"dumpen" klinkt weer zo naar. Maar waarom hebben ze anders een Smallland. Ik zou het alleen doen als mijn kind het persé zelf wilt anders niet. Maar ideaal toch als je kindje daar even kan spelen en het geweldig vindt en jij rustig kunt winkelen. Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen............
ik weet nog wel dat de vader van mijn beste vriendinnetjes ons vroeger altijd meenam naar de ikea en wij gingen helemaal los in smalland!!! we vonden dat geweldig!!!! achteraf gezien vluchte hij voor zijn vrouw het huis uit en ging daar vaak koffie zitten drinken terwijl wij los gingen
Mijn oudste speelt er regelmatig omdat hij dat graag wil. Eerst gingen ze allebei mee de winkel in, maar toen ging hij steeds vragen of hij in de ballenbak mocht. Eerste keer vond ik het wel spannend, maar nu vind ik het wel relaxt. Het eerste wat hij vraagt als ik zeg dat we naar de ikea gaan is: mag ik in de ballenbak?? Hij is altijd erg teleurgesteld als smalland vol is. Alleen wil de jongste nu ook graag mee en die mag nog niet. Maar als hij straks 3 en zindelijk is mag hij gerust ook. Het is maar voor 1 uurtje, als het niet gaat wordt je omgeroepen of gebeld (hier hebben ze geen piepers) en het is helemaal afgesloten, dus ze kunnen niet zomaar weglopen. En er zijn altijd 2 medewerkers die ze in de gaten houden. Ik snap het probleem echt niet. Ik vind het alleen niet echt kunnen om naar andere winkels te gaan terwijl je kind bij de ikea is. En een hele dag je kind achterlaten kan natuurlijk helemaal niet!
Jeetje, wat zwaar overdreven om hier zo´n ophef over te maken! Mijn kids smeken me zo nu en dan zowat of ze mee mogen naar ikea. Ze vinden die ballenbak helemaal het einde. En eerlijk is eerlijk: ik kan echt veel rustiger mijn spulletjes bij elkaar zoeken zonder een peuter van 3 en [COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I]half die constant iets anders wil dan ik wil Na een uurtje [COLOR=#666666][FONT=Arial][B][I]haal ik ze weer op en balen ze dat ze eruit moeten! Dan eten we samen een kindermenuutje en gaan we weer met zij allen verder. Zij lekker gespeeld, ik rustig kunnen winkelen. Ik zeg dit is een win win situatie![/I][/B][/FONT][/COLOR][/I][/B][/FONT][/COLOR]
ik zou het zelf niet doen.. neem ze ook absoluut niet mee naar de ikea ofzo! Doe ik hun geen lol mee en ik zie het niet zitten om ze achter te laten om te spelen daar. Maar degene die dat wel doet dat is is toch prima!
Ik voel mij ineens zo heerlijk ongecompliceerd. Wat ben ik eigenlijk makkelijk zeg. Ik heb bijna nooit last van een veroordelend gevoel naar een andere ouder en heb er al helemaal geen last van van wat anderen van mij of mijn opvoedstijl vinden. Eigenlijk gaan dit soort discussies niet over het achterlaten van je kind bij Ikea maar puur over kijk mij eens een goede ouder zijn! Kijk eens hoe ik mijzelf wegcijfer en opoffer! Hoe ontzettend veel ik over heb voor alles en iedereen. Nee, Ik ga mijn opvoeding niet baseren op wat buitenstaanders zullen denken en vinden. Ik ben van mening dat een echte moederkloek haar kids juist beperkt en verstikt.
Ik neem mn kinderen altijd mee de winkel in omdat ik bang ben dat ze ontvoerd worden als ik ze bij smalland achterlaat . ook zijn ze er nu nog te jong voor. Als ze straks ouder zijn zal ik het zeker overwegen want denk dat het super leuk is voor kinderen. Vind het juist goed dat er zulke voorzieningen zijn! We waren afgelopen zomer in Duitsland en daar zijn ook veel meer voorzieningen voor kinderen,speelhoekjes in supermarkten,overal verschoonruimtes etc. Wat dat betreft is ikea erg vooruitstrevend!
Ik snap de ophef niet zo eigenlijk. We gaan meestal een halfuurtje de winkel in en dan willen de kinderen graag spelen... en dan halen we ze na een uurtje op, eten we wat, gaan we de kinderafdeling over, gaan we het magazijn door en klaar. Wat is daar nou mis mee? De kinderen zien een middagje IKEA als een uitje, dat is toch alleen maar fijn? Ik heb geen ouders in de buurt bij wie ik mijn kinderen zo maar even een middag kan neerplanten en ik ben blij dat er een alternatief is.
Fijn is dat he? Doet me denken aan wat mijn moeder altijd zegt: "Een goede moeder zorgt eerst goed voor zichzelf!" (als ze het lekkerste toetje weer eens voor zichzelf hield haha)
Ik denk dat het eigenlijk viel zieliger en egoistischer is om op zaterdag je kinderen persee door zo`n saaie winkel te sleuren i.p.v iets leuks met ze te gaan doen
mijn dochter is nog veel te jong maar als ze wat ouder is en daar liever wil spelen dan mee in de winkel, dan gaat ze maar fijn spelen! daar is het toch voor??! ik denk dat ik de eerste keer wel ff bij het raam blijf kijken (ben nogal paniekerig aangelegd..)
Ja, zit af en toe niet echt lekker hoor maar je went eraan...... Er zal vast straks nog een topic komen waarin gevraagd wordt hoe groot ieders kont is dus dan kan ik daar weer uitleggen dat ik vaak van de ene bil op de ander kan verzitten zodat de veer op zijn mooist blijft en niet al te ver in het gat verdwijnd.
Natuurlijk breng ik mijn kids naar smalland, zie het al voor me met 4 kids die winkel doorcruisen..pfff. Nee hoor zelfs de oudsten gaan lekker op een bankje een fimpje kijken, die bellen wel als ze willen weten waar ik ben. En de andere 2 gaan nog mee maar zal voor de oudste wel niet lang meer duren. Nee geen andere gemakkelijke oppas in de buurt..dus ik vind het prima en de kids ook dus zie het probleem helemaal niet. Als en ander dat niet wil ook goed, sleur je ze toch lkr mee de winkel door
nou nu doe je zelf eigenlijk precies hetzelfde, want omdat ts het een raar idee vind dat je je kindjes bij smalland achter laat kom jij met een vergelijking over een moederkloek die haar kindjes verstikt. Het kan je wel schelen, anders reageer je niet zo. Ik vind het ook niet gek dat iemand dat wel doet, maar mijn reactie erop is heel anders van toon dan de meesten hier. Ik weet zeker dat iedereen die hier zo heftig op reageert en ook zn kindjes bij smalland laat spelen even gedacht heeft: hmm is dat dan gek??? Als je daar nl niet over twijfelt en het je niks uitmaakt wat een ander vind hoef je ook niet zo heftig te reageren.