inbrekers...

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi,

Al een tijdje hebben we in ons dorp last van inbrekers.
    Ze hebben al heel wat huizen geplunderd:x
    Nou heeft mijn man soms nachtdiensten en ik schrik dan 's avonds en 's nachts bij elk geluidje dat ik hoor overeind in m'n bed;)
    We hebben de deuren natuurlijk op slot, maar toch...
    Hebben jullie ervaringen met inbraak in je huis of weet je van anderen die ermee te maken hadden?

2. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Zelf nog niet meegemaakt, maar ik klop het even af.
    Hier zijn ze ook enorm actief , maar we zien niks extra blauws op straat.
    Ze zijn zo brutaal tegenwoordig op klaarlichte dag worden ramen ingekinkeld. als ze willen komen ze toch wel binnen maar ze zorgen er heus wel voor dat er niemand thuis is.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn vader is helaas slachtoffer geworden 2 jaar terug.
    Alles goed beveiligd, stond 1 klein raampje open (wel breed.) Met tralies ervoor is gewoon een klein smal iemand doorheen geglipt.
    Hij heeft op iedere deur nu 2 knippen, idem met de ramen die open kunnen.
    Ook op de voordeur nog een dievenklauw zodat hij de deur met die erop open kan doen als er iemand voor staat.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gelukkig nog nooit.Ben ook vaak alleen en ben er best weleens angstig voor.Bij een oom en tante zijn ze in de slaapkamer geweest terwijl ze lagen te slapen brrrr

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Nou hier doen ze het ook gewoon als er mensen thuis zijn...

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bij ons is er paar jaar geleden ingebroken, toen ik nog thuis woonde.
    De inbreker heeft ook naast mijn bed gestaan, daar schrok ik wakker van en ben toen geluid gaan maken.
    Hij zette het toen op een rennen, maar ik ben erachter aan gerend en mijn ouders wakker geschreeuwd.
    Mijn vader is toen via de ene kant achter hem aangegaan en ik via de andere kant.
    Helaas hem niet meer te pakken gekregen, maar hadden goede omschrijving voor de politie hoe hij eruit zag.

Sommige spullen hebben we later terug gevonden op straat, maar het geld en sieraden enzo niet meer.

Ben sinds die dag wel bang geworden in het donker brrr.. Wil altijd wel ergens een lampje aan en slaap ook met mijn hoofd zo ver mogelijk onder de dekens.

7. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    verschrikkelijk toch he de laatste tijd gister hier in het dorp ook al bij een man van 93 germ inbreker heeft hem van de trap geduwd en is nu verlamd die mensen mogen ze heel ver weg stoppen van mij , vl heeft dan ook een stok naast het bed liggen het is wel goed

8. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Toen ik nog thuiswoonde is er bij ons ingebroken terwijl wij lagen te slapen.
    Mijn moeder werd er wakker van en dacht dat ik weer 1 van mijn dwaal nachten had en riep dat ik moest gaan slapen....
    Nouja hels kabaal ineens beneden dus mijn moeder is haar bed uitgesprongen en naar beneden gerend, zag op dat moment niets maar voelde een tocht vlaag en op de trap kwam ze mijn hond tegen en die had ze in de woonkamer gelaten dus weer woonkamerdeur open gedaan en licht aan en toen zag ze het raam openstaan en de vensterbank die naar beneden was komen zetten. Ze is naar de keuken gelopen (hadden een bar) en keek daar of ze er nog zaten.

Uiteindelijk de buit van de dieven: een tshirt, spijkerbroek en riem...... (lagen op tafel) de rest van de waardevolle spullen hebben ze laten liggen....
    Ik ben maandenlang nog bang geweest en durfde niet te gaan slapen.

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hier ook geen ervaring mee gelukkig *afkloppen* maar hier in de buurt nu ook al verschillende gezinnen getroffen dus ik sluit wel alles goed af en word ook van elk geluidje wakker! vervelend he!

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Poeh, ze zijn hier inderdaad ook erg actief. Vind het zeker nu niet prettig, zo weerbaar ben ik niet op het moment met die toeter.

Wij hebben het eens gehad, toen kwam ik thuis en stond de voordeur open (woonden toen in een flat), mijn moeder heeft daarna gelijk zo'n balk voor de deur geplaatst, brrrr.

11. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal jaar geleden heb ik indringers in huis gehad terwijl ik lag te slapen. Ze stonden naast mijn bed, ik had nachtdienst gehad. Mijn schoonzusje had de deur open laten staan.
    Toen ik wakker werd van de twee mannen naast mijn bed weigerden ze in eerste instantie weg te gaan. Heb gescholden, geschreeuwd. Uiteindelijk zijn ze naar beneden gegaan (wij hebben een bovenwoning) en kon ik 112 bellen. Nadat ik nog langer ben gaan schreeuwen zijn ze weggegaan. Politie is gekomen maar deze konden ze niet meer achterhalen. Had een deel van het kenteken opgeschreven en een signalement.

Heb een behoorlijke poos last gehad van schrikmomenten enzo, maar nu denk ik er nooit meer aan gelukkig. Moet zeggen dat ik nu dubbel en dwars alle deuren check, zeker omdat er nu ook twee kleine meisjes zijn. En heb een knuppel naast mijn bed staan, gewoon voor het idee.

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ja waar ik eerst woonde is ingebroken. Ik had vroege dienst en liep naar beneden en het eerste wat is zag was dat de breedbeeld weg was! Ik vergeet het nooit meer het hele huis lag op zijn kop! Er was ontzettend veel weg en ik was echt helemaal van het padje af..

Ik heb me van dan af aan altijd onveilig gevoeld. Wij hebben in ons nieuwe huis overal rolluiken laten plaatsen ik wil nooit meer anders! 1 Druk op de knopen en alles zit dicht. Ja het is een uitgave maar meer dan waard! Ik voel me nooit meer onveilig.

Kan me voorstellen dat je dan de bibbers hebt..

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ben jij nooit bang voor brand? Dan kan je dus echt geen kant meer op... Lijkt me helemaal doodeng.

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Geen ervaring mee maar ook hier zijn ze erg actief. Het idee dat iemand anders aan jou spullen zit brr.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bij ons hebben ze een keer was van de lijn afgejat en dan merkkleren zoals levi's spijkerbroeken etc

16. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier in huis nog nooit. maar wel in mijn caravan. dat heeft nu nog zijn sporen hoor elk geluidje en hou niet van het donker. terwijl ik er op dat moment niet eens was.

wat ik doe als ik me niet prettig voel dingen voor het raam en de deuren plaatsen. zoals voor de deur de wasmand ed dan moeten ze lawaai maken nl

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Gelukkig prive nog niet meegemaakt!

Kom wel regelmatig in contact met mensen waarbij is ingebroken, heeft een behoorlijke impact!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

M'n ergste nachtmerrie...
    Wij hebben een knuppel naast het bed staan, dus manlief timmert er maar op los hoor

We hebben een hond(je) en een kat beneden, ben altijd wel als de dood dat ze die iets aandoen

19. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ben er zo bang voor! Vooral nu ik een kleintje heb...je hebt ook inbrekers die het niet alleen laten bij het stelen van spullen.

1,5 jaar geleden is er bij mijn zus ingebroken. Je zou ervan uit gaan dat ze hun huisjes wel uitzoeken....huizen waar veel te halen valt. Maar nee hoor mijn zus woont in een studentenhuisje in groningen waar niets te halen valt. Zelfs daar breken ze in! Mijn zus werd wakker van geluid en maakt haar vriend wakker die is gaan kijken...Stond er een man in de gang. Vriend van mijn zus heeft zich breed gemaakt en keihard geroepen: Wat moet je in mn huis?! Toen heeft de inbreker het op een lopen gezet.

Ben zo bang dat ik 's nachts als ik naar boven ga de traphekjes dicht doe. Zodat ik voor mijn eigen gevoel het wel zou horen als er iemand naar boven komt (mn traphekjes maken nog al lawaai).

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Je kunt ook een test doen op internet trouwens. Hoe snel een dief in jou huis kan komen. 1-2-3 Inbraakcheck

Weet alleen niet of ik het wel aan durf haha...

Deel Deze Pagina