kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ze zijn "zo" ook te vertrouwen, anders laat je je kindje daar niet achter 1 dag per week. Dan zullen ze zeker ook goed met de verantwoordelijkheid omgaan om je kindje mee te nemen in de auto, toch?

2. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mijn schoonouders hebben ook twee auto stoeltjes vind het niet meer dan normaal.

3. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Ik vind het ook gewoon normaal, zou niet weten waarom niet.. Beetje overdreven van je om ook nog te zeggen.. Ik ga erover nadenken, hoe moeten die mensen zich wel niet gevoeld hebben!?

4. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn ouders en schoonmoeder mogen de kinderen gewoon meenemen in de auto.
    Ik vertrouw ze er gewoon goed op dat ze weten wat ze doen.
    En stel ze moeten halsoverkop naar de dokter of iets,dan is het een fijn idee dat ze dus met de kids er heen kunnen

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    als je alleen jezelf vertrouwd bij de kinderen, moet je thuisblijfmoeder worden.

vind t eerlijk gezegd echt heel heel heel erg krampachtig en een enorme belediging naar je souders toe.
    je hebt geluk dat ze er niet mee stoppen, dat hadden die van mij namelijk gedaan als ik ze zo wantrouwde.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    ik vind dat je erg overdrijft
    je vertrouwt ze niet bij hun in de auto maar wel genoeg om op ze te passen?
    zo kunnen ze toch als ze die dag oppassen ook even lekker eruit en zijn ze niet zo aan huis gebonden.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik vind het ook normaal, maar daarbij als kanttekening dat mijn kinderen niet bij mijn schoonouders in de auto mogen. Daar heb ik ook een goede reden voor vind ik zelf. Schoonvader heeft de afgelopen 5 jaar al 8 keer een ongeluk gehad en drinkt veel te veel en denk dat hij regelmatig met alcohol op achter het stuur zit.

8. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Mijn ouders rijden regelmatig met mijn zoon in de auto, al vanaf dat hij heel klein is. Ze wonen wat verder weg en af en toe halen ze hem op en gaat hij daar logeren. Ook mijn broertjes en zusje nemen hem vaak mee in de auto. Ik vertrouw ze gewoon en heb er ook nooit over nagedacht om hem niet bij een van hen in de auto te zetten.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

eens juist goed dat ze hier over nadenken!

Ik vind het doodnormaal dat mijn kinderen ook met andere mensen mee kunnen rijden, tante, ooms, opa en oma's je kunt niet alles zelf doen, jij kan ook een ongeluk maken net zo goed als andere mensen, jij bent niet de betere of enige die zorg kan geven lijkt mij, zeker om iets simpels als een autoritje...

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat vind ik een heel ander verhaal inderdaad, ook als ze bv roken in de auto zou een goede reden kunnen zijn... (of ouderdom of ziekte)

11. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan verwacht je wel erg veel van ze inderdaad. Ik begrijp wel dat het even slikken is.

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Beide opa's en oma's zijn prima chauffeurs dus ja hoor, dat mag! Mijn schoonvader+partner hebben zelf een autostoel aangeschaft. Die ene enkele keer dat ze bij mijn ouders in de auto gaat, zetten we onze eigen autostoel over.

13. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ja hoor, ze nemen ons autostoeltje mee om hem mee te nemen. Geen probleem.

14. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb er geen problemen mee, mijn moeder gaat 2 dagen in de week oppassen maar ik heb nog een klein zusje die uit school gehaald moet worden en m'n moeder moet tussendoor ook d'r eigen honden nog uitlaten. Ben allang blij dat m'n moeder op kan passen en dat ik dus geen dure kinderopvang hoef te betalen.

Vind het helemaal niet raar dat je schoonouders als ze een dag oppassen af en toe is met de auto weg willen. Je man is toch ook groot geworden bij deze mensen? Het kan aan mij liggen maar ik vind het vreemd dat je ze niet vertrouwt in de auto maar wel in huis.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wanneer kunnen schoonouders wel wat goed doen? Nu gaat het om een autostoeltje, lief toch?? Ze gaan het kind niet ontvoeren! Als je kind straks op school zit, gaan ze ook met andere ouders mee op uitje, straks met sporten rijden ook andere mensen..... Of ga je dat ook niet toestaan?

17. Koon

Koon Niet meer actief

Serieus nog nooit over nagedacht dat er ook mensen zijn die dat niet goed vinden. Ik kan het dus ook echt niet begrijpen. Dat wil niet zeggen dat jouw gevoel er niet mag zijn, maar ik vind het wel een beetje overdreven eerlijk gezegd.
    Ik zou me als oma ook behoorlijk vervelend voelen als ik wel goed genoeg ben om op te passen, maar vervolgens niet genoeg vertrouwd wordt om met de auto weg te gaan.

18. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Hier beide opas en omas zelf een stoeltje aangeschaft. Zoonlief slaapt elke week 1x bij de opas en omas en dan brengen zij hem ook naar het kdv met .... de auto :)

En natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als je zelf weg bent met je kindje.

19. senta

senta Niet meer actief

haha een vraag die hier momenteel speelde, mijn moeder heeft een stoeltje in de auto maar evrvoert onze zoon alleen met mij erbij, we hebben zelf maar 1 auto en ik zie haar regelmatig en gaan we erop uit, wij gebruikten hem niet dus staat die bij haar erin.

Nu gaan mijn opa en oma naar een senioerenwoning en ik wilde graag een dagje helpen ,mijn man had vrij dus het kon maar schilderen (echt alles) met een peuter leek me geen succes, nu wilde mijn schoonmoeder wel oppassen, maar moest hem dan wel meenemen naar mijn schoonzusje daar past ze op donderdag altijd op 2 kindjes, maar dat is wel 45 km verderop, ik heb echt lang getwijfeld, maar toch gedaan hij wordt ook ouder, dus het mocht, gisteren twijfelde ik nog, maar vandaag dacht ik het is goed, en het is tot nog toe perfect gegaan, nu nog thuis komen dan ben ik ook weer blij, maar uiteraard gaat ze ook de dag leuk afsluiten met hem, dus we hebben nog even geduld.

Vindt eht wel erg moeilijke n het is ook zeker niet zo dat die nu steeds mee mag overal heen, ik vindt het niet meer dan nromaal dit te overleggen doe ik met mijn oppaskindje ook.

20. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Als ze oppassen voor een hele dag of meerdere dagen, vind ik het niet meer dan logisch dat ze dan ook weg mogen met de auto met je kind. Anders zitten ze gebonden aan huis, doordat ze jou helpen.

Toen ze heel klein waren, echt de eerste maanden, kon ik ze niet meegeven in andermans auto. Nu de jongste ruim anderhalf is heb ik er minder moeite mee. De oudsten rijden met iedereen mee, naar sport, feestjes etc.

Deel Deze Pagina