Gewoon omdat ik het leuk vind om te lezen. Hoe vieren jullie het? En wanneer? Onze traditie: zondagmiddag zetten we een schaal pepernoten/ander lekkers op tafel en wordt er flink gezongen. Dan staat er "plotseling" een flinke zak vol cadeaus in de gang of voor de deur. Cadeautjes worden 1 voor 1 uitgedeeld en uitgepakt. Daarna gaan ze met het nieuwe speelgoed spelen en bereiden wij het eten voor. En dat eten is feestelijke gourmet
Hier altijd pakjesmiddag, de zaterdag voor 5 december: einde van de ochtend komen mijn ouders, zus, zwager, neefje en nichtje. Dan komen er verschillende lunchhapjes op tafel en op een bepaald moment vinden de kinderen de cadeautjes en dan kan het feest los.
Wij vieren het op de dag zelf, zodra de oudste uit school komt. Dan komt ook man naar huis en halen we de jongste bij het kdv op. Ik zet iets lekkers op tafel en op een bepaald moment staat er ineens een zak met cadeautjes die een voor een worden uitgepakt. Ik denk dat ik daarna pannenkoeken ga bakken.
Wij maken een hapjesplank en kijken onder het eten naar het Sinterklaasjournaal met het volume iets hoger dan anders Dan komt Piet heel sneaky strooigoed in de kamer strooien. Als Piet is uitgestrooid gaan we eerst het strooigoed verzamelen en dan mogen de kinderen naar de voordeur om te kijken of er ook pakjes staan.
Wij waarschijnlijk vrijdag al. Ben niet helemaal goed te pas . Anders zaterdag. Bewust ook smiddags en eerder om er zo het hele weekend mee te kunnen spelen.
Normaal op een zondag, maar dat bevalt niet goed. Nu op de zaterdag middag. Met schoonzus en nichtje. Normaal ook met ouders erbij maar die kunnen dit jaar niet. Klein maar fijn dus dit jaar. vorig jaar werden de pakjes bezorgd door Sint en pieten. Dit jaar vragen we de buurman om op de deur te bonsen. Ik haal altijd veel te veel cadeaus dus er staan volgens mij 3 of 4 volle zakken voor 3 kinderen. Dobbelen en bij de 6 mag je een cadeau voor een ander uitkiezen. Lekkere hapjes uiteraard en dit jaar maak ik ook een Sinterklaas taart voor erbij. Vind het altijd een super leuke dag, maar ben ook blij wanneer het weer voorbij is haha
Vorig jaar zijn we naar de bios geweest, naar de club van Sinterklaas en toen we thuis kwamen stond de zak in de kamer. Dat jaar ervoor waren we ook even weg geweest en toen stond ie in huis. Maar altijd wel eind vd ochtend of begin middag. En liefst op zaterdag. Dit jaar weet ik het nog niet. Ze weten dit jaar allebei hoe het zit. En weten wanneer we het gaan vieren. (Zaterdagmiddag) Maar ik vind het wel leuk om het als een soort van verrassing te doen. Misschien gaan we wel ff t dorp in. Er zijn Sint activiteiten. Verder denk ik dit jaar een film en hapjes als avondeten. ‘s ochtends met z’n allen hapjes maken. En dan lekker smullen in de middag.
We vieren het vroeg in de avond, meestal op zaterdag, dit jaar op vrijdag. Weekend vlak voor of vlak na 5/12. Met mijn ouders en mijn zusje + gezin. Niet alle kinderen zijn evengoed met lang wachten, dus dat hebben we een beetje losgelaten. Zolang ze rekening houden met elkaar en even wachten als er bv. een gedicht wordt voorgelezen, is het goed. We zijn meestal vrij vlot door de cadeautjes heen. Dan met elkaar eten en nog gezellig samen zijn/cadeautjes bekijken/spelen/enz.
Zondag lunchen bij mijn ouders met ook mijn zus. Dan komt er een Sint met Piet en daarna heb ik voor de oudste twee een soort van escaperoom spel waarbij ze de cadeautjes zullen vinden. Dus in de middag
Hier vieren we het met mijn familie (8 volwassenen en 5 kinderen). Lootjes getrokken, geen surprises, wel gedichten. We beginnen eind van de middag. Hoe de kadootjes er 'ineens' liggen, verzinnrn we vaak ter plekke. Om beurten een kadootje uitpakken. Zijn altijd wel een tijdje bezig. Iedereen neemt wat te eten/drinken mee. Super gezellig altijd!
Dit jaar vieren wij het bij mijn broer. Dan komt Sinterklaas ook, op zaterdag, op zondag bij mijn schoonvader met Sinterklaas en op 5 december met een nichtje. dit is eigenlijk te gek. Dus volgend jaar vieren we het alleen met gezin op 5 dec.
Op 5 dec, voor het eerst op de dag zelf met familie. Met pietjes die een verhaaltje komen voorlezen. Benieuwd hoe het gaat, is wel gek op zo’n doordeweekse dag.
Mijn moeder en zusje komen altijd. Dan eten we eerst een maaltijd samen, iets eerder dan normaal, zodat we rond 18.30 wel echt klaar zijn. Dan ga ik snoep en zo op tafel zetten en dan wordt er op een gegeven moment aangebeld en doen we de pakjes. Meestal liggen ze dan wat later in bed, dit jaar denk ik dat we gaan proberen alles nog iets te vervroegen omdat midi echt vroeg zijn bed uit moet.
Zo deden wij het ook altijd! Wij vieren het altijd op de zaterdag voor 5 december. Mijn man (en later ook een van de groten) zette de zakken voor de deur of op een andere plek. Dan bonsde hij op het raam en kon het feest van start. We hebben een grote dobbelsteen die dan gebruikt wordt. Wie 6 gooit mag iets uit de zak(ken) pakken. Dat mag niet voor jezelf zijn! Naarmate de kinderen ouder worden veranderde er wel wat, vanaf de brugklas doen ze mee met lootjes trekken met de groten. We zijn daarmee begonnen toen onze oudste in de brugklas kwam. Langzaamaan zaten er voor steeds minder man cadeautjes in de zakken. Dit jaar zit onze op een na jongste in de brugklas en zou de zak dus alleen nog voor jongste er zijn. Dat leek ons niet zo leuk, dus doet hij nu ook al mee met lootjes trekken. Ik heb er voor gezorgd dat hij mij in ieder geval niet kan hebben en wij maken samen de surprise. Zaterdagavond gaan we het met ons 11en vieren. Helaas voor ons willen heel veel mensen gebak met sinterklaas. Daardoor zullen onze oudste twee zoons laat klaar zijn met werken. Ze werken bij een bedrijf dat gebak verpakt. Het zal dus een latertje worden dit keer. Misschien pas starten om 20 uur ofzo. Jongste zoon vind dat nu nog geweldig, want dan mag hij laat naar bed. Of hij het zaterdagavond nog steeds leuk vind weet ik niet, want lang wachten is niet zijn sterkste punt
Wij vieren dit jaar het met zijn tweeën. Afgelopen 2 jaar met vrienden gedaan. Wij zijn net verhuisd en vanaf hun kwam geen initiatief. Denk zaterdag middag. Er komen sint en pieten in het winkelcentrum waar we gaan kijken. En ik vraag de buurvrouw om de zak ergens neer te zetten. Nu nog ff bedenken hoe we het uitpakken wat kunnen rekken.
Wij vieren het zondagochtend bij / met mijn schoonouders. Toevallig heeft Piet daar ieder jaar per ongeluk een zak neergezet. Eerst cadeautjes en dan lunchen. 5 december vieren we het met ons gezin. Wat vroeger eten (pannenkoeken), pyjama's aan en tegen 19.00 wordt er op de deuren gebonsd door de buurman. Er staan dan 2 zakken met cadeautjes buiten.
We hebben het vorig weekend bij mijn moeder gevierd. Erg vroeg maar die is nu op vakantie. Op school komt sinterklaas dinsdag. Dochter zit in gr 6 en doen surprises. S avonds pakjesavond thuis met ons 5en. Woensdag heeft dochter studiedag.
Wij vieren het 2x. eerst met elkaar eten (allemaal kleine hapjes) en daarna gebons en een brief. Dan begint de sint escape room, waarbij de als resultaat de zakken vinden. Ieder jaar een succes! andere keer is de video van de Sint, vooral omdat de oudste bijna 20 is en die ook gewoon nog genoemd worden is het altijd heel grappig! En dan geeft de Sint de aanwijzing waar de pakjes liggen.
Met mijn familie bij een van ons thuis. Eind van de middag. Niet perse op 5 dec. Dit jaar zelfs daarna omdat we dan allemaal konden. Toen de kinderen nog geloofden lieten we de buurman op het raam bonzen. Nu zetten we gewoon zelf zakken neer in de woonkamer. Dit jaar bewust minder cadeaus. Was wel klaar met al die plastic rommel en cadeautjes om de cadeautjes. Beter een paar leuke en goede spullen. We trekken ook lootjes. Gedicht doet iedereen en surprise mag maar hoeft niet. We nemen allemaal hapjes mee en na het uitpakken lekker wat eten en wijntje erbij.