Hier ook zo ziek! Heel veel beterschap! Ergens vind ik het overigens toch fijn dat ik niet de keuze hoef te maken voor wel of niet vaccineren. Vond het echt zo moeilijk. Maar ze zijn bij mij echt flink ziek, als een goede griep. Ik hoop dat dat zo blijft.
Beterschap! Je weet het inderdaad niet. Mijn zoontje was doodziek van de waterpokken. Ook heeft hij een ander virus gehad vorig jaar waardoor hij zelfs in het ziekenhuis is beland. Dus ik was ook wel een beetje bang voor corona voor hem. Maar toen hij corona had , had hij een dag keelpijn en dat was het.
En toch vind ik daar een andere meer genuanceerde bijsluiter. Ik ben niet gevaccineerd en laat mij en mijn kinderen ook niet vaccineren. Wel ben ik voor 'zelf nadenken' en niet klakkeloos dingen als waarheid aannemen. Dit berichtje is niet persoonlijk op jou gericht bedoeld.
Ik denk ook zelf na, daarom dat ik ook de bron checkte en bij Pfizer zelf uitkwam. Ik vind het vreemd van Pfizer dat er dan blijkbaar meerdere bijsluiters van hetzelfde product op de website staan. Misschien is er een logische verklaring voor, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Klopt hier kind dat van waterpokken en griep enorm ziek was. Corona helemaal niks. Nog niet eens een snotneus. Kind van vriendin heeft zwakke longen, astma alles. Dus logisch dat het erger kan zijn want dat is een griep al. Had ze Corona helemaal niets. Echt geen pijl op te trekken.
Gisteren helaas flinke discussie gehad met mijn vader. Mijn man zei dat we onze kinderen voorlopig niet gingen vaccineren.. Mijn vader is altijd echt rustig en weet dat wij ook voorzichtig zijn, we zijn gevaccineerd en geboosterd en houden ons aan de maatregelen. Maar toch werd mijn vader echt wel fel en vond het ongelofelijk dat wij onze kinderen niet gaan vaccineren. En waarom dan wel niet... En we laten ze toch ook gewoon vaccineren volgens het normale programma... wat onverstandig.. etc. etc. Gelijk was de hele sfeer weg. Ik had geen zin meer in uitleggen. Het is ook gewoon een gevoel van ons, misschien veranderen we nog als er meer bekend is. Maar nu vinden we echt dat we geen vaccinatie doen bij onze kinderen terwijl er nog zoveel volwassenen niet eens gevaccineerd of geboosterd zijn, kinderen worden er niet zo ziek van en onze kinderen zijn goed gezond. Ik zie de voordelen niet zo. Maarja er viel niet meer tegen mijn vader te praten. Deze discussie gaan we natuurlijk vaker krijgen ook met anderen zodra kinderen de oproepen krijgen.. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ja zo bizar, het lijkt zo willekeurig. Ik snap daarom wel waarom er ouders zijn die het risico niet willen nemen en hun kinderen wel vaccineren. Wat dat betreft ben ik blij dat we corona in huis hebben gehad.
Ja lastig is dat. Mijn ouders die wel gevaccineerd en geboost zijn (en wij gevaccineerd en afgelopen maand op de oudste na Corona hebben gehad) zeiden juist dat we het niet moesten doen bij de kinderen. Nu willen wij dat voorlopig ook niet maar als we zouden besluiten het wel te doen is dat ook onze keuze. Ik heb ook nooit met mijn ouders besproken of ik onze kinderen wel of niet vaccineer volgens het rijksvaccinatieprogramma. Mijn kinderen mijn keuze. Ik heb het er gewoon niet echt over.
Herkenbaar. Mijn ouders snappen ook echt niet waarom wij onze kinderen niet vaccineren. Ze zeggen dat we geluk hebben gehad dat de kinderen niet ziek zijn geworden toen ze corona hadden. De volgende keer kan het heel anders aflopen. Daar ben ik het dan niet mee eens.
He bah wat vervelend. Ik ga de discussie zo veel mogelijk niet aan. Ik ben sowieso al heel erg van leven en laten leven en heb veel van dat soort mensen om mij heen dus ik verwacht er niet heel veel last van te hebben. Ik heb wel mijn argumenten klaar om mijn kind niet te vaccineren en daar zullen ze het mee moeten doen, maar zal er erg weinig tijd aan besteden en de discussie snel afkappen. Wel vervelend als het idd je vader is of iemand anders die dicht bij je staat. Hopelijk kan je het toch een beetje loslaten en je vader ook.
Het is ook gewoon onze keuze inderdaad. Maar het gesprek kwam er zo opeens op en ik schrok toch wel van de felheid opeens. En ja eigenlijk trek ik me dat toch wel aan. Niet om van mijn mening af te wijken, maar toch.
Ik hoop ook dat het hiermee gewoon klaar is. Bij ieder ander verder weg zou ik me er toch minder druk om maken hoor. Maar ik heb nu wel zoiets van dat ik deze discussie met mensen maar uit de weg ga. Terwijl ik anders altijd wel discussies aanga eigenlijk. Stom van mezelf vind ik het, maarja.
Wij staan nog steeds pro vaccinatie erin. Ik ben kwetsbaar, mijn ouders en hun hele kant zijn 75+ en we zien de familie regelmatig en mijn ouders dagelijks. Zoon heeft pufjes: beetje verkouden en hij blaft als een zeehond voor weken. Kans op astma is groot bij hem. Ik word van een verkoudheid al zo ziek dat ik binnen 3 dagen aan de prednison zit (heb voorraad thuis). Dus hoe groter de gevaccineerde bubbel om mij heen, hoe gunstiger
Het is het generatie verschil, speelt bij mijn vader ook. Minder gewend om zelf na te denken als het gaat om medisch handelen. Mijn vader is in het dagelijks leven wel een vrijdenker met een eigen mening. Maar niet als het gaat om medische zaken, dan is hij heel volgzaam. Ook omdat ze best wel bang gemaakt zijn door alle media. We hebben afgesproken elkaars visie te respecteren en het er niet meer over te hebben. Zo zonde dat corona en het beleid voor spanning zorgen binnen families.
Ik kwam dit artikel tegen en wilde het hier toch even delen, vind het wel goed passen bij dit onderwerp. Het is een brief van een huisarts aan zijn collega's over de, voor hem, redenen om kinderen niet te vaccineren. Bronnen heb ik gecheckt en huisarts lijkt echt te bestaan (even iets naar beneden scrollen voor de brief) https://artsencollectief.nl/help-ons-door-de-censuur-heen-te-komen/
Ik lees dit. Bedankt. En in 1 van die links zegt weer die kinderarts Illy iets over vaccineren onder de 12. Ergens heeft hij een ommezwaai gemaakt naar dat hij vaccineren van 5-12 jarigen wel nodig vindt. Hoe komt dat Ik ben wel benieuwd waarom hij daar nu anders over denkt..
Hier is de uitnodiging voor de oudste inmiddels op de deurmat gevallen. Hoewel ik het wat hun betreft een stuk spannender vind dan dat ik het voor mezelf vond, zullen onze kinderen wel worden gevaccineerd tegen Corona. Mezelf heb ik laten vaccineren met het idee dat ik oud genoeg wil worden (voor zo ver dat in mijn eigen invloedsfeer ligt) om mijn kinderen zo lang mogelijk op te zien groeien en bij te kunnen staan in hun ontwikkeling naar (jong) volwassenheid. Eventuele lange termijn gevolgen van het vaccin neem ik dan wel voor lief. Die eventuele lange termijn gevolgen maken dat ik de beslissing voor wat betreft onze kinderen een stuk spannender vind. Stel dat ze (vermeerderd kans lopen op) onvruchtbaar worden/ kanker krijgen/ vreemde, onverklaar- en/of onbehandelbare klachten krijgen? Mijn man maakt zich daar geen zorgen over. De medische wetenschap is op die gebieden al zo ver gevorderd dat dat hen dan hopelijk alsnog vele kansen biedt. Dus de reden dat wij er voor kiezen ze te laten vaccineren is vooral gebaseerd op (eventuele) korte termijn gevolgen voor zowel henzelf als hun/onze omgeving. Ze zijn, voor zo ver we weten, kerngezond maar zoals de afgelopen 2 jaar al hebben bewezen, geeft dat geen garantie voor het al dan niet zeer ernstig ziek worden of overlijden van en door Corona. Of we goed doen aan deze beslissing? De tijd zal het (moeten) uitwijzen en ik kan alleen maar hopen dat ik het me nooit zal hoeven afvragen..