kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dat is toch gewoon normaal als opa en oma die opassen een autostoel hebben? Wat moeten ze dan, thuis blijven?! Nee hoor, hier hebben beide opa's en oma een autostoel en mogen ze de kinderen overal mee naar toe nemen. Ze gaan dit weekend zelfs een weekend weg met de kinderen, wij blijven thuis. Laat ze lekker genieten joh.

2. adi

adi Niet meer actief

Maar je durft wel de kinderen 1 dag per week achter te laten bij je schoonouders? Ondanks het niet-vertrouwen?

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    alamea tja waarom niet. ik zou het neit weten.. sm is nogal van dat zij het allemaal beter weet.. omdat zij eerder (ruim 10 jaar geleden) oppaskindjes heeft gehad.. En nogal zwaar gefixeerd op mijn zoontje (logisch op zich, eerste echte eigen kleinkind dat snap ik echt wel, maar goed dat is het voor mijn ouders ook en die dringen zich totaal niet op. zij wel..)
    en manlief is nogal gehecht aan zijn moeder..

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn ouders en schoonouders hebben allebei een nieuwe maxicosi priori gekocht voor onze dochter. Nu ze dus vervoerd wordt in een veilige autostoel vind ik het geen probleem.
    Wat ik absoluut niet wil is dat ze zonder autostoel vervoerd wordt. Als ik daar achter kom is het huis te klein. Maar gelukkig is dat hier niet aan de orde.

Mijn ouders en schoonouders hebben allemaal nog nooit een ongeluk veroorzaakt, dus wat dat betreft zitten ze daar wel veilig.

Ze nemen regelmatig Julia even mee hetzij in de auto hetzij op de fiets. Ik zie daar geen probleem in, ze zijn stapelgek met hun kleindochter en denken heel goed om haar. Ze letten er dus goed op dat haar niks gebeurd.

5. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    adi die oplossing heb ik dus voorgesteld en dat wilden ze niet

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Tja, met die houding bereikt ze niets. Het is nog altijd haar kleinkind, niet haar kind. Je hebt geprobeerd om een compromis te sluiten door jullie autostoeltje in haar auto te plaatsen. Als ze daar niet eens mee akkoord gaat, dan is het haar verlies.

7. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Oh natuurlijk mogen ze bij opa en oma. Oma koopt steeds dezelfde stoeltjes als wij als we veranderen...en zij veranderen dus mee! Ze hebben echt al zoooooo vaak bij opa en oma gezeten. Ik vertrouw ze daar volledig in.

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Niet heel gemakkelijk nee, dat zeg ik je eerlijk. Maar wat ik wel altijd voor ogen heb gehouden is dat ze helemaal gek zijn op mijn kinderen, de allerbeste intenties hebben en bovenal gewoon hun opa en oma zijn. Ik doe mijn best om mijn persoonlijke issues hierin te negeren.

Kijk en dat ze in mijn ogen soms te makkelijk zijn met die kinderen, is tot nu toe in redelijk onbenullige situaties geweest, als in: een snoepje teveel, te laat naar bed, luier niet op tijd verschonen. Maar die makkelijkheid gaat me zwaarder liggen als we het hebben over veiligheid. Natuurlijk kan ik ervoor zorgen dat een stoeltje goed vastzit, maar dan moet het kind er wel goed in vastgezet worden. Met een maxicosi gaat dit nog moeilijker.

Buiten dit om had ik het nog steeds niet prettig gevonden hoor, maar dit helpt zeker mee.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Het is nog niet voorgekomen, maar ja daar vertrouw ik mijn ouders in. Mn moeder wil binnekort zoon eens een weekendje bij haar, dus vind het extra leuk als ze dan ook leuke dingen met hem onderneemt.

Schoonmoeder hebben we geen contact mee, dus daar heb ik niets mee te maken, maar zij zou onze zoon niet alleen mee mogen nemen, omdat we haar niet vertrouwen.

Mijn schoonpa zien we wekelijks, maar heeft geen auto.

10. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    alamea daar heb je ook een punt.. haar kleinkind inderdaad en niet haar kind. en dat is wel hoe ze zich in mijn zwangerschap al gedroeg! alsof het haar kind was.. en ze eiste dit en dat en blabla.. had geen respect voor mijn gevoel als ik zei dat ik ietz niet wou

11. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Huh? Je neemt zomaar aan dat het gratis en voor niks is, dat ze verplicht zijn de hele dag binnen te moeten zitten en ook nog eens dat ze me uit de brand moeten helpen door op te passen?

Ik had het over het vervoeren van mijn kids in de auto, niets van bovenstaande lijkt me relevant hierbij:)

12. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb daar geen problemen mee. Kan me er niet druk om maken.

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Geen probleem als mijn ouders met haar rijden, ze hebben een goede autostoel en mijn vader is rij-instructeur en mijn moeder leidster op een kdv. Schoonouders passen niet vast op en heb haar bij hun ook liever niet in de auto (ook nog nooit gebeurd). Schoonvaders rij inzicht is naar mijn mening niet goed (denkt zelf dat hij supergoed rijd) en hun stoeltje is ook niet geschikt voor dochters leeftijd (aangrschaft voor een ouder kleinkind maar ze zeiden al eens dat ze een x met dochter op stap willen en dan kan ze mooi in dat stoeltje....niet dus!!!)

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik snap je wel ts, ik vond het de eerste paar keren en zelfs nu nog doodeng dat opa en oma op pad gingen, want ja moeders kunnen het toch het beste ;) maar goed ik doe het gewoon want anders komen ze nergens, en ze kunnen heus wel rijden. Wat ik wel denk dat je wat overbezorgd bent? Dat lijkt me wel lastig soms moet je ook leren loslaten ;) en je laat ze niet voor niks oppassen lijkt me? Ze zullen toch vast iets goeds doen! Koester het dat ze zo dol op je kinderen zijn, en zelfs een stoel kopen om ze veilig te vervoeren.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik vind het niet meer dan normaal als ze een dag in de week oppassen dat ze mijn zoontje in de auto kunnen vervoeren, ik kan moeilijk verwachten dat ze de deur niet meer uit kunnen. Wij hebben ze dan ook zelf een autostoeltje gegeven juist daarom. Het zou een ander verhaal zijn als ze onveilig zouden rijden of zo, maar zolang daar niets mis mee is zie ik het probleem niet.

16. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik vertrouw mijn ouders en schoonouders met het rijden van onze dochter. Jaren met ons gedaan en zijn zelf ook groot geworden. Mijn zusje is ander verhaal maar dat komt omdat ze nog niet zo lang haar rijbewijs heeft, dat weet ze ook.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, mijn schoonouders rijden niet alleen met de kinderen. Maar dat is niet omdat ik ze niet vertrouw maar omdat ze in een land buiten Europa wonen waar de verkeerssituatie zeer onveilig is en autostoelen totaal onbekend zijn. Kinderen worden gewoon los op de achterbank vervoerd. Mijn ouders wonen in Nederland, hebben autostoelen en nemen de kinderen wel mee.

18. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Sorry, ik heb een angststoornis en vind dit zelfs een beetje overdreven! 9 maanden en 3 jaar zijn je kindjes, neem aan dat ze dus al in vaste stoelen gaan, die er niet elke keer in en uit hoeven!

Sorry, als mijn schoonouders al op zouden willen passen een dag in de week, zou ik ze niet willen verplichten thuis te blijven zitten of lopend of op de fiets te gaan.

Daarbij, ik ben van mening dat er lopend of op de fiets ongelukken kunnen gebeuren met ernstigere afloop als in de auto!

Maar goed, ik heb makkelijker praten, ze passen wel op mijn nichtje en ze zijn al duizenden keren met mijn nichtje op stap geweest in de auto, dus ik weet hoe ze het doen!

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik zou er geen probleem mee hebben mits ik weet dat ze weg gaan met de kleine, kijk een boodschapje doen met de auto in het dorp vind ik wat anders maar gaan ze echt vanaf 15km van huis wil ik het wel weten anders vind ik het niet goed
    Ik wil wel graag weten waar mijn kind zich bevind

20. mona23

mona23 Niet meer actief

Ik persoonlijk vind dat je aanstelt. Moeten ze dan de hele dag thuis zitten? Hier wordt ook gewoon met mijn zoon rondgereden. Alleen maar leuk dat ze wat kunnen ondernemen

Deel Deze Pagina