Ik dacht dat hij het gehad had, omdat een paar klasgenootjes positief waren en hij dezelfde klachten had. Maar helaas, want dan was hij er mooi mee weggekomen.
Ah ja dan is het helemaal jammer. Kon je hem toen nog niet bij de GGD laten testen? Ik ben vandaag voor het eerst bij de GGD geweest met mijn 5 jarige en dat was dramatisch. Denk dat ie een vingerprik minder erg had gevonden
Oei da's vervelend dat je kind het zo naar vond. Mijn jongste zoon was net 5 toen hij voor het eerst werd getest. Inmiddels is hij een keer of 4 getest. Hij vind het gelukkig helemaal geen probleem.
@Ang1987 ik kan met digid inderdaad voor de kinderen herstelbewijs uitprinten, zowel nationaal als internationaal. Nog niet gedaan/nodig gehad omdat er in de kerstvakantie in Duitsland ook weinig/niks kon
Ik kwam dit tegen op de site van de RIVM: Ook als jouw kind corona heeft gehad, is het advies om toch 2 vaccinaties te halen. Dit is nodig voor een zo goed mogelijke bescherming. Dus toch 2 prikken na besmetting...
Zelf nog geen vaccin gehad, twijfel nog voor mezelf. Maar nu ik zwanger ben wacht ik soieso tot er na. Mijn zoon krijgt hem zeker weten nog lang niet, hij is 4.
Ja, dat zegt het RIVM. Maar verschillende kinderartsen hebben zich uitgesproken dat vaccinatie eigenlijk niet nodig is voor kinderen die al Covid gehad hebben. Lastig hoor, al die tegengestelde adviezen...
https://www.blogdoc.nl/open-brief-aan-alle-ggd-en-in-nederland-mbt-de-vaccinatie-van-5-11-jarigen/?fbclid=IwAR0PMsVstoeoZbMRWGlVNII4kL_5xCMZ4KnqD0jJ7xdXsTIzZZygMYTrRw8
Ik antwoordde op de vraag of een kind net als 12+ maar 1 prik hoefde na besmetting. Het rivm adviseert dus om dan toch 2 prikken te geven. Dus als je besluit je kind wel te vaccineren ondanks eerdere besmetting is het advies dus toch 2 prikken. Ik heb zelf nog niks van kinderartsen gelezen. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet heel uitgebreid gezocht heb hoor. Maar het zou zo prettig zijn als je daar niet heel internet voor hoefde door te spitten. En het is gewoon heel lastig, de ene deskundige zegt dit, de andere weer wat anders en wij als leek mogen onze keuze dan gaan maken
Bijsluiter van het vaccin voor kinderen (Comirnaty is de Pfizer-kindervariant). Wat niet gemarkeerd is, maar mij wel erg opvalt is dat je voorzichtig moet zijn met deze vaccinatie bij kinderen als het kind zenuwachtig is voor het vaccin. Wat zou daar voor nadelige werking aan verbonden zijn? Gaat het dan om het feit dat ze er overstuur van raken en wellicht kunnen flauwvallen door het prikje opzich, of is er meer aan de hand?
Wat bijzonder. Kan het helaas niet lezen, de tekst is te wazig. (misschien wel op mijn computer maar zit op mijn tel). Staat dit ook ergens online. Ben wel benieuwd.
https://www.pfizer.nl/product/comirnaty De bijsluiter in deze link is nagenoeg dezelfde. Ergens midden op de pagina bij informatie op kinderen van 5 tm 11 jaar klikken
Comirnaty is niet de Pfizer kindervariant, Comirnaty 10 (microgram) wel. In de bijsluiter voor volwassenen staat hetzelfde en volgens mij staat het in veel meer bijsluiters. Je moet extra uitkijken omdat iemand kan vallen als ze flauwvallen.
Ik heb deze bijsluiter ook gelezen maar ik vraag mij af hoe 'echt' deze bijsluiter is. Er staat bij een woord ook een dubbele spatie. En ontbreken hoofdletters. Ik vind het zorgelijk hoe moeilijk het is dingen te onderscheiden van echt en bewerkt nieuws.
Ik zat in de groep twijfel, nu hoef ik er voorlopig niet over na te denken, want hij heeft as we speak Corona. Veel hoofdpijn, koorts, overgeven, dus niet dat ene snottebelletje waar ik hem regelmatig op heb getest. Na het verloop zal ik mijn conclusie trekken, maar ik snap het wel als mensen vooral met kwetsbare kinderen ervoor kiezen om te vaccineren. Ik had het sowieso gedaan als mijn prematuur geboren zoontjes nog zouden leven. Ik vind het nu ook best heftig, daar waar andere kinderen slechts een kuchje hebben, is mijn zoontje echt behoorlijk ziek, je weet het gewoon niet.