Kinderen alleen thuis 's avonds van 18.00 tot ongeveer 1.00?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 26 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.480
    6.167
    113
    @Saartje33 mijn oudste is wel ondernemend hoor, fietst rustig 10km naar een vriendin toe, spreekt ook veel af.
    Maar ze kan echt bellen met de stomste vragen, dingen die ze zelf ook makkelijk kan oplossen als ze dr telefoon nog heel even in dr zak laat en even nadenkt.
     
    Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  2. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.264
    113
    Home

    Hier word echt enorm veel buiten gespeeld door alle kinderen in de wijk dus dat is wel erg fijn vooral in de zomer is het een straf als ze naar binnen moeten
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  3. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Ja, dit denk ik ook. Internet kan fantastisch zijn, maar het kan ook een onzettende rem zetten op dingen zelf uitzoeken met vallen en opstaan.

    Maar aan de andere kant, wat ik bij m'n oudste zie is dat al die DIY's online juist ook het omgekeerde effect kunnen hebben. Met 12 kan ze inmiddels zelf basic kleren in elkaar naaien (niet zo netjes, ahum, maar toch ik kon dat vroeger niet), allerlei zoete baksels maken en heeft ze heel mooi leren tekenen. Allemaal via youtube. Dat is dan toch wel weer leuk! Ik probeerde vroeger ook van alles, maar die online hulp kan je echt naar een next-level trekken als je het helemaal alleen moet doen.
     
    Saartje33 en Syane vinden dit leuk.
  4. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Hier ook en daar ben ik ook zo blij mee!! We zijn bewust naar een plek verhuisd, waar ze veel vrijheid in de omgeving kunnen hebben (weinig verkeer, veel fietspaden, groen en riviertjes/meertjes) en ze een beetje a-la vroeger zelf kunnen rondstruinen en zweven zonder dat we precies (hoeven te) weten waar ze zijn.
     
    Anna009 en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.480
    6.167
    113
    Ja het heeft allebei z’n voor en nadelen idd.
     
    humptydumpty en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Nee.
    Hebben jullie geen goed contact met de buren? Dat zij een aantal keer kijken?

    Wanneer er iets gebeurt ben je ook niet snel thuis.
     
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Zeker niet.
    Wij hebben zelfs oppas geregeld toen mijn man ons maandag uit concert moest halen en die van 9 lag op bed. Ze heeft weleens vreselijke nachtmerries en is helemaal de weg kwijt. No way dat ik ze alleen laat zo lang en laat.
     
  8. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    In jouw geval zou ik dat ook absoluut niet doen hoor! Maar mijn kiddos zijn allebei totaal niet bang voor donker of wat dan ook. De oudste was dat rond haar 6e wel heel even, de jongste heeft het nooit gehad. Ze hebben het ongetwijfeld van hun vader, want die is ook een emotioneel onderkoelde kikker in dat opzicht, not me :p . Ze zijn bijvoorbeeld gek op supernatural horror over geesten en haunted huizen en andere paranormale dingen. Zelfs de jongste kan veel beter tegen horror dan ik. Als ze een film mogen uitkiezen op een gezins flimkijkavond is het bijna altijd horror en dan kan moeders 's nachts niet goed slapen en slapen zij als roosjes :roflmao:. Dat ze net van die droogkloten als mijn man zijn in dat opzicht speelt voor mij ook een grote rol in het alleen laten. M'n man was vroeger als kind net zo en kon/kan zich niet voorstellen dat je bang bent voor fantasiedingen.
     

Deel Deze Pagina