kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje slaapt over t algemeen redelijk bij oma.. (vanmorgen weer 2 uur, wel ff paar minuutjes huilen (zij laat m dus wel huilen :( al vind ik paar minuutjes niet zo erg als hij niet compleet overstuur is natuurlijk ;) ) maar goed afgelopen dagen is dat even een issue ook thuis, maar eigenlijk komt het weinig voor (ja 's avonds ergens anders helaas op t moment)

vorig jaar heeft ze t wel een paar x 'geflikt' onder slaaptijd naar t winkelcentrum te gaan waar ook markt was. tja toen sliep hij nog af en toe in de kinderwagen maar niet van harte. en dus als ik m ophaalde echt heel verbaasd doen van ja hij sliep maar toen we daar waren was ie gelijk weer wakker.. (vond ik niet gek hij wil alles meemaken.) Dus toen al eens duidelijk gezegd dat hij moet slapen in zn bedje.. maar daarna nog weleens gebeurd :(

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    tja zij wil hem dus gewoon meenemen.. maakt dus haar niet uit dat hij dan niet slaapt.. maar ik vind het ook niet nodig dat hij mee moet naar een doktersafspraak in een ziekenhuis. Zeker als je die ruim van te voren weet. (met spoed is een adner verhaal ja, maar dan ben ik of mijn man in principe nog met 5 minuten bij hun thuis als dat nodig is.)

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier hebben we gewoon uitgebreid voorgedaan hoe je de maxi-cosi en daarna de grotere autostoel op de juiste manier bevestigt in de auto. Dus meestal levert m'n vriend op de oppasdagen ons zoontje+autostoeltje af.

Het is niet altijd lekker weer om te fietsen en zo kunnen ze tenminste ergens heen.

Kun je niet samen met je schoonouders oefenen hoe het stoeltje erin moet, etc?

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    op zich heb ik er geen problemen mee, maar soms heb ik ineens het gevoel dat het niet ok is.
    zo had mn sm ineens bedacht dat daymian wel in de volgende autostoel kan (met gordel) en alyssa op de verhoger.
    alleen is het punt dat daymian geen 15kilo is en alyssa nog niet lang genoeg is voor een verhoger (dan zit de gordel heel raar).
    ik heb het haar uitgelegd en het kwam niet aan, toen aan mn sv uitgelegd en toen kwam het wel aan.
    door dit soort acties zit ik er wel bovenop dat het veilig gaat, maar dat ze meegaan in de auto vind ik dan prima.

tegenwoordig moeten ze ook wel mee omdat wij nu in een andere plaats wonen.

begrijp je gevoel wel, je moet er nog aan wennen en dit is weer een extra stukje loslaten.
    fijn dat je man je begrijpt en er gelijk iets mee doet.

liefs doris

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ach meid maak je er niet zo druk om...juist heerlijk dat z'm lkr meeneemt. En dat ie dan een keer niet zo lkr slaapt nou en...
    geniet ervan dat je ouders op willen passen.

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jeetje... Wees blij dat ze op past!
    Kinderen kunnen echt wel wat hebben hoor, een paar minuutjes laten huilen, of naar de markt.. Gaan ze echt niet dood aan.

On-topic.
    Mijn ouders mogen mijn kinderen altijd mee nemen in de auto.
    Vorig jaar zijn ze met mijn oudste dochter naar de zee gereden ( toch ruim 2 uur hier vandaan ) en toen vond ik het wel even spannend..
    Voor de rest absouluut geen problemen mee.

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn dochter gaat gewoon bij mijn ouders en zusje in de auto. Bij mijn oma mag ze van mij ook, maar die wil zelf liever niet met haar rijden.
    Ik vind het dus geen probleem. Gewoon goed vertellen hoe ze alles moeten vastmaken.

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik vind wel dat je overdrijft. Komt op mij over als te beschermend zijn en weinig vertrouwen in ze te hebben.
    Een autostoeltje bevestigen is niet zo moeilijk en dat kan je ze ook voordoen. Tevens ook een kind in de stoel zetten.
    Ik vind het een ander verhaal als ze onverantwoord auto rijden. Maar ik ga ervan uit dat ze een normale rijstijl hebben.

Mijn ouders en schoonouders mogen de kinderen mee nemen in de auto. Mijn ma heeft zelf autstoeltjes voor beiden. Wel heb ik inspraak gehad in welke autostoel.
    Waarom mogen ze mee: omdat ik ze vertrouw. Zie geen reden waarom ze het niet zouden mogen. Omdat er iets kan gebeuren? Nou dat kan ook met wandelen en in huis.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dus omdat jij wil dat ze op past op jou kindje, mag oma maar niet naar de markt omdat jou kindje dan slaapt??
    Als je heel erg van de rust en regelmaat bent, vind ik niet dat je dit zomaar van je moeder / schoonmoeder mag verwachten als je wilt dat zij oppassen. Dan zou ik voor een KDV of gastouder kiezen.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

het enige waar ik aan denk is dat ik wou dat mijn moeder nog KON oppassen, al dat gezeur om regeltjes die gevolgd moeten worden pffff

Iemand mag toch gewoon naar de markt of weet ik veel wat als ze aan het oppassen zijn...? soms moet je leren loslaten en als je dat niet kan of wil dan blijf je gewoon zelf thuis bij je kinderen, geen probleem..

11. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

meer dan 100% eens!!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat een onzinnig iets zeg....moet de oppas, in dit geval opa en oma, dan maar de hele dag binnen zitten of thuis zitten?

Denk dat het tijd is je achter de oren te krabben en af te vragen waarom je zo over beschermd reageert.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik geef je voor de volle 100% gelijk!

velen zeuren daadwerkelijk om niks!!!
    als die regelmaat zo belangrijk is dan stop met werken, breng je kind naar een kdv of betaal je ouders een goed bedrag omdat ze niet alleen voor je kind zorgen maar ook alles moeten laten vallen die dag/dagen!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    amen!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mee eens!

Je kan niemand verplichten om het zo te doen zoals jij het wil. Wees dankbaar dat ze op willen passen en dat het dan iets anders gaat zoals jij het wil, is de keerzijde.

Take it of leave it.

Kinderen zijn veel flexibeler dan hun ouders over het algemeen!

16. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    We zijn allemaal anders. Ik kan me wel degelijk druk maken als dingen niet gaan zoals ik ze graag zie met mijn kinderen. Kijk, je hoeft niet de nadruk te leggen op elke poep en scheet maar elke moeder en elk kind is anders. Wat voor de een belangrijk is, is voor de ander geheel onbelangrijk. Waar een kind bijzonder goed reageert door een slaapje over te slaan, is een ander kind hier dagenlang door van slag. De ene moeder kan haar kind makkelijker loslaten, een andere moeder:)->) wat moeilijker. Het is ook maar allemaal nieuw, moeder zijn en alle verantwoordelijkheden die het met zich meebrengt... Als we dan twijfelen of we het wel helemaal goed doen, en ons afvragen hoe anderen dit doen en of er misschien tips zijn om zaken anders aan te pakken/te benaderen, is dat toch alleen maar positief? "leren loslaten" is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik wil het wel leren! Dus in plaats van sommige posts af te schilderen als "gezeur" kun je misschien aangeven hoe jij dit dan aanpakt, daar hebben we denk ik wat meer aan.:)

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    En opeens verbaast het me niet dat er zo af toe topics worden geopend over schoonmoeders/ouders...want dáár ligt het natuurlijk allemaal aan.

Jeetje zeg, wat zijn sommigen moeilijk!
    Lijkt me niet leuk als je kind daar mee thuis komt...

18. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik lees ook terug dat veel mensen denken dat ik mijn schoonouders verplicht om maar de hele dag binnen te zitten doordat ik me ongemakkelijk voel met een autoritje. Dit is niet zo. Ik heb al eerder aangegeven dat schoonouders overal op loopafstand vandaan wonen. Het zijn enorm huiselijke types. Ze hebben die stoel aangeschaft omdat er meer kleinkinderen onderweg zijn en die dus in huis wilden hebben. Niet per definitie omdat ze "er dan eindelijk eens uitkonden". Maar, omdat de kans natuurlijk wel aanwezig is, dat ze dan een keertje weg willen gaan, zijn bij mij issues ontstaan, en heb ik dit topic geopend.

19. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    gewoon thuisblijmoeder worden, heb je die issues ook niet ;) en anders zet je er gewoon overheen :D

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Reintje, ookal vind ik je angst een beetje eh.. onrealistisch.. ;)

Ik vind wel dat je verder als een nuchter persoon overkomt en je blijft rustig onder AAAAAAAL die reacties en je zegt dat je erover gaat nadenken.. best wel goed hoor. *duim omhoog!*

Deel Deze Pagina