Kinderen die komen spelen en bang zijn van honden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vaddie, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Je hebt toch vast wel een ruimte waar de honden heen kunnen? De gang of zo of keuken? Bench?

2. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    Ik vind dit idd ook vervelend,wij hebben een super lieve golden retriever die geen vlieg kwaad doet maar wel heel enthousiast is als er visite is.

En ik heb het idee dat tegenwoordig meer dan de helft van de kinderen bang is voor honden.
    Of dat de ouders hun kind er bang voor maken,door ze er van te ontzien.

Onze hond kan als het echt moet best in de gang of de tuin in alleen dat hoeft hij normaal nooit dus dan blaft hij alles bij elkaar.
    Als hij aangehaald is,dan is het erna ook goed.

Mijn dochter gaat over een half jaar naar school maar zie hier wel tegen op in de zin dat ze misschien hierdoor minder makkelijk vriendinnentjes mee neemt.Terwijl ik het geen probleem vind.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Thanks! Vind het gewoon normaal hoor, de hond is mijn verantwoordelijkheid, net als dat ik verantwoordelijk ben voor het gevoel van veiligheid van de kinderen die aanwezig zijn in mijn huis. Kleine moeite dus!

4. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    Wij hebben hier ook een hond een Amerikaanse stafford ik heb altijd gezegd dat wij een hond hebben en de meeste kinderen waren niet bang sommige vonden het spannend. Hier is het zo dat als de kinderen het echt spannend vinden gaat de hond even aan de riem en dan blijft ze in haar mand en als ze dan zijn gaan spelen gaat ze weer los en dan mag ze weer rondlopen boven komt ze nooit en als de kinderen beneden zijn doet ze niks en loopt gewoon rond en nu onze dochter een paar vaste kinderen heeft waarmee ze speelt die zijn allemaal gek op de hond maar onze hond begroet de kinderen en daarna gaat ze lekker slapen

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Onze hond gaat in de bench als een kindje aangeeft bang te zijn. Beste vriendje van mijn oudste heeft zo geleidelijk aan kunnen wennen en is nu niet bang meer :)

6. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Onze dochter is ook panisch voor honden! Is helaas 2 keer omver gelopen door een hond die niet onder controle was en net zo groot was als zij. Daarvoor niet bang geweest! En dan denk ik: hoe zou jij het vinden als er een paard in volle galop op je af kwam rennen en je omver liep? Ik denk dat meerdere van ons dan ook redelijk angstig zouden worden voor paarden, ondanks dat er dan een baasje naast het paard loopt die zegt: hij doet niets hoor, hij is alleen maar enthousiast...":(

Dus ja, ik snap haar wel. Ik probeer haar er overheen te helpen want we wonen in het buitengebied waar heel veel honden bij vriendinnetjes wonen. Maar ik denk dat velen niet snappen hoe heftig dit is voor een kind en hoe angstig ze er van kunnen worden. Ik merk dat ze het spelen bij kinderen met grote, aanwezige honden uit de weg gaat. Terwijl de baasjes echt van goede wil zijn, de honden buiten houden of in een aparte ruimte. Maar dochter is gewoon zo bang dat het beetje toch ontsnapt dat ze zich er gewoon heel onprettig voelt.
    En eerlijk...ik ben daar heel verdrietig van! Want uiteindelijk is het dus veroorzaakt voor baasjes die hun honden niet onder controle hadden, daardoor heeft mijn meisje nu zo;n angst ontwikkelt! Ik ben er zelfs boos van! Dat er dan ook nog mensen zijn die roepen dat het eigenlijk misschien wel mijn eigen schuld is omdat ik niet goed gereageerd zou hebben, dan is dit toch volgens mij de wereld op zijn kop....:(

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Geen aanval op jouw trouwens Abri, ik hoor dit alleen heel vaak ( te vaak...)

8. tuc

tuc Niet meer actief

En soms komt een angst uit het niks. Iemand die hoogtevrees heeft is echt niet ooit van een flatgebouw afgedonderd;)
    En soms wat je er ook aan doet kom je niet altijd van die angst af...en geloof mij wij gaan al heel ver.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben voor sommige honden wel bang. Maar niet voor allemaal. Toch houd ik er nog steeds niet van. Ik ben me hier erg van bewust en probeer dit niet op mijn kinderen over te brengen.

Mijn dochter is een voorzichtig meisje en vindt honden niet geweldig, maar zolang ze niet tegen haar opspringen enz. is het goed te doen. Ze heeft een vriendje op school waar ze vaak bij speelt en zij hebben een grote hond die echt heel loom is en bijna alleen maar slaapt. Dat gaat goed.

Ik ben met haar samen een keer thee gaan drinken bij die mensen. Lekker met die moeder gekletst en zij kon lekker spelen en wennen. Nu niets meer aan de hand.

Ik zou er open en eerlijk over zijn en in gesprek blijven. Zodat ouders mee kunnen denken mochten hun kinderen er echt bang voor zijn maar wel willen spelen. Er zijn altijd oplossingen te bedenken!

Deel Deze Pagina