Dit wilde ik dus net zeggen. Typerend is het wel. Sommige moeders vinden echt dat hun kinderen alleen maar het beste af zijn bij mama zelf. Zelfs papa is een oppas. En spelen bij ikea, neeeeeeeh. Af en toe is het een wonder dat de kids naar school mogen!
Ik moest gelijk aan mijn laaste bezoekje aan ikea denken. Om de 30seconden ' pipo wil opgehaalt worden '. Ik werd er een beetje gek van eigenlijk. Wel wilde ik vroeger als kind zelf heeeeeeeel graag en dat mocht dan niet . Maar je hebt ook echt mensen die hun kind gewoon daar dumpen, zo van lekker makkelijk. En als er wat gebeurd maken we toch gewoon een nieuwe?
Joh dit hele draadje gaat helemaal niet over wat het beste of leukste is voor de kids maar veel meer om de ego van mama.
Wat een gezeur zeg.. Heb trouwens ook een hekel aan zinnetjes als 'dan neem je ze toch gewoon niet mee, breng je ze toch gewoon naar de oppas, ga je toch een andere keer' Kinderen vinden smalland vaak geweldig, anders dump je je kids toch alsnog? Ooit erbij stilgestaan dat heel veel ouders helemaal geen oppas, opa of oma oid hebben?
Hmmm.. dan ben ik denk ik een slechte mama in veel ogen. Ik zie er niets verkeerds aan, eigenlijk nooit zo overna gedacht. Nou is mijn kleintje nog te klein, dus die kan gewoon met ons mee, maar ik kan me nog herinneren dat toen ik klein was, ik het in Ikea/meubelenzaken in het ballenbad veel leuker vond dan met mama mee slenteren. Ik vind 'dumpen' wel een zwaar woord hoor, sorry.
ja want die heb ik zelf ook niet en daarbij over het verdraaien van mijn woorden. ik zeg nergens dat mijn kinderen het beste af zijn bij mij en zeg alleen dat ik hier het woord dumpen gebuik thuis en met zijn volgens mij het halve dorp wel. en dat gebeurd bijna nooit aangezien ik eigenlkijk altijd thuis ben dus ik heb geen oppas ofzo nodig en als ik een oppas nodig heb dan gaan ze naar mijn vriendin en zeker niet naar de opas en omas (die mogen niet oppassen.
heb even niet heel het topic gelezen hoor.... maar denk dat het woord "dumpen" afhankelijk is van wat je kind er van vindt... en hoelang het duurt...(of hij/zij het NOG leuk vindt).... (wij nemen ze trouwens gewoon mee hoor... winkelen vinden ze wel leuk... en lang gaan we toch niet... ik ben zelf niet zo'n liefhebber)
Onze dochter zou wel 5 dagen per week naar smalland willen Als we vragen op zaterdag morgen wat zullen we gaan doen ,dan roept zei al heel hard Ikea. (niet dat we elke zaterdag gaan hoor).
En over dat die mensen niet opgeleid zijn, ik neem aan dat jullie ook niet allemaal opgeleid zijn of een ehbo-diploma hebben en toch prima voor kinderen kunnen zorgen.
Ja, maar kun je van een 20 jarige student hetzelfde verantwoordelijksgevoel verwachten als die jij hebt naar je kind(eren) toe? Daarnaast kan ik goed voor een paar kinderen zorgen, maar voor een stuk of 12? Ik heb trouwens wel een EHBO diploma en vind dat daar veel meer aandacht voor moet komen... Dat ouders een gratis cursus mogen volgen of zo..
Haha, ik dacht precies hetzelfde. Smalland is duidelijk bedoeld voor kinderen die oud genoeg zijn (lees: die zich dus kunnen redden en dus geen permanente bewaking nodig hebben van zogenaamd onkundig personeel) om te mogen spelen en het duidelijk geen bal aan vinden om aan mama's handje naar gordijnkoortjes en bedovertrekken te kijken. Ik ken niemand (ouders) die zijn kinderen dumpt omdat ze er 'geen zin in hebben'. Dan hadden die personen nooit kinderen moeten krijgen en dan is er wel iets groters aan de hand. En de ouders die dan oordelen over andere ouders die hun kinderen wel een uurtje (wat is nou een uurtje), bij Smalland laten spelen, hebben last van een groot ego of zitten in een permanente opvoedkramp.
ik ben wel opgeleid en ik weet dus welke dingen er kunnen gebeuren bij een hoop kids bij elkaar en welke verantwoordelijkheid het brengt. Dus nee ik blijf erbij mijn dochter vind je er dus echt niet dan maar even mee winkelen en daarna iets leuks doen met haar