Kinderen bij de bevalling aanwezig?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wijffie75, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik weet nog dat ik als kind de menstruatie van mijn moeder opmerkte. Dat vond ik al shockerend genoeg XD zelfs zo dat ik het nu nog steeds voor me kan zien.....

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

toen ik 6 was kreeg ik een zusje. Ik mocht bij de bevalling zijn maar het ging zo snel dat ik het helaas miste, dat vond ik zo jammer! het hangt heel erg van je kind af vind ik, bloed enzo heb ik nooit problemen mee gehad en mijn moeder had me goed voorbereid.

we hebben het later goedgemaakt doordat mijn zusje bij de geboorte van mijn jongste is geweest :D

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0

Dit!!! :D

Bovendien, volgens mij zijn er niet veel landen waar de hele stam erbij is hoor :). In de meeste landen zondert de bevallende vrouw zich af, al dan niet met enkele vrouwelijke begeleiders erbij. Je moet je kunnen concentreren en niet afgeleid worden door rondstuivende peuters en kleuters die op onhandige momenten moeten eten, slapen, plassen, etc - dat levert alleen maar onrust op!

4. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Onze zoon van acht wou het ook zoooo graag.
    goed en lang over gepraat..bevallingen gekeken en dat soort dingen.
    De planning van de vierde was een thuisbevalling. We zouden hem er niet wakker voor maken en niet voor van school halen.
    Hij kan dan ten alle tijden zich terug trekken.
    Dit werd een zh bevalling wegens langdurig gebroken vliezen. Afgesproken was al dat ze daar niet mee naar toe zouden gaan. Hij is er heel lang verdrietig over geweest.

Onze zoon van tien zei gelijk ben jij gek ielk dat wil ik niet zien.

Nu zijn we zwanger van.nummer vijf en ik verwacht dezelfde vraag zodra hij het weet. Ook prachtige bevallingen gehad de laatste drie binnen 90 minuten. Laatse een half uur iets gevoelt.

5. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik denk dat mijn oudste van 8 het niet traumatisch zou ervaren. Ze heeft ook wel bevallingen bij dieren gezien en vond dat erg intressant. Maar ik zou me totaal niet kunnen ontspannen. En al helemaal niet als mn jongste van dan 22 maand er ook nog bij zou rondlopen.

6. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Nee hoor! Hier zijn de kids er echt niet bij.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Zelfs nu met MN 27 jaar en zelf bevallen zou ik voor geen goud bij een bevalling van mijn moeder willen zijn.
    Echt schokkend dat je daar je kids in zou willen betrekken..

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou mijn zoontje niet bij de bevalling willen hebben, maar ik denk ook niet dat het per se traumatiserend is voor kinderen. Er zijn ook bevallingen waarbij moeder niet krijsend in bed ligt met dokters met tangen er omheen en het bloed dat in stromen over de grond.... Afijn. Bij een rustige (thuis)bevalling zie ik er niet veel kwaad in en schokkend vind ik het zeker niet. Roken waar je kinderen bij zijn, dat is pas schokkend.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Met een hypnobirthing zijn vaak de kinderen erbij, dit omdat de moeder zelf ook heel relaxt is en nauwelijks pijn ervaart :)

10. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ach, ik kan me er wel iets bij voorstellen... Zou wel opvang of achtervang regelen voor als niet alles gaat zoals gewenst zeg maar. En het hangt ook van de leeftijd af idd... Mijn zoontje is 22 mnd als ik ben uitgerekend, dat zie ik nou niet echt voor me. Die wil alleen maar op mij klimmen, overal aanzitten, aandacht van iedereen... Heel lief hoor maar doe maar niet als ik aan het bevallen ben!

Als ik thuis zou bevallen (het plan is poliklinisch) en hij slaapt en blijft slapen zou ik hem gewoon lekker laten denk ik, en hem niet wakker maken op laten halen etc. maar dat is niet wat jullie bedoelen met kinderen erbij denk ik :)

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Overdrijven is ook een vak :)

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn kind is ook 7 maar ik zou hem er niet bij willen hebben. Ik denk niet dat hij er een trauma van zou krijgen, maar hij komt dan toch met vragen. Waarom doe jij dit mama, doet het pijn mama, zal ik je masseren, waarom is er nu bloed, hoelang duurt het nog etc en hij neemt geen genoegen met dat weet ik niet of nu even niet schat...
    Ik moet er niet aan denken. . .

13. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Neehoor mijn kids zullen niet aanwezig zijn bij de bevalling, ik vind niet dat een kind zoiets mee hoeft te maken

Deel Deze Pagina