Een hongerlapje

Discussie in 'Voeding' gestart door demidepemi6, 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 5.5 maand en is een vreselijke hongerlap....

Hij zit op 5 flessen sinds 2 weken voorheen nog 6.
    8 uur 210+7
    11 uur 210+7
    12 uur fruit of potje 6 mnd of zelf gemaakt ..
    15 uur 210 +7
    17 uur groente potje 6 mnd maar messtal zelf gemaakt.
    20 uur fles 210+7
    23 210+7
    De laatste 3 weken is hij iedere nacbt minstens 1x wakker... speentje terug weer wakker ens heel soms een beetje water met of zonder schep voeding... afgelopen nacht bleef hij schreeuwen. Toch overstag en een fles gemaakt 210+7 en helemaal op.

Wat moet ik hiermee?? Overstappen voor hongerige baby s? Kan dat zomaar?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh wauw, 5 flesjes van 210 is echt veeeeel te veel.
    Dat is al 150 cc per dag te veel. Op zich mag een kind max 1000 cc per dag, maar waarom stap je niet over naar forte en begin je niet met eten?

Ik zou om te beginnen granenpap geven in z'n eerste fles (180 cc) en pas om 11:00 fruit met water of thee en rond 14:00 z'n volgende fles (180 cc) en om 17:30 verse groente (aardappeltje, bloemkool en vis pureren bijvoorbeeld). Tussendoor zou je een rijstwafeltje kunnen geven.
    Je vergroot z'n maag heel erg. In forte zitten er meer eiwitten, dus het vult meer. Je zou in 1 keer over kunnen stappen en kijken hoe hij er op reageert. En anders 50/50 proberen

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi, je kunt inderdaad gewoon overstappen op voeding voor hongerige baby's. Dat gebruiken wij al vanaf een paar weken oud. Je moet alleen niet in een keer overstappen, maar per dag 1 schepje standaard voeding vervangen door forte voeding. Dus op dag 1 bij elke voeding 6 schepjes standaard en 1 schepje forte. Als je geen verschil merkt kun je de volgende dag bij elke voeding 2 schepjes standaard vervangen door forte.

Je hoeft niet per se volledige forte volledig te geven. Ik heb hier op het forum weleens gelezen dat dit bij sommige kindjes juist averechts werkt. Als voor jouw kindje een mix van forte/standaard werkt dan kan je dat gewoon blijven geven.

4. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden. Groente en fruit eet hij ook nog. De consultatiearts zei dat die 1000cc achterhaald is. Ik denk dat ik de voeding voor hongerige baby s ga halen....

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geef gewoon meer dan een 6maand potje? Of twee keer fruit? Deden wij hier ook. Dochter at rond die leeftijd al zo'n 250 Gr. Groente of fruit per keer. Ze eet nu op 2 jaar nog steeds als een bouwvakker :)

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Per fles vind ik 210 heel veel. op de verpakking staat ook niet meer dan 200 per voeding. 180+6
    Misschien een goed idee om over te stappen naar andere voeding.je kindje moet natuurlijk geen honger leiden.

7. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Cammy, je zegt dat ze niet in 1 keer moet overstappen. Maar dat kan gerust. Wij wilden ook rustig overstappen naar Forte voeding maar ons mannetje werd er hondsberoerd van toen ik de voedingen deed mengen. Na 2 dagen rotzooien het roer omgegooid door volledig Forte voeding te geven en toen was het goed.

Demidepemi, je kunt dus gerust in 1 keer overgaan naar de Forte voeding. En wat betreft die 1000cc, bij mij op het cb zeiden ze toen dat je best eens een keer over die grens mag en dat dat lang niet meer zo erg is als dat voorheen gedacht werd, zolang dat het maar niet structureel iedere dag gebeurd. Kan zijn trouwens dat het met de Forte voeding nog even doorgaat met veel drinken, maar na een week moet je toch wel gaan merken dat je de flessen iets minder groot kunt gaan maken. Succes!!

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Het zal ook zeker geen kwaad kunnen hoor om in een keer over te stappen. Het werd mij destijds alleen geadviseerd door de nutrilon advieslijn. En wat ik ook aangaf, bij sommige kindjes kan volledige forte voeding averechts werken en volstaan juist met een mix van standaard en forte. Kijk vooral naar jouw kindje en wat voor hem werkt;)

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.395
    10.334
    113
    Hoeveel groente krijgt je kindje dan? Alleen groente of ook al met aardappel?

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zou dan ook meer ten geven, vérs eten. Dat vult veel meer. En wat meer fruit, banaan bijvoorbeeld.

En over een liter mag je inderdaad wel heen gaan maar niet over de 30 schepjes.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Potjes vullen veel minder dan vers, dus ik zou beginnen alles vers te maken en ook grof prakken en niet pureren (door het leren kauwen duurt de maaltijd langer en dat verzadigt ook meer).

Verder zou ik nooit meer geven dan 180/6, 5 flessen van 210 is echt heel erg veel.

12. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het gaat niet om die liter per dag maar het aantal scheppen!
    Dat zit voor nr 1 voeding op 30 per dag om de nieren niet te belasten, jij zit hiermee op 42(!) scheppen...
    Zou persoonlijk ook over gaan op kleinere flessen gedurende de dag en de bijvoeding uitbreiden.
    Je kunt ook bijv 200/6 geven, dus wat meer verdund...

Deel Deze Pagina