geen booster

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Dat kan wel jou persoonlijke ervaring zijn, maar ik heb meer met wetenschappelijk onderzoek. Mijn persoonlijke ervaring is dat ongevaccineerden sneller besmet raken. Ik ken veel meer ongevaccineerden die besmet zijn dan gevaccineerden die besmet zijn. Relatief. Maar ik geloof niet dat dat heel representatief is.

Youtan en bosi333 vinden dit leuk.
  5. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Goed om te horen! Voor dochter ben ik nog aan het twijfelen. Heb je toevallig linkjes naar betrouwbare wetenschappelijke onderzoeken? Ik zou er graag meer over willen lezen :)

Vooral omdat we gewoon niet weten wat het bij de kinderen nog voor bijwerkingen/effect/antistoffen over 10/20/30 jaar heeft...

Ang1987 vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Dat denk ik wel. Zoon van 13 heeft december '20 corona gehad en in december '21 zijn prik. Daags voor zijn herstelbewijs verliep. Hij hoefde er maar 1.
    Volgens mij haalt het niet uit hoelang geleden het is, als je maar een bewijs van positief hebt staan bij de GGD

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Ah oké. Herstelbewijs verloopt na 1 jaar dan?
    En zou je dan na die ene prik ook nog een booster moeten halen? Of hoe zit dat nu weer bij kinderen. Die onder de 18 jaar zijn kunnen nu sowieso nog geen booster halen zie ik.

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Dit is denk ik wel lastig want volgens mij zijn er voor kinderen onder de 12 geen herstelbewijzen? Of heb je die wel als je je bij de GGD positief hebt laten testen?
    Ik las ook weer ergens (volgens mij iets van Patricia Bruijning) dat kinderen die het virus hebben doorgemaakt beter helemaal niet geprikt kunnen worden als ze al eens corona hebben doorgemaakt?
    Er zijn vooral heel veel kinderen die wel corona hebben gehad maar waar het niet is geregistreerd omdat ze niet getest zijn/geen klachten hadden.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.817
    113
    Of het officieel een herstelbewijs is weet ik niet maar er ligt wel vast wanneer de besmetting was. Getest via de ggd en terug te vinden op Coronatest.nl

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Je kan zelf wel zien of je kind antistoffen heeft. Laatst ook een testje bij mijn zoon gedaan, die had helaas geen antistoffen in zn bloed.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Je kunt online, met DigiD, een herstelbewijs aanmaken. Volgens mij wilde @toch3 dat voor haar kinderen doen.
    Als je kind getest is bij de GGD kan dat dus wel. Alleen doet (bijna) niemand dat omdat een kind nergens een herstelbewijs hoeft te laten zien. Geen QR code nodig heeft.
    Ik heb nog nergens iets gelezen over of kinderen die het al gehad hebben nu nog enig voordeel hebben bij het halen van een prik.
    Daar ben ik namelijk ook benieuwd naar. Mijn jongste twee hebben het al gehad. Een zelfs 2x. En allebei zonder klachten.

Alleen in Nederland is het herstelbewijs een jaar. Andere landen is dat 180 dagen.
    Onder de 18 mag nog geen booster. Maar ik verwacht binnenkort eigenlijk wel het bericht dat zij ook mogen gaan voor de booster.
    Voor kinderen onder de 12 zal dat nog weer later aan de orde zijn.

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Op de website van coronacheck kun je ook voor een kind een herstelbewijs met QR code aanmaken. Heb ik even naar gekeken.
    Ik heb nu een papieren QR code voor mijn zoon van 10.
    Kan alleen als je kind dus zelf DigiD heeft en bij de GGD een positieve test had.

Ang1987 vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Heb jij zo'n test zelf gekocht? Of via de huisarts?

Syane vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dat wil ik ook wel weten.

Zxcvb vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel jammer.
    Hier wil mijn zoon ook zijn bloed laten onderzoeken op antistoffen maar heeft dan volgens mij weinig meerwaarde als ze aanwezig zijn?

16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ja dat klopt ik heb zelf ook een antistoffen test gedaan laatst.
    Ja snap dat je het jammer vind dat je kind geen antistoffen heeft zou ik toch ook vinden.

17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wij hebben net getest (mijn zoon voor het eerst) dus wie weet. Al verwacht ik dat ie negatief is. Het maakt me op zich niet uit want ik ga hem op dit moment onder geen beding laten vaccineren.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Zxcvb en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jaap van Dissel had daar in een technische briefing ergens een mooie grafiek van. Ongevaccineerd besmette vooral ongevaccineerd en gevaccineerd zelden een andere gevaccineerde. Maar dat was met Delta. Aantal herbesmettingen met nu Omicron, die dus eerder besmet zijn geweest met een andere variant, loopt echt al erg op. Zonder booster deden mijn AZ prikken niks meer tegen besmetting met Omicron. En volgens mij beschermen de boosters veel minder tegen besmetting met Omicron. Wel tegen ziekenhuisopname gelukkig. Maar de: dan besmet je ook minder anderen en je krijgt het minder snel? Die vlieger gaat nu met Omicron veel minder op. Hierover dit artikel van RIVM:
    https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-en-eerdere-infectie-beschermen-minder-goed-tegen-infectie-omikronvariant

Mammaaa vindt dit leuk.
  20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zelf gekocht. Maar we hebben er al heel wat met volwassenen gedaan en die sloegen na vaccinatie allemaal positief uit. Dus ze werken wel.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina