Een vriendschap belemmeren omdat een ander honden heeft gaat wel wat ver vind ik, helemaal als deze in een bench zit of in een andere ruimte zit als je kind komt spelen. Bang is bang maar denk dat het sowieso geen kwaad kan kinderen te leren hoe met honden om te gaan, hoe ze te benaderen en hoe juist niet...dus niet gaan rennen en gillen en ze met rust laten als ze slapen/in hun mand liggen bijvoorbeeld.
De hond in de bench of tuin zou voor mijn dochter wel een oplossing zijn hoor...ze moet zeker weten dat die hond niet naar haar toe kan. Als ze maar niet steeds langs de bench hoeft.
Hier gaat de hond in eerste instantie in een andere kamer. Wij hebben een hele schattig ogende hond, type eeuwig puppy. Ook qua karakter: lief, maar wel ondeugend. Kids storten zich er of bovenop, of ze zijn echt heel bang. In het eerste geval gaat het wel goed, in het 2e geval is hij lastig (staren, kwispelen, spannend doen, aan de haal gaan met speelgoed. Ik heb er dus geen moeite mee hem even apart te leggen. Soms gewoon ff aan de korte lijn aan een tafelpoot, met een botje.
hier ook een hond een lekkere aanwezige goedzak en vriendjes die wat hiverig zijn voor de hond, laatst kinderfeestje gegeven en gewoon een bedje in de schuur gemaakt voor de hond, maar op het eind kwamen ze allemaal vragen of ze toch even naar binnen mocht uiteindelijk lag de hond op de grond met 6 kleuters die haar aan het aaien en kroelen waren, ze wil vast nog wel vaker in de schuur liggen. Als er vriendjes komen spelen is er meestal niets aan de hand ze gaat bijna altijd mee naar school en dan reageert ze niet meer op de kinderen die mee het huis in komen en gaat ze lekker liggen en kijken de kinderen er ook niet naar om, is dat wel het geval gaat ze lekker even de tuin in of de schuur.
Mijn kinderen zijn ook bang voor honden. Komt door hun vader, die ook heel erg bang is voor honden (verder best een stoere vent hoor, haha). Zij gaan dus ook niet spelen bij kinderen die een hond in huis hebben. Als de hond naar buiten gaat of in de bench of een andere kamer durven ze het wel, ook al blijven ze het spannend vinden. Ik vind het een beetje vreemd als iemand zegt: nou, dan gaan de kinderen maar boven spelen, als ze het zo eng vinden, maar de hond doe ik niet ergens anders. Is die hond belangrijker dan kinderen? Maar goed, wij hebben geen huisdieren, dus ik heb geen idee hoe de band met je hond kan zijn in de praktijk.
Die hond is onderdeel van het gezin en zou er (hier tenminste) niets van snappen als hij een middag verbannen wordt naar buiten. Kijk als de hond dat geen punt vindt, prima, maar die van ons vindt er niets aan buiten alleen: dan staat ze de hele tijd door het raam naar binnen te kijken en te janken (en probeert dan zelfs door het kattenluik weer binnen te komen). Dan kunnen kindjes beter rustig boven spelen en de hond lekker beneden. Nu zouden kinderen sowieso al boven spelen hier, want beneden is er alleen wat spul voor de jongste Dus ik snap dan weer niet wat er zo erg is aan boven spelen?
Ik vertel van te voren eigenlijk nooit dat we huisdieren hebben. Sommige kindjes zijn een beetje bang en dan vertel ik wat over de hond (hoe lief ze is en hoe blij ze is dat het kindje er is etc.) en dan is het prima en sommige vinden het echt eng en dan gaat ze in een aparte kamer. Dus.. Ik zou gewoon niks zeggen van te voren. Hoor ik eigenlijk nooit iemand doen op het schoolplein.
Ik denk dat het heel goed is als kinderen met honden leren omgaan. Maar als ze al heel bang zijn zie ik dat niet als mijn taak (met mijn klierige hond zeker niet ) en dan zie ik het ook wel als nuttig dat ze zien dat mensen beslissen waar honden zijn en wat ze wel/niet mogen. Honden horen sowieso onder appel te staan.
nou ik vroeg als moeder bij de kleuters en dochter doet dat nu zelf of er honden zijn...neem aan dat je dan wel eerlijk antwoord geeft?
En onder aan de rangorde. En bovendien lief te zijn voor pups (en dus ook kinderen) Maar maak dat die kinderen eens wijs
Dat hadden wij met zoontje zijn verjaardag, stond het teefje steeds voor het raam naar binnen te kijken ...de reu keek een keer en was blij dat ie niet in de drukte zat en uiteindelijk ging zij ook rustig liggen in het tuinhuis. Is echt niet zielig om ze apart te zetten als de situatie daarom vraagt. Denk trouwens eerlijk gezegd ook dat er heel snel geroepen wordt dat iemand bang is, zeker als iemand zelf geen huisdieren heeft of je als ouder niet gek bent op honden...uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Weet uit eerdere topics bijvoorbeeld dat Tuc haar dochter écht bang is maar dan nog staat zij open voor mensen met honden in tegenstelling tot sommige andere die ik lees. Wij hebben overigens dan twee honden en daar is zoontje gek mee maar van andere honden moet ie niks hebben maar die ga ik daarom niet uit de weg.
De angst is het probleem, niet de hond. Zou haar wel even in de bench willen doen voor kort bezoekje maar verder niet, honden zijn normale huisdieren en onderdeel van veel gezinnen dus ja Vind t wel leuk dat mijn dochter lekker tussen de hondjes speelt terwijl nichtje en neefje lopen te krijsen. die zijn niks gewend
Haha goed dat het bij jullie wel werkt. Hier zou echt buiten zetten wel zielig zijn, want ze heeft er echt een hekel aan (en raakt dan enorm gestrest: is nogal een stresskip). Hoogzomer krijg je haar nauwelijks naar binnen, maar met dit weer wil ze nauwelijks een rondje haha, malle beest. Daarnaast ook niet een plek waar ze zich terug zou kunnen trekken, dus het is geen optie. Apart zetten, prima, maar niet buiten dus hier Kindjes kunnen boven spelen en de hond is beneden, met mooi weer de kindjes buiten en de hond dan even binnen, of de kindjes wel beneden en de hond in de gang. Gelukkig nog best wat opties, ondanks onze kleine benedenverdieping
Oja heel leuk. Hier geen hond, ook niet bij familie of kennissen. Dus onze meiden zijn een hond inderdaad niet gewend en zijn er ook best angstig voor, maar blijkbaar is het leuk als kinderen gaan krijsen omdat ze "niets" gewend zijn.
Vooral heel irritant. Doelde er eigenlijk meer op dat onze kleine wel lekker relaxt is, dat vind ik leuk en fijn bang zijn is niet nodig
Je hebt het over een baby van 9 maanden...ben benieuwd waar zij straks allemaal bang voor is hoop dat er dan ook mensen om gaan lachen.
Hoezo irritant? Ik weet dat het niet nodig is om in zijn algemeenheid bang te zijn voor honden, maar je moet angst niet bagatelliseren. Als (jonge) kinderen honden niet gewend zijn dan is het logisch dat ze bang zijn voor het onbekende. Ik zou het ook fijn vinden als ze geen angst zouden hebben maar wij gaan daar toch echt geen hond voor nemen.
Wat vreemd om dat een ander toe te wensen omdat je eigen kinderen een angst hebben. Maar ik maak me daar zelf geen zorgen over, komt helemaal goed