kinderen dumpen bij smalland ikea en zelf uit gebreid gaan winkelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Mijn oudste wil al van jongst af aan het liefste in Smalland spelen bij Ikea. Ik heb het zelf liever niet, omdat het daar zo verschrikkelijk naar pies ruikt, maar goed.. Soms strijk ik over mijn hart, haha.

Smalland dient ervoor om je kind te 'dumpen' als je zelf even relaxt wil winkelen ;) èn het is niet verplicht. Lekker zelf weten dus.

2. Karoke

Karoke Niet meer actief

Krijg dan je man nog maar eens niet jankend mee naar huis!
    ;)

En ik kan me voorstellen dat veel kindjes het veel leuker vinden in
    Smaland dan mee door de winkel te moeten lopen. Ons ventje zit nu altijd al verlangend te kijken als we in Ikea zijn. :p Maar ik weet niet of ik het zou doen, daar niet van.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

Daar heb je een punt je wilt er zoiezo niet komen in het weekend maar ik bedoelde meer vrije tijd (alhoewel dat natuurlijk voor mij altijd is hahahaha (als thuisblijfmama) )

Nee ik zou liever kiezen dat ik ze even bij opa en oma breng en daar buiten kunnen ravotten met ze als ze daar bij vreemden brengen dat is gewoon niet mijn ding, ik denk als mijn man dat zou horen dat ik dat gedaan zou hebben dat ie echt niet blij met me is (niet dat ik niet hetzelfde denk hoor voor de duidelijkheid) maar die vind dat soort dingen helemaal vreselijk..

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zou dat echt niet durven. ik zou dan echt de winkel ingaan en alleen aan me kleine denken en rare dingen in me hoofd halen dat hij is gevallen of dat hij mama zoekt;):(

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik zou ze ook eerder bij opa en oma laten. Scheelt dat die in ons geval vlakbij Ikea wonen.

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    En dan zie ik voor me hoe je je kinderen naar de Ikea brengt en dan zelf naar de Makro gaat :D

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik vind het eng, ik ken ze de begeleiding niet. Breng mijn kinderen eigenlijk nooit weg. Alleen naar opa en oma, ze zijn beide naar het kdv gegaan omdat het moest maar toen we bij R een oplossing zagen met mijn werk ook niet meer. Maar bij dit soort dingen heb ik echt een knoop in mn maag.. Straks gebeurt er iets? Ze kennen de leiding helemaal niet, lijkt me helemaal niks.. Het idee dat mn mannetjes verdrietig zijn en mij willen en ik ben er niet vind ik al afschuwelijk, zelfs bij mijn oudste van 9 nog.. En dat is het minst ergst, er kan nog veel meer en veel ergers gebeuren.

Daarnaast blijft de jongste dus nu bij opa en oma als we echt weg moeten naar zoiets(die vinden dat geweldig, quality time met één kleinzoon) en mijn oudste vindt het geweldig om te winkelen met papa en mama en met die kar te sjouwen dus die gaat lekker mee..

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zie al voor me

ding dong ...... (Man) wilt worden opgehaald door zijn vrouw uit smaland.
    ding dong wilt .... (vrouw) haar man per direct uit smaland op halen het speel uur is voorbij

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
  10. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Oke het is niet gezegd dat die mensen van smalland bevoegd zijn om die kindjes te begeleiden,maar daarnaast als je kind kan praten en weet dat hij/zij bij smalland moet blijven totdat mama of papa weer bij je komt
    Als de kindjes lekker samen spelen,heerlijk toch?
    Het is net alsof je kind naar de speeltuin gaat :p

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben geen opvang waar we wonen (niet op momenten dat we naar Ikea zouden kunnen). Ik zie het probleem niet zo, ik denk dat veruit de meeste mensen hun kinderen er alleen heen brengen als die kinderen dat zelf leuk vinden. Dat mag je toch hopen althans :)

Of ik het zelf zou doen, weet ik niet, mijn dochter is 2 en ze moeten 3 zijn en tot nu toe vindt ze het in de Ikea zelf ook enig. Wij vinden het wat minder om haar er rond te laten rennen, maar we doen het meestal effectief of plannen het met opa en oma samen (die dan uit Den Haag moeten komen). Dat is bij ons altijd een zaterdag (wat een hel :$), dan rennen opa en oma achter dochter aan (of blijven met haar in het restaurant, daar is ook een speelplek), en rennen wij snel door Ikea.

12. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou wat overdreven....mijn kids willen juist naar de Ikea omdat ze daar zo leuk kunnen spelen, zijn zwaar teleurgesteld als het niet kan.

13. tulip

tulip Niet meer actief

ligt denk een beetje aan hoe de situatie is. Ik vind het onverantwoord om een kind jonger dan een kleuter daar te laten, die zijn te jong om dat te overzien, maar als ik met mijn dochter van laten we zeggen een jaar of 5 naar ikea ga en die vraagt of ze daar mag spelen i.p.v. mee de winkel in, zou ik zeggen: waarom niet?? Als zij dat zo leuk vindt??

14. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor grotere kinderen vind ik het zeker kunnen, dan is het gewoon net alsof ze een uurtje in de speeltuin zijn.

Mijn dochtertje wil er ook graag heen maar dat wou ik zelf nog niet. Ze is 3 en dat vind ik toch te jong. Ze houdt ook niet van kinderen die wild spelen dus ik denk dat als ik haar zou brengen dat ze t binnen 5 minuten al niet meer leuk vind.
    Neem haar nu gewoon mee winkelen, even naar t kindergedeelte met het glijbaantje enzo en in het restaurant naast de speelhoek zitten waar ze dan wel mag spelen.
    Als ik echt een grote aankoop zou doen, wat veel tijd zou kosten, zou ik haar denk ik niet meenemen, denk ik.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje lekker veroordelend dit...
    Ik weet dat mijn vriendin die van een minimum inkomen moest rondkomen weleens daarheen ging juist voor smaland. En dan ging zij in het restaurant (met familypas dus gratis koffie) wachten tot ze ze weer kon ophalen.

Ik zie werkelijkwaar het probleem niet. Het is toch leuk voor de kinderen? Nee die vinden het leuk om met mama door ikea te shoppen terwijl ze ook gewoon leuk onder toezicht kunnen spelen...

Als mijn dochter straks 3 is en ik ben er een keer en ze wil, dan mag ze er zeker in.

16. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    moet iedereen lekker zelf weten
    als de kinderen daar leuk spelen...

ikzelf zou het niet doen, maar ik veroordeel niemand

ziet het ook vaak bij AH en C&A worden ze bij de tv gezet
    mijn dochtertje van 3 jaar mag er pas naar toe als ik klaar bent met winkelen
    kijk ze even 5 a 10 min
    ik blijft erbij geen minuut dat ik haar uit het oog wil hebben

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Precies, daar is het toch voor?
    Mijn oudste brengen we ook wel eens naar dat speelparadijs bij Ikea (ik kijk wel eerst hoe druk het is, als het druk is, doen we het niet), dat vindt ze juist heel leuk Ze vraagt soms zelfs of we naar Ikea gaan, juist zodat zij daar kan spelen.
    Waar je je al niet druk om kunt maken zeg.

18. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Ik denk dat die van ons dat over een paar jaar wel heel leuk gaat vinden, Smalland! Het is maar voor een uurtje (of korter) dus uitgebreid winkelen vind ik het dan niet eigenlijk. Er is toezicht en het lijkt me leuker dan met een jengelend kind de winkel door te moeten.
    Al zou ik mupke wel ophalen voordat we iets gaan eten ;)

Tv hoek C&A.... daar zou ik ons mupke dus nooit alleen achterlaten. Die tv staat hier helemaal tussen de kledingrekken. Ik heb soms al moeite om mijn moeder terug te vinden (Allebei 1.60m) Laat staan dat ik ons mupke dus niet in de gaten kan houden, want daar is geen toezicht.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ligt er aan hoe oud je kinderen zijn.

Vaak vinden kinderen van 7+ dat dus geweldig en kunnen ze niet lang genoeg leuk spelen in smalland

20. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Durf bijna niet te reageren haha, heb trouwens niet alle reacties gelezen.
    Zou nooit mijn kind daarachter laten om zelf te winkelen, dan regel ik liever zelf een oppas of ga ik wanneer mijn man thuis is. Of we nemen hem gewoon mee, vind ie hartstikke leuk....

Deel Deze Pagina