Mijn kinderen willen graag bij de kassa staan als ikzelf boodschappen doe. Ze gaan niet alleen naar de supermarkt, en ze gaan weer met mij mee als ik klaar ben met boodschappen doen. Van mij mogen ze ook alleen heel netjes vragen en ze weten dat het kan gebeuren dat iemand nee zegt. Maar ze vinden het zelf heel leuk om bij de kassa te staan. Twee weken geleden ben ik 's avonds na het eten nog naar de Ah geweest voor de boodschappen. Voor hun een enorm avontuur om in het donker boodschappen te doen. (Het was overigens 19.00 uur hoor). Maar 22.00 uur? Dat vind ik toch echt wel veel te laat. Mijn dochter van 10 (bijna 11) ligt toch uiterlijk 20.30 uur in bed, zeker doordeweeks, ze heeft haar slaap hard nodig. Ik vind school belangrijker dan een plaatjesboek.
Waarom bekrompen, ik heb blijkbaar een andere opvoeding meegekregen van huis uit dan jij. Betekent niet meteen dat ik bekrompen ben. En als mensen lezen dat er zoveel mensen zich irriteren aan de kinderen die daar staan te vragen dan is het blijkbaar toch een beetje asociaal. Je wilt toch niet dat je kinderen mensen lastig vallen tijdens het boodschappen doen. En bekrompen of niet er zijn blijkbaar meerdere mensen die daar zo over denken en het irritant vinden. En enthousiasme (wat hier word genoemd) vind ik ook zo'n slap excuus. Ik heb ook niks gemist hoor omdat ik niet stond te bedelen bij de supermarkt. Ik was ook blij als ik flippo's kreeg van de familie leden. Zonder te vragen...
Ik heb geen mening over de kinderen die bij de supermarkt om de kaartjes vragen of de ouders die dit prima vinden, ieder zijn ding. En met netjes vragen heb ik al helemaal geen probleem. Echter hier waan je je een popster als je de AH (C1000 een tijdje geleden) uit komt lopen. Je wordt toegeschreeuwd, de grotere kindjes verdrukken de kleintjes, en met een beetje mazzel lopen ze nog 'gezellig' een klein stukje met je mee. Zoals ik al in een eerdere reactie schreef: je moet je echt verantwoorden voor een groep schreeuwers... maar misschien is dat het gevolg van neiging om op iedere aan mij gestelde vraag netjes antwoord te willen geven Maar het geschreeuw en opdringerig gedrag is zo hinderlijk, dat ik mij soms oprecht afvraag wat nu precies de kick is: de plaatjes zelf of het bemachtigen van de plaatjes, gogo's, wuppies, etc. Als poep volgende week de mode is, staan ze weer allemaal bij de uitgang te roepen of je nog poep hebt Nogmaals ik deel je mening: netjes vragen, mag en staat vrij!
Als ze het netjes vragen vind ik het geen probleem. Bij de Jumbo hier in het dorp geven ze plaatjes van de plaatselijke voetbalclub weg. Er staan er altijd 1 of 2 op de uitkijk om door te geven of iemand ze aanpakt bij de kassa. Als die mensen dan naar buiten komen worden ze gewoon tegengehouden tot ze de kaartjes geven. Dit vind ik wel associaal. Laatst gaf ik ze aan een meisje wat met haar moeder bij de kassa naast me stond. Loopt ze heel trots naar buiten trekken ze het zo uit haar handen. Toen ben ik wel even heel boos geworden.
No way dat mijn dochter zo gaat ´schooien´, om het maar even zo te noemen. Ik vind het verschrikkelijk, zou mezelf echt schamen als mijn kind daar zou gaan staan..
sorry hou niet van dat schooien dus nee hier krijgen ze niets. en wil ook echt niet dat mijn zoon later bij de winkels gaat staan. afschuwelijk hoe je soms benaderd word door die kinderen nee dank je heb er echt een hekel aan
Het zou mij niets verbazen als de ouders van die kinderen dat ook abosluut niet willen hebben. Wat me al helemaal niets zou verbazen is dat die kinderen, opgejut door anderen kinderen (je weet hoe dat gaat), het dus stiekem doen. Heeft dus in dit geval niets met opvoeding te maken maar meer met het feit dat het gewoon KINDEREN zijn en dus nog lerende.
ik heb er ook een discussie met manlief over, ik wil echt niet dat John gaat bedelen voor de winkel, hij vind het wel best. Maar echt niet dat het gebeurd en al helemaal niet 's avonds laat
Ik wil het niet hebben dat mijn kinderen erom vragen bij de winkel. En als ze het mij vragen zeg ik, ik heb kindjes dus ik neem ze zelf mee. sommige kinderen blijven dan netjes, maar ben ook al een keer nageroepen voor stom stom wijf en stomme hoer, en dan te bedenken dat dat kinderen van de leeftijd 6 tot 10 zijn. Als ik mijn dochter daar zie, dan zijn de rapen gaar
Ik wou dat de AH eens een keer ophield met al die verzameltroep. Die kids staan vaak uren te blauwbekken bij zo'n hek om mensen lastig te vallen voor een paar plaatjes... ik snap het echt niet. Hebben die kids niks beters te doen, weet ik veel... school, huiswerk, spelletjes, ofzo? (Dat klinkt vast heel bekrompen, maar het is toch zo? Er zijn toch leukere dingen om te doen?) Het stoort me niet echt, hoor, er zijn ergere dingen. Maar ik wil Faytje daar (als ze daar oud genoeg voor is) niet bij zo'n hek hebben. Ik heb liever dat ze dan iets spaart wat echt leuk is, niet iets dat over vier weken weer "uit" is. En om 22.00 's avonds is helemaal bizar, echt niet! Op woensdagmiddag gaat ze maar lekker met een vriendinnetje spelen of iets leuks doen, ipv rondhangen bij een supermarkt.
Ik zie het probleem niet. Ik vind het slim van die kids. Genoeg mensen die die plaatjes niet willen. Slim toch om ze dan te vragen. Zolang ze het maar netjes vragen! Ik geef ze wel aan ze en wens ze er veel plezier mee. Tot 22:00 zou ik wel een probleem vinden, is geen tijdstip voor een kind om op straat te hangen.
Vind 22.00 sowieso veel te laat en mag hopen dat de ouders weten dat hun kind zo laat op straat is. Vind ze vaak ook best irritant. Gewoon de manier waarop. Meestal vragen ze het niet netjes en idd wat ik eerder las dat je je moet verantwoorden. Pas liep mijn dochtertje blij met het superdierenplaatjesboek naar buiten en dan nog vraagt er 1 of ik plaatjes voor ze had. Mijn antwoord. Wat denk je zelf
ik vind dat ook niet meer kunnen om die tijd. dan horen die kinderen toch op bed te liggen wij hebben hier in het dorp niet zo`n supermarkt. maar als dat wel zo zou zijn zouden mijn kinderen daar niet meer mogen komen na etenstijd,. en naar huis als het donker word. als ik er zelf boodschappen doe geef ik die dingen ook meestal aan kinderen die gewoon met hun ouders lopen en er niet om zeuren. dan vraag ik ze of ze wat kaartjes willen.