Kinderen besmet na positieve test ouder

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Elsje54, Mar 13, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Ik wilde dat net al schrijven, maar ik dacht nog: nee dat kan ik niet maken:D:oops: maar ik dacht het dus ook. Het zou het wel een stuk duidelijker maken;)

Bloempjelief likes this.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Nou, uitslag is er; ook positief. Gelukkig milde klachten, dus hopelijk blijft dat zo.
    Nu dus wel in quarantaine. Hoor net dat beide ouders van weer een ander klasgenootje ook positief zijn.. dus het balletje rolt al lekker daar...

Zxcvb likes this.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik heb de afspraak met man dat mocht 1 van ons het krijgen de ander met de kinderen in een hotel of vakantiehuis gaat om besmetting van elkaar te voorkomen.

4. GossipGirlxoxo

Dit was wat ik ook wilde zeggen, kinderen mogen echt niet naar school als er een huisgenoot nog op dit moment besmet is,

Bij ons op school is nu 1 juf besmet, die klas moet nu 10 dagen (of 5 dagen met testen) thuis blijven maar in de brief van de GGD die bij het nieuwsbericht zat staat dat de kinderen zonder klachten niet binnen hoeven te blijven. Dus geen echte quarantaine voor de hele klas maar wel een ontzegging voor de school om verdere besmetting te voorkomen.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    De kinderen hebben toch ook een vader die voor ze kan zorgen, die mag immers ook niet buiten de deur? Als ze ouder dan 4-5 zijn lijkt het me wel uit te leggen?

Ik ben zelf op zolder gaan wonen, ik was ook hartstikke ziek dus ik kon sowieso weinig betekenen voor de kinderen. Er is verder niemand ziek geworden bij ons.

Dubbelgeluk and GossipGirlxoxo like this.
  6. GossipGirlxoxo

Vaag verhaal dat ze per ongeluk naar school is gegaan. Als je denkt dat je uit quarantaine mag en je kind heeft geen klachten waarom laat je die dan in vredesnaam testen? hier vraag ik me af hoe het zit met broertjes en zusjes van kinderen uit klassen die geheel in quarantaine gaan. Want Pietje mag niet komen omdat hij mogelijk besmet is maar het broertje / zusje uit hetzelfde huis mag wel naar school. Zo schiet het in mijn ogen niet echt op.

Dubbelgeluk likes this.
  7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Oef. Hoop dat het qua uitbraak beperkt blijft!

8. GossipGirlxoxo

Hier gaat het ook een beetje vaag op school. De juf die positief is die heeft woensdag avond de directie gebeld om te melden dat ze lichte klachten had en donderdag ging testen die bleek dus positief. De klas die ze op maandag en dinsdag had moet 10 dagen thuis blijven maar de klas die ze vrijdag daarvoor had mag wel naar school. Maar zowel op ma, di als vrijdag had ze geen klachten. Ik had als directie de klas van vrijdag ook die donderdag en vrijdag thuis laten blijven dan zitten ze met het weekend erbij op 10 dagen na laatste contact met de juf en loop je zeker weten geen risico. Maar daar dacht de directie dus anders over.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,457
    8,609
    113
    Female
    Nee, ze is op advies van school alsnog getest, zonder klachten, en die bleek dus positief. het hele gezin is thuis gebleven, maar kind wat niet getest was is dus te vroeg weer naar school gegaan. Broer/zus mochten weer na een positieve test die week ervoor.

GossipGirlxoxo likes this.
  10. GossipGirlxoxo

1000 % met je eens. Zo erg dat bij mij de moed in de schoenen zakt als ik eraan denk hoe lang dit allemaal nog gaat duren. Het ligt niet aan de regering en de maatregelen die wel of niet getroffen worden. Het ligt voor 80% bij gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel van mensen. Hoeveel mensen toch hun kind met snotneus naar school sturen zonder te testen, want testen is zielig of kind kan niet thuis blijven want ik moet werken. Of hoeveel mensen zeggen joh het is maar een snotneus, of ik denk dat het hooikoorts is, of ik ben elk jaar rond deze tijd een beetje snotterig..
    Dus is test niet en ondertussen gewoon boodschappen doen en zo kan ik nog wel doorgaan met voorbeelden die me gigantisch frustreren.

Dubbelgeluk likes this.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

Dec 13, 2019
    13,003
    14,667
    113
    Female
    Man en ik heb van te voren er al eens over gehad. Hier in huis is isolatie absoluut onmogelijk. Geen bed of kamer over. 2x 2 kinderen die een kamer delen. 1 badkamer.
    Nee isolatie gaat bij ons niet.
    Gaan we dus niet eens proberen. Ook de tieners die wel een eigen kamer hebben willen we niet in strikte isolatie hebben.

Tuurlijk kan mijn man ook voor de kinderen zorgen, maar ik zou gek worden van op mijn kamer blijven. Niet mogen/kunnen helpen bij de zorg voor de kinderen en huishouden.
    Ik ben tbm, mijn man werkt heel de week. Hij weet niet eens hoe de wasmachine werkt:roflmao:

Bloempjelief likes this.
  12. GossipGirlxoxo

Excuses voor mijn aanname dan van net. Dan was het echt een ongeluk. Alleen beseffen mensen denk ik niet dat door dit soort stomme foutjes de besmettingen maar door en door en door gaan.
    en absoluut niet als aanval op jou, maar toen ik jouw reactie eerder las dat je twijfelde of je je kind naar school liet gaan zonder te testen omdat hij dat niet wil en je met je werk zit in hetzelfde gebouw dacht ik ook bij jou even, door dit soort gedachten blijft dat balletje maar rollen. Maar “gelukkig” beetje slechte woordkeuze is juf nu dus ook positief en kan dat balletje nu niet meer verder rollen.

13. GossipGirlxoxo

Ik ben ook tbm maar dit klinkt voor mij als een soort van mini vakantie als ik in die kamer een tv met Netflix en andere streaming diensten heb :oops::oops::oops:

Dubbelgeluk, Mapje and cowgirl80 like this.
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik snap dat het vanwege veel personen en ruimtegebrek niet kan bij jullie.
    Maar als je dagenlang hoge koorts hebt en amper op je benen kan staan, valt er ook weinig te helpen bij het huishouden. Dat lijkt me dan een goed moment voor een man om te leren hoe de wasmachine werkt ;)

GossipGirlxoxo likes this.
  15. GossipGirlxoxo

En in het ergste geval als de wasmachine echt niet lukt dan komt die was wel weer als de partner die normaal wast weer beter is. Iedereen zit toch in quarantaine dus mooie gestreken kleding lijkt me op dat moment geen must. En als het volledig isoleren ervoor zorgt dat de rest van het gezin de deur weer uit mag kan de niet wassende partner in het aller ergste geval de hoognodige was naar de wasserette brengen.

cowgirl80 likes this.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar de meeste huizen hebben maar 1 badkamer. Of mag dat wel bij strikte isolatie?

17. GossipGirlxoxo

Ik dacht dat als je direct na gebruik alles ontsmet en goed lucht dat dit mag. En dan lijkt het mij verstandig dat de besmette persoon als laatste gebruik maakt van de douche op de dag. Bijvoorbeeld eind van de dag als besmet persoon douchen. De boel ontsmetten daarna de Badkamer deur dicht en raam de hele nacht open. Dat icm met ontsmetten dan is het de volgende ochtend voor de rest van het gezin echt wel weer veilig. En als je 2 toiletten in huis hebt afspreken dat 1 van de 2 alleen voor de besmette persoon is.
    Dat ontsmetten is alleen nog iets wat niet helemaal duidelijk is en overal juist gebeurd. Ik gebruik sinds een jaar dettol farma staat op 99,9% bacterie en virus dodend. Mijn moeder maakt na bezoek van de arts, wijkverpleging, en nu toevallig de traplift monteur alles schoon wat aangeraakt is met dettol doekjes. Maar dat zijn gewoon alles reinigings doekjes van het merk dettol. Dat dood geen bacterieen en geen virus dat maakt oppervlakkig schoon. Dan zou ze daarna nog een alcohol doek erlangs moeten voor echt effect. En ik vermoed dat veel mensen de fout maken dat je dettol hebt dat goed is om bacteriën en virussen te doden maar dat dettol ook gewoon een merknaam is en niet elk product bacterie en virus doden is. Net als de handzeep van dettol. Van de 10 flesjes zal 1 echt bacterie en virus dodend zijn van dettol. Ik vind dat wel een dingetje waar mensen op gewezen mogen worden.

Mapje likes this.
  18. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Ze houden voor die ‘groepsquarantaine’ 5 dagen aan bij de ggd. Die andere groep zal dan net geluk hebben gehad. Ook ben je 2 dagen voor je klachten krijgt besmettelijk (zeggen ze), dus de juf heeft het zelf waarschijnlijk in het weekend/vrijdag opgelopen, en was op ma en di besmettelijk. Opzich snap ik wel dat die andere groep dan niet in quarantaine moet. Maar het blijft lastig en gissen!

19. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    Dat kan niet want je woont samen dus hij mag nergens heen

Wij hebben het allemaal gekregen ik laat m'n 2 jongste echt niet een dikke 10 dagen niet in m'n buurt komen is ook onmogelijk en niet haalbaar

Zxcvb and sprits like this.
  20. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Je bent besmettelijk 2 dagen voor je klachten krijgt. Dat was in de juf haar geval ma en di. De week ervoor op do en vrij was ze nog niet besmettelijk.

Share This Page