Maar mijn bericht was ook een reactie op iemand anders die het al dan niet erg ziek zijn koppelde aan het zijn van een angstig persoon (angstig zijn vind ik zelf ook groter dan een specifieke situatie eng noemen, maar laten we geen semantische discussie voeren, die specifieke opmerking was niet blijven hangen uit haar berichten bij mij dus fair enough…het maakt alleen de koppeling nog steeds onterecht). Jij reageert vervolgens dat ze het zelf gezegd heeft en ik geef alleen aan dat iemand daarmee zowel niet over haar als over hoe ziek haar kind is hoeft te oordelen. Ik denk overigens op basis van wat jij eerder schreef dat jij het gewoon eens bent met wat ik zeg, dus ik vind het dan vrij nutteloos om vervolgens 1 puntje eruit te pikken, daarop te reageren, terwijl je mijn boodschap volgens mij prima begrijpt en daar ook niet op tegen bent.
Ik snap die behoefte ook gewoon niet zo goed. En in deze situatie vond ik het gewoon echt heel vervelend over komen naar jou toe. Fijn dat die dochter aan het opknappen is. Ik hoop dat je zoon snel volgt. Als je kinderen ziek zijn, is dat sowieso altijd al vervelend en als t dan extremer is dan je gewend bent bij ze, dan is het logisch dat je je zorgen maakt.
Klopt inderdaad. Ik vond alleen dat je niet helemaal gelijk had en daarom haalde ik die opmerking erbij.
Fijn dat je dochter aardig is opgeknapt, maar vervelend voor je zoon. Hoop dat hij ook snel opknapt! Koorts is trouwens een gezonde, normale reactie van het lichaam, daar hoef je jezelf niet druk over te maken. Maar die benauwdheid zou ik wel even in de gaten als ik jou was. Overigens niet alleen nu met corona, maar standaard. Geen enkele huisarts vindt het vreemd als je belt om te overleggen over een benauwd kind. Want benauwdheid en kinderen, dat is geen (goede) combinatie. Heb je je zoon al pcm gegeven tegen de hoofdpijn? Wie weet geeft dat wat verlichting?
In op1 gisteravond zat ook een kinderarts. Weet even haar naam niet meer, maar zij zei dat dat erg lastig is, omdat na verloop van tijd de antistoffen minder worden en daardoor niet meer meetbaar zijn. Maar wel in het bloed aanwezig zijn en bij een nieuwe infectie weer snel actief kunnen worden. Niet meetbaar dus, maar wel aanwezig.
Patricia Bruijning was dat inderdaad. Zij zei dat als je positief was op een antistoffen test dat het betrouwbaar was, maar negatief zegt eigenlijk nog niks inderdaad. Dus weet je vaak nog niks na zo'n test.
Dat zal, maar als er 1 moeder denkt dat haar kind doodziek is en liever had gehad dat haar kind gevaccineerd was en dat verkondigd in de wijde wereld terwijl het milde klachten zijn (en ja, die milde klachten kunnen pittig zijn) kun je andere ouders weer bang maken. Dat is mijn punt. Doodziek is niet flink ziek.
Hebben jullie eigenlijk allemaal de uitnodiging voor jullie kinderen gekregen? Gisteren kreeg ik hem voor onze zoon van 10, maar voor zoon van 6 hebben we nog geen uitnodiging ontvangen. En in de postnl-app zie ik hem voor vandaag ook nog niet staan.
Voor mijn 8 jarige heb ik 'm gisteren ontvangen. Voor mijn 5 jarige nog niet (staat ook nog niet in de post app).
Wij twijfelen nog. Brief overigens nog niet ontvangen. Ze zeggen dat als je al corona hebt gehad het voor deze doelgroep niet nodig is. Ook is het gemaakt op de delta variant. We wachten nog even af.
Voor de oudste (9) kwam die begin deze week. Zag in de app dat die van de jongste (7) vandaag komt. Ze gaan hier eerst de kast in.
Ik kreeg voor beide kids de brieven gisteren tegelijk. Heb ze in de kast gezet. Mocht de dodelijke Ypsilon variant of whatever opeens. oprukken dan zal ik er weer over na gaan denken.
Ja, binnen voor mijn jongste. Er zit een brief bij gericht aan het kind zelf: Het vaccin is veilig en de bijwerkingen duren meestal 1 tot 3 dagen. Als je veel klachten hebt moeten je ouders de huisarts bellen.