Tips en ideeën feestje 6 jaar

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door giebel, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik ben in principe ve feestje thuis nog. Ben zelf vrij creatief. Kan bv aardig schminken.

Vorig jaar was het canvas verven, spelletjes zoals sjoelen. Buiten spelen, eierkoek versieren, pannenkoeken eten.

Wil wel graag wat anders. Het feestje is half maart. Dus goed weer is geen garantie. Ik had anders wel zin om naar een enorme zandvlakte te gaan waar ze heerlijk kunnen spelen, bomen klimmen ed. Maar dan moet het in elk geval droog zijn. Daar zijn leuke dingen te doen maar zo afhankelijk vh weer. Heb dan wel een binnen alternatief nodig.

En ik snap dat een binnenspeeltuin oid lekker makkelijk is. Maar eigenlijk vind ik dat met 6 jaar nog niet per se nodig. Zelf creatief dus wil dat ook graag gebruiken.

Tips en ideeën zijn welkom!

Overigens zullen er vooral meisjes maar ook 2 (of 3) jongens bij zijn.

2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Wij hebben in feb een feestje. Wij gaan koekjes bakken, disco feestje houden en twister spelen.
    :) als het mooi droog is gaan we naar het speeltuintje om de hoek, vinden ze prachtig

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier ook een ‘maartfeestje’. Als het mooi weer is doen we een fotospeurtocht van school naar huis. Thuis gaan we cakejes versieren. Daarna gaan ze tasjes verven (ik heb een cameo, daarmee snij ik van flexfolie een soort kleurplaat uit die ik op de tasjes strijk, dat kunnen ze dan ‘inkleuren’). Daarna cadeautjes verstoppen, zoeken en uitpakken, dan kan de verf mooi even drogen. Dan de kinderen gewoon nf even vrijspelen en kan ik hopelijk de tasjes strijken om de verf te fixeren. Daarna wat eten en dan brengen we ze naar huis. Ik denk dat het zo iets wordt.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Eten zonder borden, bijv grote berg patat en snacks op tafel (met zeiltje uiteraard), dotten saus hier en daar en eten maar! Kan ook met spaghetti, maar dan raad ik oude kleding of schortjes aan..

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hier ook een maartfeestje van 14-17u ongeveer voor een 6 jarig meisje met alleen meisjes. Thema is regenboog/eenhoorn.

Ik wilde eerst lekker cakejes of eierkoeken oid versieren en die natuurlijk lekker opeten met wat limonade erbij. Dan kadootjes uitpakken, waarschijnlijk met een spelletje (nog even googlen) en even vrij spelen.
    Daarna wilde ik sieradendoosjes versieren met kristalstickers/washi tape oid via Aliexpress. Daarna nog even vrij spelen of een soort ezeltje prik maar dan met de hoorn van de eenhoorn en dan vind ik het wel weer mooi geweest.
    Heb ook eenhoornsleutelhangers en diadeems besteld via Ali. Die krijgen ze in een mooi tasje (ook eenhoorn, ook ali) mee naar huis.

6. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier ook een maartfeestje voor een 6 jarige! Evenals vorig jaar vieren we het dit jaar ook thuis. Nu met het thema ridders & prinsessen.

Ik ben ook altijd van het knutselen, dit jaar een schild of zwaard voor de jongens en een handspiegel voor de meisjes (beiden van hout).
    Daarnaast wilde zoonlief graag weer een speurtocht net als vorig jaar. Tussendoor zal ik ze schminken (voor wie wil) en ondertussen kunnen ze vrij spelen (daar hebben ze echt behoefte aan).
    Uiteraard een spelletje rondom het uitpakken van de cadeautjes, cakejes versieren, evt ketting van nibbit ringen maken en nog wat spelletjes/film achter de hand.
    We sluiten af met marshmallow roosteren boven het vuur (wens van zoonlief).

Naar een binnenspeeltuin oid kan naar mijn mening altijd nog en ik vind het zelf te leuk om zo’n middag samen met de kinderen in te vullen

7. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Dank voor alle tips. Ik moet een binnen alternatief verzinnen. Want wil in principe gaan voor de zandvlakte. Vrij spelen vinden ze inderdaad heerlijk. Hierbij is er ook een grote uitkijktoren wat ze leuk zullen vinden. Ballen mee en wat spelletjes als zaklopen bv. Denk dat dat echt leuk is. Wel thuis de cadeautjes en taart doen, zodat je dat niet daar hoeft te doen.

Ik heb vorig jaar mbt de cadeautjes het aantal ballonnen gepakt zoveel kids als er waren. De ballonnen (voordat ik ze opblies) gevuld met confetti. In elke ballon een briefje met een naam v een kind. Dan opblazen en er een groep van maken. Om de beurt op de kruk staan om met een prikpen 1 ballon kapot te prikken en dan komt er een naam uit, diegene mag zijn cadeautje geven. Was hier een enorm succes en dat wil ze nu weer. Ja het geeft wat troep, maar meteen met de stofzuiger erachteraan en de lol die ze ervan hadden was echt enorm!

Tips voor een bijzonder binnenfeestje of leuke spelletjes die je buiten in de ruimte kan doen, blijven welkom!

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Mijn dochter is bang voor harde knallen. :D

Ik zou vooral ook je dochter vragen wat ze wil/leuk vindt. :) Mijn dochter heeft behoorlijk een eigen mening over wat ze wel/niet wil en wel/niet leuk vindt. Bij mij levert met haar in gesprek gaan eigenlijk altijd heel veel op. :)

Voor spelletjes kun je bv. op scoutingsites kijken. Daar staan vaak hele leuke, creatieve dingen op; scoutpedia bijvoorbeeld.

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bowlen of survival-dag in de polder (polstokspringen enzo). Maar dat zijn dingen die populair zijn bij dl en schoolgenootjes.

10. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vorig jaar had onze oudste een feest in Lego Ninjago thema. Kindjes mochten verkleed komen en er stond een springkussen in de tuin. Hij is in februari jarig en het was gelukkig redelijk lekker weer.

Omdat we veel kinderen in de familie en vriendenkring hebben, hebben we dit jaar besloten om zijn kinderfeestje wel bij een binnenspeeltuin te doen. Familie en vrienden mogen de dag erna komen. Anders wordt het hier echt 1 dolle bende van ellende en daar ben ik vooral een beetje klaar mee.

Deel Deze Pagina