Die 8 weken grens...

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Feye, Jan 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Wat zouden jullie doen?

Oudste: 8 weken en 3 dagen geleden positieve ggd test. Vanmiddag in quarantaine n.a.v. meerdere positieve klasgenoten. Net zelf test gedaan: positief. Morgen afspraak bij de ggd.

Jongste: zit morgen op 8 weken na positieve test. Gaan we hem weer 7 + 5 dagen in quarantaine doen?

Ik probeer de ggd uiteraard te bereiken voor advies, maar zonder resultaat.
    Wat zouden jullie doen?
    Hoe groot is die kans dat de oudste nog positief test van de vorige keer? Wat doen we met de jongste?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Volgens mij is de kans dat dat hij nog positief test met een zelftest na 8 weken nihil.. Die testen werken anders dan pcr testen, met een zelftest test je veel korter positief.

Ik zou een GGD test laten doen en die uitslag even afwachten...

Maar in zo'n korte tijd twee keer besmet worden lijkt me ook bijzonder. Lastige situatie.
    Heeft hij nu klachten?

De jongste zou ik in een light quarantaine doen. Haha. In principe hoeft hij niet in quarantaine, maar ik zou even geen 'onnodige' bezoekjes doen. En overleggen met school wat zij wenselijk vinden in deze situatie.

Willemijntje19 likes this.
  3. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Zelftesten testen na zoveel weken nooit meer positief ik zou de test en advies van ggd volgen

Trirani and Willemijntje19 like this.
  4. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

Apr 26, 2016
    2,394
    1,205
    113
    Female
    Bij ons in de klas gaat het nu ook flink rond en er is een meisje die 8/9 weken geleden Corona had en nu weer ziek is en positieve test heeft. Denk helaas echt dat omikron toch sneller weer opgepikt wordt na eerdere besmetting. Ik zou idd de ggd bellen voor advies en de kinderen toch voor de zekerheid thuishouden, hoe vervelend ook na zo’n korte tijd.

Youtan and bulakgirl like this.
  5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,210
    1,753
    113
    Female
    Zelftesten zijn 1-2 weken na positieve test vaak weer negatief
    Een ggd test daarentegen kan lang positief blijven

6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Ah, dat wist ik niet dat die zelftesten niet lang positief blijven.
    School wil ook graag het advies weten van de ggd. Dus straks maar weer proberen ze te bereiken.
    Ik zou het zo sneu vinden voor de jongste. Die zat de vorige keer ook al 3 bijna weken binnen...

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    In ons geval bleek dochter precies 8 weken na zoon positief. In overleg met school en ggd mocht hij naar school, mits klachtenvrij. We hadden ook een ggd test bij hem gedaan voor hij naar school ging. Is ook niet besmet verder. Dochter zit in halve isolatie, is veel op haar kamer en houdt afstand tot ons. Maar zit met het eten gewoon bij ons aan tafel ( op 1,5 meter) bijvoorbeeld.

Mapje and Willemijntje19 like this.
  8. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Ggd vanochtend gebeld. Jongste hoeft niet in quarantaine, goed in de gaten houden, bij klachten direct testen.
    Oudste moest sowieso al t/m woensdag in quarantaine door zijn klas, dus mocht hij positief testen dan is het maar een paar dagen verlengen. Maar ik hoop nog steeds op een vals positieve zelftest...

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Goed om te weten want middelste en ik zitten tot 6 feb nog in de 8 weken en mijn man en baby tot de 12e dus mocht de oudste het krijgen en de andere hebben geen klachten dan kunnen ze gewoon naar school…

Zxcvb likes this.

Share This Page