kinderen bij opa en oma in de auto???

Discussie in 'De lounge' gestart door Reintje85, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik moet zeggen daar heb ik nooit over nagedacht hoor ze hebben mij ook opgevoed ook auto gereden en ik leef toch ook nog. Ik was zwanger en toen kwam mijn vader met dat als ze ouder is ze dan mee naar Spanje mag met de auto. Hij heeft voor alle drie een outostoel in zijn auto.

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik moet toegeven dat ze, toen ze voor de eerste keer bij anderen in de auto zaten, wel door mijn hoofd schoot van "wat als er nou een auto ongeluk gebeurt, dan ben ik niet bij haar/hem"... maar mezelf ook meteen realiserend dat dat niet realistisch is en het is ook nooit een belemmering geweest om ze dan niet mee te laten gaan.
    mijn ouders hebben een autostoel extra en verder kunnen we evt. stoelen wisselen dus nooit een probleem geweest en ze gaat regelmatig bij anderen logeren dus regelmatig een meisje dat met anderen mee in de auto gaat.

3. A2CA

A2CA Niet meer actief

Mijn schoonouders letten bijna de hele week op mijn dochter omdat ik op school zit de ene keer 4 de andere keer 3. Ze gaan nooit naar een speeltuin oid dat vind ik nog een beetje eng, ook omdat ik heel vaak les uitval heb en ik dan niet zou weten waar ze zijn. Maar mijn dochter gaat dagelijks bij oma in de auto, mijn schoonzusje word altijd gebracht en gehaald naar school en dan gaat mijn dochter mee, ook als ze boodschapjes moet halen moet ze mee, in het begin moeite mee gehad maar ook bij mijn vriend, maar zoals al eerder werd gezegd, ze rijden veilig, hun kinderen zijn ook groot geworden en ze willen niks voor het oppassen dan mogen ze heus wel eens met mijn dochtertje de weg op. Zal later als ze ouder is wel vaker gebeuren want dan zal ze er ongetwijfeld naar vragen als ze daar is.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik vraag me af of het wel helemaal gaat om het gebrek aan vertrouwen in je schoonouders of dat je zelf wellicht het type bent dat graag alle touwtjes in handen houdt en daar soms een beetje in doorslaat.
    Ik ken je niet maar aan de hand van je berichten heb ik een beeld gevormd en je komt op mij over als een lieve maar tikkeltje overbezorgde moeder die moeite heeft de regie uit handen te geven.
    Lijkt mij lastig, niet alleen voor jezelf maar ook voor je schoonouders.

5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit dus, niet verkeerd bedoeld.
    Jullie zijn ook groot geworden toch (jij en je man) vertrouwen in jullie ouders zou toch fijn zijn per slot hebben zij al eens kinderen groot gebracht.

Ps na de eerste keer zal het steeds makkelijker worden, het komt wel goed.

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het ook gen probleem als onze kids met opa en oma meegaan in de auto... die mensen rijden al járen lang auto... weten echt wel hoe dat moet :p een ongeluk krijgen door een ander is veel vaker aan de orde hoor!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    +1

Opvoeden is loslaten, en zeker als je een deel van de tijd je kinderen ergens anders onderbrengt zul je los moeten laten. Straks wordt het nog erger, als ze naar de kleuterschool gaan en nog later naar groep 3 en verder. Wees blij dat je schoonouders zo goed nadenken dat ze een stoeltje aanschaffen, ik geef ze niet graag de kost die de kinderen gewoon in de auto zetten 'want dat deden we vroeger ook met jullie' ;)

8. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heb niet alle berichten gelezen maar ik snap je gevoel helemaal hoor Ik heb er zelf ook last van. Mijn ouders hebben ook een autostoeltje aangeschaft en zijn nu aan het kijken voor een fiets stoeltje. Ik snap ook dat ik het moet loslaten, dat het handig is en leuk, etc. etc. etc. maar het gevoel dat ik het liever allemaal niet heb is hier ook echt heel sterkt. Al verzet ik me er wel tegen en laat ik mijn kinderen gewoon mee gaan. Dat gevoel is dan maar mijn probleem.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    vind het geen probleem.

Mijn man is wel een controle freak dus die heeft wel zn vader laten demonstreren dat ie het autostoeltje goed vast had gemaakt en onze kids ook. Dus mn schoonvader moest alle handelingen doen en mn man zag dan wat ie goed deed of fout ;)

Mn schoonvader rijd heel goed. Word wel een dagje ouder en dat merk je ook wel met het rijden. Maar vertrouw hem nog steeds met mn kids in de auto.

En idd een autostoeltje is altijd handig als ze plots naar de huisarts moeten of wat dan ook. Of als je zelf ziek bent of een ongeluk hebt gehad. Dan kunnen je ouders altijd inspringen en je kind komen ophalen.

Zou het eerder een groot probleem vinden als ze GEEN autostoeltje zouden hebben ;)

10. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Oma past elke maandag op de kleine hier en neemt ze hem mee in de auto, vind het geen enkel probleem. :)

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Geen probleem hier. Vind het ook wel handig als er opgepast word dan kunnen ze zelf halen. Ook toen we accuut naar het ziekenhuis moesten ivm een blinde darm is het ook erg fijn als je niet eerst je kindje nog weg moet brengen.
    Ik ben wel meegegaan met het ophalen van de stoelen via mp zodat het wel degelijke stoeltjes waren.
    Alleen vonden ze de gordels er zo strak uit zien, zielig. Dus even uitgelegd at een whiplash of erger door de voorruit zieliger is :)
    Toenkwam de boodschap wel over.

Alleen als er een dikke laag sneeuw ligt dan heb ik het liever niet.

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Geen probleem hier, ze komen de oudste regelmatig halen om een dagje weg te gaan :)

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier geen probleem mee hoor. de kids zitten regelmatig bij oma in de auto. mijn sma heeft geen rijbewijs dus dat gebeurt zowiezo niet en bij mijn spa komen ze er ook neit in maar die zal dr zelf ook niet aan denken..... wij bouwen wel steeds de stoelen om want zo vaak gebeurt het niet. ;)

14. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik heb er ook geen problemen mee, kunnen opa en oma de kindjes ook eens meenemen naar het bos ofzo :)

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ja hoor, hier hebben alle opa's en oma's autostoelen in de auto's.
    Mijn moeder past 2 dagen per week op. Ik kan niet van haar verwachten dat ze die 2 dagen non-stop thuis gaat zitten.
    Bovendien vertrouw ik hem allen genoeg om er vanuit te kunnen gaan dat zij verantwoordelijk met mijn kind om gaan.
    Bovendien vind ik het een veilig idee als m ijn moeder oppast en er gebeurt iets dat ze dan de kindjes veilig kan vervoeren

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tja dat is zo maar toen was op nog niet ziek. Die heeft ondertussen 17 jaar parkinson ja hij rijd nog maar ik vind het echt te gevaarlijk om mijn kinderen bij hem in de auto te zetten.. ik vind het zelf al doodeng om bij hem in de auto te zitten.

17. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Mijn moeder kwam vd week aan met een autostoel, had ze grkegen van een collega. Het idee vind ik eng, mijn dochter straks bij hen in de auto, maar ik wil het wel toelaten. Dus even over mijn drempel heen stappen, als zij een keertje op de kleine passen en weg willen, prima. Moet gewoon kunnen!

18. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik gok dat we ze toch nog twintigduizend keer uit moeten leggen hoe de maxi cosi vastgeklikt moet worden op de ISOfix... dus ze zullen er niet 'zomaar' van tussen gaan met onze dochter ;).

19. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Geen problemen mee. Mijn moeder kwam mijn zoon afgelopen weekend ophalen en terug brengen (gelukkig wel :D) en dat ging prima! En ze wonen ruim 80km bij ons vandaan. Tuurlijk vond ik het heel spannend, en ze belde me gelijk toen ze thuis waren aangekomen.

20. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ik begrijp je wel, wil het ook niet hebben dat mijn schoonouders met haar rijden. Komt vooral door de rijkunsten van mijn schoonvader. Daarnaast wordt ze alleen vervoerd in een achterwaarts stoeltje en die hebben ze niet ;)

Deel Deze Pagina