Kinderen altijd ziek. Hoe weerstand verhogen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Paris91, 16 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook regelmatig dingetjes die ze oppikte op kdv, sinds ze 3,5 is amper wat. Ook nu na de heftigste coronaperiode amper wat aan de hand. Ik denk ook dat het een beetje aangeboren is, de weerstand die je hebt. Haar vader en ik zijn ook zelden ziek, en ik werk nog wel bij een huisarts. ;) Ook mijn vader, en wijlen moeder, waren zelden ziek of verkouden.

Paris91 vindt dit leuk.
  2. Havermout

Havermout Niet meer actief

Hier ook ervaring dat ze 0-3 om de haverklap ziek zijn maar vanaf kleuter echt maar zelden. De oudste had in zijn eerste 1,5 jaar 13 oorontstekingen. Altijd ziek en koorts en daarna zelden nog. Uiteraard wel snotneuzen of soms een buikgriep maar ik heb de oudste echt naar 1-2 keer thuis hoeven houden van school (buiten Corona om) De middelste zit in groep 2 en is nog helemaal niet ziek geweest op school.

En dat terwijl hun zusje vanalles meeneemt van de opvang. Overigens zijn mijn man en ik altijd alleen in het eerste jaar van onze kinderen ook vaak ziek. Daarna ook zelden. Wij pikken dan blijkbaar ook de kinderdagverblijf virussen even mee. Maar de jongens niet :roflmao:

Maar het is nu wel najaar/winter en dat is wel altijd echt de tijd van alle virussen vind ik. Dus niet gek dat het nu helemaal extra vaak is!

Paris91 vindt dit leuk.
  3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.170
    113
    Home
    Hier is de jongste ook altijd ziek
    Niet verkouden want dat noem ik niet ziek
    maar constant ziek met koorts

De andere 2 zijn weinig ziek echt met griep op bed 1x per jaar

Paris91 vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Dat mag!

5. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Ze gaan ook 1 dag naar de opvang toe vanaf baby af aan. Toen was ze wel regelmatig snotterig of een keer waterpokken of zesde ziekte, maar echt dagenlang koorts is iets van de laatste maanden.

6. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Dit denk ik ook.

Mijn dochter is wel naar kdv geweest en pikte toen alles op daar. Op de basisschool was dit niet meer zo. Mijn zoontje niet naar kdv geweest en op de basisschool pikte hij niet alles op

7. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    ik denk ook dat het meer aan je ‘aangeboren ‘ weerstand ligt. Van onze kinderen zijn er sommige wel vanaf 3 maanden naar de gastouder geweest en eentje pas vanaf 3 jaar.
    Bij ons zijn ze allemaal bijna nooit ziek, hooguit 1 of 2 dagen per jaar wat koortsig. Kinderen zijn in de leeftijd van 4-11 en al zeker 3,5 jaar heeft hier niemand gespuugd bijvoorbeeld.
    Wij als ouders zijn ook zelden ziek, dat ik me voor het laatst ziek moest melden op het werk is 7 jaar geleden.

zo te lezen hebben wij veel geluk..

Liekje81 vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.771
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het ook genetisch bepaald is hoor. Wij hebben toen de kinderen allemaal jong waren echt elke winter met elke keer zieken gezeten.
    Dat begon dan net voor, in of net na de kerstvakantie en ging door tot de voorjaarsvakantie. Er ging dan geen week voorbij of ik had wel een of meerdere dagen een of meerdere zieke kinderen.
    Echt drama was dat!
    Terwijl andere gezinnen daar nooit zo last van leken te hebben.

Ik heb heel wat jaren ze bij het ontbijt versgeperst sinaasappelsap gegeven. En ze kregen, als de r in de maand was, een zonnetje (vitaminepillen je van davitamon)
    Dat leek wel wat te helpen.
    Naarmate mijn kinderen ouder werden ging het steeds beter, ze kregen meer weerstand, pikten niet alles meer op of ze werden niet allemaal meer ziek als er een begon.

Havermout vindt dit leuk.
  9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Mijn advies is de kinderen veel en langdurig te laten buitenspelen. En omgang met veel andere kinderen vanaf jonge leeftijd. Vaak merk je dat ze dan alles wel een keer hebben gehad. En van veel naar buiten gaan worden ze ook sterker qua conditie, spieren, longinhoud etc.

Natuurlijk is een deel ook echt genetisch en zaken als gezonde voeding speelt ook een rol. Ik heb ze overigens nooit extra vitamines gegeven. Niet nodig bij een gezond en gevarieerd voedingspatroon.

10. Havermout

Ik geef ze bewust wel vitamines. Want ook al eten wij gezond en gevarieerd en eten ze best prima rauwkost en fruit: zeker de middelste van 5 wil niet altijd avondeten eten en die 5 happen zetten dan weinig zoden aan de dijk denk ik. Omdat de inname van kinderen nog niet altijd stabiel is geef ik bewust wel een multivitamine.

Mijn oudste van 8 eet nu goed en stabiel en die krijgt hem niet meer.

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik denk ook wel dat het met corona periode te maken heeft. Mensen pikken alles nu op.
    Op de school van mijn zoon was gister 25% van de kinderen ziek!
    Zelf is hij 8 jaar en pas twee keer ziek geweest in zijn leven. (Geen borstvoeding gehad, toch zo slecht niet die fles :p)

Ik hoop dat er voor jullie een betere tijd aan gaat komen. Sneu en ook lastig, lijkt me.

12. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Met 8 nog een fles :eek:

Wel vervelend dat hij alle kinderziektes nog moet gaan krijgen! Die kan je toch beter wat jonger krijgen als wat ouder over het algemeen!

13. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier waren van de 30 kinderen maar 8 in de klas. De rest allemaal ziek. Er heerst wat op school / opvang want de grootste klas bestond uit 12 kinderen vandaag :roflmao:.

Maar ben alle virusjes wel beu. Hier is het al 3 weken raak met griepjes, verkoudheden, buikgriep en nu weer wat. Door mijn zwangerschap en na een corona besmetting is de weerstand van mij en mn oudste ook echt tot diep onder het 0 punt gezakt helaas.

14. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Nee als baby de fles :roflmao:
    Kinderziektes? Daar ging het toch niet over. Waterpokken gehad ja, maar ingeënt dus verder niks nee.

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.871
    113
    Er zijn er natuurlijk wel wat meer waar je niet voor ingeënt wordt (vijfde en zesde ziekte, roodvonk, hand-, mond- en voetziekte), maar ik moet zeggen dat mijn kinderen die ook niet gehad hebben (misschien de vijfde of de zesde ziekte - soms lastig vast te stellen wat het is, maar de andere twee sowieso niet).

Mop81 vindt dit leuk.
  16. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    De oudste heeft die allemaal binnen 6 maanden gehad (en de waterpokken laatst nog een keer ). Mijn middelste alleen nog maar de waterpokken en de jongste waterpokken (ook voor 1, maar zo ernstig dat de kinderarts verwacht dat hij genoeg antistoffen heeft) en 5/6 ziekte (of wat voor vlekjes ziekte dan ook :roflmao:).

@Mop81 ik doelde meer op de kinderziektes waar voor je niet ingeënt wordt. 2x ziek is gewoon heel weinig toch, waarvan dus 1x waterpokken , dus hij heeft misschien 1x in zn leven een virus gehad. Dat doen mijn kinderen hem niet na :roflmao: (ik ben gewoon jaloers hoor! :cool:, ik lig deze zwangerschap al voor de 6de keer plat met koorts en hoesten en ben alle griepjes, buikgriepjes, verkoudheidsvirusen gewoon meer dan beu)

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tot dochter 3,5 was, was ze vaak verkouden of hoesten of combi. Altijd wel iets leek het. Waterpokken en zesde ziekte gehad, rest allemaal niet. Ze heeft nu wel echt een hele goede weerstand. Dat ze de rest niet heeft gehad, wil niks zeggen imo.

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh ja dat is waar. Ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die deze gehad heeft. Dus vandaar misschien.

19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat snap ik helemaal dat je het beu bent.
    Lijkt me vreselijk irritant, onhandig en gewoon bah.
    We zijn hier wel verkouden nu hoor maar daar blijft het bij. Besef me wel dat we mazzel hebben. En wie weet pikken we nu de komende tijd wel iets op. Ik werk nu 20 jaar in het onderwijs en heb daardoor (denk ik) een goede weerstand. In het begin was ik vaker ziek.
    Mijn zoon heeft altijd wel een wit winter bekkie en snottebellen maar thats it.
    Beterschap, ik hoop dat de rest van je zwangerschap beter verloopt!

2jongensmama vindt dit leuk.
  20. Havermout

onze oudste had tot 2 jaar allemaal oorontstekingen en altijd verkouden koorts of buikgriep etc. Maar buiten waterpokken die ziektes allemaal niet gehad. En hij is nu 8 en zelden ziek. Hij heeft heeft niet eens bewezen Corona gehad.

Onze middelste was minder ziek. In elk geval amper thuis hoeven houden van opvang. Maar wel vaak verkouden en snot tot en met groep 1. Ook waterpokken en misschien wel een vlekjes ziekte en een keer buikgriep. Maar zit nu in groep 2 en is alleen nog regelmatig verkouden.

Onze dreumes heeft denk ik hand mond voet gehad en ook waterpokken. En ook weer veel verhoging koorts hoesten en snot maar geen oorontstekingen vooralsnog of andere kinderziektes

Ze waren hier gewoon vaak verkouden hoesten koorts maar al die kinderziekten komen ook niet standaard voor (of we hebben het niet doorgehad :p)

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina