nog geen haar op mijn hoofd die mijn kind daar achterlaat sorry hoor Ik werk zelf op een kdv en ben opgeleid en vind het al lastig om zoveel kids in de gaten te houden. Ik hou liever me eigen kleine in de gaten en als we echt een dagje er van moeten maken dan gaat ze maar naar oma of tante en anders met ons mee Dus of het naar Ikea is of ergens anders zij zal dat smalland echt nooit zonder mij van binnen zien, Sorry voor meiden die het wel doen maar wie zegt dat je de medewerkers daar kan vertrouwen
Vermakelijk topic weer dit. Ik begrijp echt het probleem niet mits het kind oud genoeg is (goed kan praten en dingen verwoorden) EN hij/zij het ook leuk vindt! Het is maar een uurtje, ze zitten in een veilige omgeving en er wordt goed op ze gelet, jeeez. Als dit al iemands definitie is van "een kind dumpen" of als je zoiets als "eng" vindt kan je beter in een glazen kooi gaan leven met je kids. Maar of ze dan zo'n leuk leven hebben.....
Ik zou het never nooit doen. Het is naar mijn idee maar de vraag of er zo goed opgelet wordt en dan is het leuk als mijn kleine man kan vertellen dat er iets heel erg mis is gegaan, maar dan kom ik wel mooi te laat.
Ik ivnd "veilig" nou niet echt het goede woord hoor je hoopt dat ze er veilig zijn. Dus het feit dat je zelf winkeld en je kleine ergens laat spelen is het probleem niet hoor maar ik vertrouw niet iedereen mijn kind toe.
Ik vertrouw ook absoluut niet mijn kind aan iedereen toe, integendeel zelfs. Maar wat kan er nou voor verschrikkelijk ergs gebeuren bij Smalland als je realistisch bent? De sociale controle is groot, het is afgeschermd, je kan niet zomaar iemand anders kind meenemen. Geloof mij maar dat Ikea wel zorgt dat alles in orde is. Zo'n groot concern kan zich geen negatieve publiciteit veroorloven en weten dat ze anders verschrikkelijke schadeclaims krijgen. Natuurlijk kan er altijd ergens wel iets gebeuren, maar wat ik al zei, je moet realistisch zijn en de risico's goed afwegen. Of anders in een glazen kooi gaan wonen.
Ik zie het probleem niet zo. Ik kan me voorstellen dat zo'n kind het verschrikkelijk leuk vindt (beter dan met mams/paps de winkel door). Om heel eerlijk te zijn vind ik het wel prettig, af en toe van die gillende/jankende kinderen om me heen met een driftbui, terwijl ik mijn boodschapjes er rustig sta te doen. Ik denk dat ze zich dan beter vermaken in Smalland (ja ik weet het het is een aanname ) Wellicht dat ik er in de toekomst ook gebruik van ga maken, ligt aan mijn dochtertje.
ik zie het probleem ook niet. Smalland is voor kinderen vanaf 3 jaar. Die kunnen zelf vast heel goed aangeven of ze er willen spelen of niet. En de meesten doen dat denk ik liever dan met hun ouders mee de ikea in. En als ze toch liever weer naar hun ouders gaan dan roepen ze dat toch om?
Als jij je dat nou niet erg vind en je kind vind het leuk, wie ben jij dan om te oordelen over een ander. Laat mensen lekker doen wat ze willen en hun eigen leven leiden. In een attractiepark kan dit uiteraard niet want daar zijn de mensen niet voor.
Ik had ook altijd de mening; je dumpt je kind daar toch niet! Enfin, ik was zwanger van de jongste, ga met de oudste (toen 3) naar de Ikea....loop langs Smalland, roept Eva; ooo mama, daar spelen! En met geen mogelijkheid de winkel in te krijgen haha. Heb ze dus maar daar laten spelen hihi. Vond het wel beetje eng, maar na een half uurtje kon ik een vrolijke Eva ophalen hihi
Ik heb een tijd in een grote multimediawinkel gewerkt die naast de Ikea zat, en ouders gingen dus ook rustig bij ons winkelen terwijl de kids bij Smalland waren. En toen kwam ineens de politie of wij meneer en mevrouw zo en zo wilden omroepen want hun kind was ergens vanaf gedonderd in Smalland en de ouders waren spoorloos. Kind in de ambulance naar het ziekenhuis en de politie alle winkels rondom de Ikea af op zoek naar de ouders! Dan leer je het denk ik snel af hoor!
Ik zelf heb mijn kinderen weleens in Smalland laten spelen. Ze waren toen 4 en 6 en ze vroegen er zelf naar. Ik had het eerst liever niet, maar bedacht me toen dat het voor de kinderen veel leuker was dan dat ze met ons mee de winkel door moesten. Dus wij zijn gauw de winkel doorgelopen, hebben alles meegenomen wat we moesten hebben en zijn na een half uurtje de kids weer gaan halen. Ze hadden het erg naar hun zin gehad en wij waren sneller klaar. Dus ik zie het probleem niet echt. Zolang de kinderen zelf goed kunnen vertellen wat ze willen, ze oud en zelfstandig genoeg zijn en de ouders niet naar een andere winkel gaan, kan het voor de kinderen juist een heel fijne oplossing zijn. En voor de ouders uiteindelijk ook.
ff iets anders maar een indoor kinderspeelparadijs is hetzelfde principe. Ouders zitten aan tafel het liefst met een boek en de kinderen zitten in de klimwanden. Oh en dat is toch zo leuk voor je kind want met slecht weer kunnen ze lekker spelen..... En als werknemer daar kun je de kinderen om de haverklap waarschuwen omdat ze boven op een springkussen rand zitten met het gevaar tussen het springkussen en de klimwand te komen.
denk niet dat mijn zoontje t in dank afneemt als ik hem in die ballebak dump Die vind de Ikea veels te leuk. En kmoet er niet aan denken om hem daar achter te laten en zelf te gaan shoppen. Je kan niet ff rustig rondlopen, ff eten daar ook niet want dan moeje eerst je kind ophalen omdat die ook moet eten. Hop weer terug naar boven toe, en dan heb je 2e gedeelte van de Ikea beneden, breng je dan je kind terug of neem je m dan wel mee? Tja Mijn knulletje gaat gewoon lekker mee stuk makkelijker en hij vind t prima. ookal vond ie t niet goed heeft ie pech
Dat vind ik iets heel anders! Ouders behoren daar op hun eigen kinderen te passen. Dan kun je net zo goed zeggen dat het hetzefde is als moeders op een bankje in de speeltuin zitten en de kinderen laten spelen in de speeltuin, dat is het zelfde idee maar dan in de buitenlucht.
Ik vind dat alleen nog wel anders. Ik persoonlijk zou ook de ikea niet uitgaan. Maar de laatste keer Ikea was de reactie van mijn dochter; jeeeeeeee, mam, mag ik dan gaan spelen. Ja natuurlijk. Mam stond nog voor het raam, ik denk even zwaaien.......pfffffffff ze keek helemaal niet meer naar me boehoehoehoe...... Ik ga haar dat soort dingen echt niet afnemen omdat ik angst heb dat er wat gebeuren kan, dat de mensen niet bekwaam zijn.... Stel ze valt, ze moet huilen en ik ben er niet.......ja, en? Gebeurd op school ook vaak genoeg. En vergeten we hier niet een beetje de zelfredzaamheid van een kind. Ze kunnen ook wel wat hebben. Een keertje dingen oplossen zonder mama is ook niet zo een probleem. Ze kunnen op een bepaalde leeftijd ook praten en dus zich uiten als ze iets wel/niet willen of naar mama willen. Nee, ik zie het probleem echt niet. Echt niet!
Waar maak je je druk over zeg.. en je bent wel naief zeg.. Nooit eerder bedacht waarom Smalland daar zit? Ik vind dit maar een rare post... en vertel eens... - waarom is het dumpen? Misschien is het wel super leuk - misschien heeft iemand wel geen keuze? en dan nog... hou jezelf eens een spiegel voor... er zijn vast wel dingen die jij doet die andere mensen niet zouden doen (zoals zo'n topic openen bijvoorbeeld). Oja, mijn kids zijn nog nooit in Smalland geweest maar de volgende keer dat ik bij Ikea ben (volgend jaar waarschijnlijk... kom er zelden) en mijn zoontje vraagt of hij in Smalland mag.. Tuurlijk waarom niet?
waar je al een topic over begint zeg waarvoor is die smalland anders??? en trouwens kinderen vermaken zich daar prima , vinden ze veel leuker als in de winkel. ik wilde daar zelf vroeger ook altijd heen als mn ouders het woord ''ikea'' al zeiden.