Kinderen bij opa en oma in de auto

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Sammie85, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dank je wel voor alle antwoorden en het meedenken!

mamameer vindt dit leuk.
  2. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap het hoor, maar hierboven werd gesteld dat de maatregelen "krom" zijn, want oppassen door opa en oma mag wel, maar in de auto niet.

De adviezen zijn echter niet krom: strikt advies om afstand te houden van iedereen buiten gezin, zowel in de auto als thuis. Vanuit die redenatie advies om niet op te laten passen door opa en oma (staat letterlijk zo op de site van rijksoverheid).

Dat was meer mijn punt: maatregelen zijn hierin niet tegenstrijdig. Eigenlijk is zijn ze beide gekoppeld aan hetzelfde risico: overdracht door intensief contact.

3. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik snap heb helemaal hoor maar snap ook dat het lastig is en krom. Mijn kinderen mogen wel naast de leidster van de BSO in de bus zitten. Iemand die meer contacten heeft dan opa en oma.

Maar verder wil ik geen discussie hoor want de regels zijn adviezen zijn inderdaad duidelijk.

amdaa vindt dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik zou op 1 juni de websites nog een keer raadplegen en kijken wat er dan staat.

Ze vermelden wel in grote lijnen wat er veranderd per 1 juni, maar ik kan mij voorstellen dat ze nog niet alles er expliciet vermelden hoe of wat. Mensen kunnen nou eenmaal niet allemaal lezen en er kan dan verwarring ontstaan over wat wel en niet mag per 1 juni.

En trouwens, was het niet aldoor zo dat je bij voorkeur de opvang anders moest regelen dan via de noodopvang? Er zijn genoeg opa’s en oma’s die hebben opgepast op hun kleinkinderen. Ook toen de maatregelen nog veel strenger waren.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Al die adviezen veranderen continu. En deskundigen wisselen ook nog wel eens van mening.

Denk je echt dat grootouders worden aangehouden omdat ze een kleinkind in de auto hebben? Ik mag hopen dat autoriteiten wat anders te doen hebben.

De maatregelen versoepelen al weken en het aantal besmettingen neemt alleen maar af. Zolang iedereen regelmatig zijn handen wast en thuis blijft bij verkoudheid (of andere klachten) kunnen grootouders prima oppassen. Ze lopen meer risico bij een bezoek aan de supermarkt of een praatje met de buurvrouw.

soovi en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina