Ons dochtertje van 22 maanden blijft tegenwoordig eerst een uur of 2 kletsen op bed voordat ze gaat slapen. Ze gaat dan niet huilen en ze wordt ook niet vervelend ze is alleen hele verhalen aan het vertellen en na een uur soms 2 uur gaat ze dan pas slapen. Nu had ze dit vanmiddag tijdens het middag slaapje ook dus toen heb ik d'r maar uit bed gehaald. Zijn er meer kids die dit doen? Of heeft er iemand tips?
stoppen met het middag slaapje? Ze is blijkbaar te wakker om te slapen en daardoor slaapt ze s avonds slechter.
savonds lijkt mij dit een stukje verwerking van de dag. Wanneer wij een drukke dag hebben gehad doet mn dochter dit namelijk ook. Maar overdag lijkt het er meer op dat ze dat slaapje niet meer nodig heeft inderdaad.
Lekker laten kletsen. Mijn dochter deed het rond die leeftijd precies zo. Vaak viel ze ook 's middags nog wel twee uurtjes weg. Rond de twee jaar sliep ze weer sneller en ze slaapt nu gewoon weer 2/3 uur in de middag en slaapt 's nachts klokje rond. Best veel. Zolang ze lekker ligt zou ik haar niet eruit halen, ze vindt het misschien wel even lekker en zo in bed rust ze ook. Ik haalde mijn dochter er pas uit wanneer ze zelf aangaf eruit te willen.
Middag slaapje eraf halen is echt geen optie. Ze heeft deze nog echt nodig het was vanmiddag voor het eerst dat ze niet wilde slapen. Nu was ze vanavond extra moe en is ze wel vrij snel in slaap gevallen. Had inderdaad al het idee dat het aan de leeftijd kon liggen ik laat d'r s avonds ook gewoon liggen tot ze in slaap valt. Bedankt voor de info meiden!
Deed onze zoon tijdens die leeftijd ook heel erg haha. Ook zelfs weleens midden in de nacht. Die sliep gewoon nog smiddags. Is gewoon een stukje verwerking.
Hier ook, zolang ze lekker tevreden kletst en zingt, lijkt het mij geen enkel probleem. Hier is het soms weer wat meer, dan weer wat minder, zal samenhangen met het verwerken van de dag.
het hoeft niet te betekenen dat ze geen middag ' slaapje ' meer nodig heeft hoor.. ze kan ook gewoon de rust nodig hebben.. smiddags in bed ookal slaapt ze niet, maar ligt ze lekker te kletsen, ze hoeft niet persee te slapen..
Hier heeft zoonlief het ook maar het is mij opgevallen dat als hij in de middag 2 uurtjes geslapen heeft (dan maak ik hem niet wakker maar laat hem uitslapen) dat hij in de avond dus moeilijk in slaap komt omdat hij niet moe genoeg is. Laat ik hem in de middag een uurtje slapen dan gaat hij in de avond veel eerder slapen. Ik denk niet dat hij zonder middag dut kan maar ik denk wel dat hij in de middag niet meer zo lang moet slapen.
Mijn zoon doet dat 's avonds ook nog. Maar max een half uur ofzo. We lachen ons soms rot. Meestal zingt hij ipv praten. Over dat hij Superman is en alle mensen red. Of Bumba en de circusdirecteur oid. Echt van alles door elkaar.
Mijn dochter is ruim 2,5 en doet dat ook 's avonds. Ze slaapt 's middags nog 2 uurtjes en dat is ook echt geen optie om dat slaapje te laten vallen.. 's avonds gaat ze rond 19u naar bed en ligt soms dan nog wel tot een uur of 8/half 9 te kletsen en te zingen en verhalen te vertellen tegen haar knuffels
Dit deed mijn dochter ook. Ik heb haar er nooit uitgehaald tenzij ze huilde. Soms viel ze nog even in slaap soms niet. Na 2 uur kletsen en zingen haalde ik haar wel uit bed. Ze was dan toch een soort van uitgerust. Soms doet ze het nog, alleen nu roept ze dan na een uur Maaaamaaaaaaa ik ben klaar met slapen!!!!!!! Volgende keer weer!!!