kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Thnx:)

2. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zou mn eigen er niet zo druk om maken.

3. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ik heb alleen de begon post gelezen en ik vind dat je behoorlijk overdrijft.

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oef! Ik sta nogal bekend bij familie en vrienden als erg beschermend naar m'n dochter toe maar m'n schoonouders mogen wel met onze dochter rijden. Voorwaarde is wel dat ze een deugdelijk stoeltje gebruiken. Schoonpa had een opvolgstoeltje uit het jaar nul en vijfdehands gekregen van een familielid. Daar hebben we toen wel een stokje voor gestoken. Maar met onze veilige Römer autostoel mogen ze onze dochter wel vervoeren. Maar... Ik zet wel zelf de stoel in de auto ;)

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb er ook wel eens moeite mee dat bijv. mijn zus of mijn ouders het anders doen dan ik het doe.
    Dat is gewoon niet altijd leuk, ben ik helemaal met je eens.
    Ik ben bijv. weer anders dan mijn zus, zij is vaak 'makkelijker' in de opvoeding en verzorging dan dat ik ben. Geeft haar kind ook meer suikers en vind het niet erg als haar kind wat later op bed ligt.
    Ik vond het eerst moeilijk om mijn kind daar achter te laten en heb haar wel duidelijk uitgelegd hoe ik het hebben wilde. Maar je bent er nou eenmaal niet altijd bij.. helaas. Er kan van alles gebeuren als je kind bij iemand anders is, maar dit kan net zo goed gebeuren als je er zelf bij bent.
    Die bezorgdheid zal er altijd wel blijven en je moet je kind een beetje kunnen loslaten.
    (nogmaals, ik vind het zelf ook nog steeds heel lastig;))

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb er ook moeite mee!
    Mijn vader haalt de meiden op, maar ik zet ze zelf graag in de autostoel. Dan controleer ik of alle bevestigingsonderdelen strak en goed zijn, dit zijn ze vaak niet:)
    Maar ik wil mijn vader niet kwetsen en probeer dat zo onopvallend mogelijk te doen.

Ik ga ervan uit dat mijn vader zijn best doet voor mijn kinderen.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

En dat heb ik zelfs niet eens....ik heb serieus nog nooit tegen mijn ouders/schoonouders verteld hoe ik iets wil of juist niet wil.
    Ik heb de volste vertrouwen in hun opvoedkwaliteiten en heb me nog nooit druk gemaakt hoe het gaat bij opa&oma.
    Maar ik ben dan ook de nuchterheid zelve en ben ook in bepaalde dingen makkelijker.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wat een interessant topic, hier had ik het gisteren nog met mijn man over! Niet zozeer over het topic maar wel over je vraag :)

Bij ons gaat het zo:
    opa en oma mogen haar in de auto meenemen, indien nodig. Liever niet constant gaan cruisen, maar goed noodzaak is noodzaak. Maar....ALTIJD in de door ons aangewezen autostoel. Dochterlief MOET van ons voorlopig nog in de Maxi Cosi. En binnen enkele weken schaffen wij een achterwaartse vervolgautostoel aan. Ook dan mogen opa en oma haar vervoeren, maar ALLEEN in de door ons gekozen vervolgstoel. Mijn man heeft al toegezegd de stoel iedere keer ZELF in hun auto te installeren. We willen haar niet zomaar in een stoel hebben en ZEKER niet in een voorwaartsgerichte stoel, niet nu ze nog zo jong is (richting 14 maanden). Hier STAAN wij echt op.

En gaan ze niet akkoord? Dan komt dochterlief ook NIET meer langs.

Klinkt wellicht wat cru, maar qua autovervoer en de veiligheid zijn we vrij streng. En dit blijven we ook.

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik kan wel begrijpen dat je het spannend vindt TS maar als je ze goed uitlegt hoe het autostoeltje werkt (of je vraagt of ze het willen demonstreren voor je) en je drukt hen op het hart niet te hard te rijden dan zal het toch wel meevallen?

Hier heeft mijn moeder geen auto (en ook al meer dan 20 jaar niet gereden trouwens..), mijn vader wel maar die heeft geen autostoel. Als hij zou willen zou hij onze prima mogen lenen om eens ergens naartoe te gaan maar ik heb hem er nog niet over gehoord. Hij vindt het zelfs eng om mijn dochter te badderen haha. En ze hoeven niet zo lang achter elkaar op te passen meestal, ik werk maar 4 uurtjes op een dag en meestal is na 2 uur mijn vriend alweer terug van zijn werk. Mijn moeder gaat wel vaak weg, maar dan gewoon met de kinderwagen..

Mijn schoonfamilie hebben haar ook wel eens meegenomen, die passen liever in hun eigen huis op. Ik heb zelf geen rijbewijs dus vind het wel heel fijn als ze haar dan weer thuis kunnen brengen.

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hey,

ze hebben jou en je man toch groot gekregen, relax.
    Er kan altijd iets gebeuren idd, maar thuis ook en de regels moet iedereen volgen (niemand mag zonder autostoeltje rijden)
    En BTW zelf als er iets gebeurd, dan hebben ze het toch niet met opzet gedaan. Ik zou trouwens niet denken dat mijn zus met opzet mijn kind zou gaan mishandelen of zo.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik heb er geen problemen mee. (maar gelukkig hebben mijn schoonouders geen rijbewijs :) )
    Ik weet 100% zeker dat mijn ouders er verantwoord mee om gaan.

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het met je man eens. Heel normaal dat opa's en oma's de kinderen meenemen in de auto. Mits ze een goedgekeurde autostoel hebben zie ik het probleem niet. Tenzij er iemand tussen zit die een probleem met alcohol heeft of een notoire verkeersovertreder is die altijd te hard rijdt en al tig boetes heeft. Zo'n type zou ik me kids niet bij in de auto zetten.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn man heeft mijn vader de stoel in de auto laten zetten en toen gekeken of het goed was. Op die manier kunnen we er van op aan dat ze veilig vervoerd word.

Ik vind het juist een veilig idee dat als ze bij mijn ouders is ze gewoon weg kunnen met haar als er wat is.

15. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Mijn schoonouders willen er ook 1 gaan halen.
    Vind ik alleen maar leuk dat je dingen willen ondernemen met hun kleinkind.

Ik kan daar echt van genieten. Schoonvader heeft mijn man toch ook in de auto vervoerd toe ik nog klein was.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Mijn (schoon)ouders nemen haar al vanaf heel klein mee...

Altijd veilig ze hebben mijn man en mij ook veilig vervoerd vroeger dus waarom hun kleinkind vind het niets meer dan normaal dat ze weg gaan anders zit je ook maar de hele dag aan huis gekluisterd.

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Volgens mij krijg je het nog best zwaar in de toekomst als je je druk maakt om dit soort dingen.

Hier er nooit over nagedacht. Ze hebben een stoeltje aangeschaft en mijn enige voorwaarde is dat ze altijd in haar eigen stoel zit in de auto. Voor de rest nemen ze haar maar lekker mee op stap.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    70 en 65 en opa heeft al 17 jaar parkinson.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel direct antwoord op je vraag: ja, je overdrijft. Je schoonouders zullen heus erg voorzichtig zijn met hun kleinkinderen. Mijn ervaring is dat mijn ouders en schoonouders juist nog voorzichtiger zijn met de kinderen dan wijzelf, juist omdat het hun kinderen niet zijn, maar de kinderen van hun kinderen.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou precies hetzelfde geschreven hebben.

Deel Deze Pagina