kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Mogen opa en/of oma jouw kinderen meenemen in de auto? waarom wel/waarom niet?

Hier net van mijn man te horen gekregen dat mijn schoonouders een autostoel hebben aangeschaft. Ze hebben het hier niet met ons over gehad van tevoren. Mijn schoonouders passen 1 dag per week op de kids.

Ik heb aangegeven dat ik me hier absoluut niet prettig bij voel. Ik vertrouw het een ander gewoon niet zo makkelijk toe; Autostoel op de juiste manier bevestigen, kids er goed in, en dan nog het rijden zelf... Ik ben er gewoon liever bij.

Mijn man vind het een doodnormaal iets dat kinderen bij hun grootouders in de auto meegaan, en ziet het probleem absoluut niet. Hij begreep me overigens wel en hij was zo lief om zijn ouders te bellen en te zeggen dat ik er eenvoudigweg nog niet aan toe ben en dat e.e.a. dus nog niet plaats kan vinden.

Wat vinden jullie? Hoe gaat dit bij jullie? Overigens weet ik best dat ik er op gegeven moment niet meer onderuit kom en ze heus wel met iemand in de auto meegaan, maar nu al? Overdrijf ik? Moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ze ze af en toe mee zullen nemen in de auto?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    maar als je schoonouders oppassen is het toch juist erg fijn dat ze een autostoel aanschaffen want als ze ooit naar de ha of iets moeten kunnen ze weg.

Ik zou er geen problemen mee hebben maar het is je eigen gevoel en als dat niet goed is moet je het erover hebben toch

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier passen me ouders een dag per week vast op en hebben ook eigen autostoeltjes en vind t prima.ook wel makkelijk kunnen ze gewoon weg

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik vind het geen probleem als ze bij opa's en oma's in de auto gaan.

5. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja, dit mogen de opa's en oma's zeker. Ik zie niet in waarom niet? Alleen maar fijn dat ze een autostoel hebben aangeschaft zodat ze niet aan huis gebonden zijn als ze op de kleinkinderen moeten passen, of als ze bv opeens naar de dokter moeten ofzo.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik heb hier geen problemen mee, ik ga ervanuit (ik ken mijn ouders en schoonmoeder ten slotte) dat zij verantwoord met de situatie omgaan. Waar ik dus wel woorden over heb gehad met schoonmoeder is dat zij zonder het te vragen mijn kind in de auto heeft meegenomen naar 60 km verderop (ze paste bij mij thuis op). :x En dan ben je dus in de veronderstelling dat je kind lekker thuis zit, terwijl er dus iets kan gebeuren terwijl jij dus niet weet waar je kind is. Schoonmoeder vraagt dus nu eerst netjes of ze m hier of daar mee naar toe kan nemen.

7. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn ouders passen op en hebben ook autostoeltjes en rijden ook overal met ze heen.

Maar wat moeten ze dan? De hele dag thuis zitten omdat jij alleen met je kindje mag rond rijden?

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn wordt altijd door opa met de auto opgehaald als hij oppast. Dus wij hebben er geen problemen mee.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vertrouw er op dat mijn ouders mijn kindje veilig gaan vervoeren. Ze hebben mij ook veilig groot gebracht.

Mijn schoonouders zullen zeker geen autozitje aanschaffen voor ons kindje, dat weet ik gewoon. Maar als ze mijn kindje veilig met zitje en wel zouden vervoeren, mag dat natuurlijk ook.

10. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja ik vind het niet meer als normaal, zeker als ze 1 dag per week oppassen.... Kunnen ze ook eens wat verder weg, hier mogen opa en oma de meiden ook gerust een dagje mee uit nemen hoor, geen probleem.

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik snap het probleem niet. Ze hebben vroeger toch ook zelf hun kinderen vervoerd? Vastgezet? En als je het ze goed voordoet kan t toch ook niet misgaan?

12. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik weet natuurlijk niet hoe de rijstijl is van jou schoonouders.
    Maar ik zou er geen probleem mee hebben.
    Onze dochter gaat ook weleens met de opa's en oma's op stap met de auto hoor.
    En een ongeluk kan jezelf ook net zo goed overkomen.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dat hoeven ze hier niet te vragen.
    Dat mag gewoon moeten ze dan verplicht lopen of fietsen?

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Nouja ik snap best wel dat je het lastig vind maargoed je kunt niet verwachten dat ze altijd maar thuisblijven als jullie kinderen daar zijn.

Ik vond het in het begin al lastig om de kinderen bij mijn man in de auto te zetten ;) Maargoed denk dat je je daar gewoon overheen moet zetten. Ze zullen echt wel voorzichtig doen!

Je vertrouwt je kinderen ook al aan ze toe als jullie er niet zijn, dus dan moet dit ook wel goedkomen :)

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook geen probleem. Mijn ouders passen op en ik kan ze moeilijk verplichten dan maar thuis te zitten hele dagen. Wij werken ook het weekend en ik ontneem dan zowel mijn zoon als mijn ouders de leuke buiten activiteiten. De eendjes en speeltuin om de hoek hebben ze na tig keer ook wel gezien. Daarnaast is in geval van nood het een fijne gedachten dat mijn zoon veilig vervoerd wordt. En natuurlijk is er een kans dat ze een ongeluk krijgen oid maar dat kan mij evengoed overkomen, idem dat een ander in het verkeer een fout maakt. Hij kan evengoed aangereden worden met een buitenspeelgoed straks bij opa en oma of gewoon bij ons in de straat. Ik ga daar gewoon niet van uit, en voel me er oké bij als hij af en toe met de auto mee gaat.

Maar ieder is anders hé meis, dus doen wat jij fijn vind.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk! Bij schoonma komen ze amper in de auto, naar die wonen ver weg.
    Mijn ouders rijden zo akelig netjes en langzaam. No problemo.

17. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ja, natuurlijk!
    Zolang ze maar een veilig autostoeltje hebben, of die van jullie overzetten in hun auto...
    Moeten ze anders de hele dag thuis zitten of alleen in de buurt een rondje lopen met de kinderwagen?

Als die kleine van ons uit logeren gaat neemt oma (of opa) hem overal mee naartoe, naar mn overgrootouders, boodschappen doen, broertje ophalen van zn werk, tuincentrum en weet ik het...
    Ik vind het prima!

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou als z een beetje normaal kunnen rijden.// dan snap k t probleem niet?

Je kan toch niet van hun verwachten dat ze dan maar thuis blijven oid..

19. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hier ook echt geen problemen mee. Ik heb in het begin wel heel duidelijk aangegeven hoe de maxi cosi vast moet, met de nadruk op moet!!!! Ze dachten er eerst vrij simpel over. Zo dachten ze dat de wipstoel die zij hadden aangeschaft ook als maxi cosi voldeed in de auto. Uuuuh nee dus.
    Maar toen ze eenmaal doorhadden hoe alles tegenwoordig veilig vast moet etc geen probleem meer. Nu hebben ze een eigen autostoel in hun auto. Ze brengen onze dochter ook vaak thuis na een dag oppassen, scheelt mijn man of mij toch weer flink stukje omrijden.

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook geen enkel probleem. Mijn schoonouders hebben door omstandigheden veel moeten oppassen. Je kunt toch niet verwachten dat ze de hele dag thuis blijven zitten?!

Ik heb er overigens wel meer moeite mee als ze ver weg gaan. Maar dat heb ik ook als mijn man in zijn eentje ver weg gaat. Dan ben je automatisch banger dat er iets zal gebeuren. Slaat nergens op, want dat kan je hier natuurlijk ook overkomen.;) Het is meer het idee.

Deel Deze Pagina