kinderen een rare naam geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Een naam is persoonlijk, iemands smaak kan niet te voldoen aan iedereens smaak, maar ik vind wel dat een naam een naam moet zijn.
    Als je bij de SVBlijst kijkt, bij meisjes met een B alleen al, kwam ik tegen:

Beste (Ja, ik vind mijn kinderen ook de beste, maar ga ze niet zo noemen..)
    Bruna (boekwinkel? Dick Bruna?)
    Billie-Jean (tsja.. ik begin te zingen hoor..)
    Balou (de beer? mijn hond heette zo..)
    Bach (eeh...)

verder kwam ik nog andere dingen tegen dat ik echt even :$ zat, maar bijv bij varianten van Mila (wat ik persoonlijk een erg mooie naam vind) stond naast Milla, Milah etc ook Milia bij. en dan denk ik dat je als ouder zijnde toch echt even je huiswerk moet doen. (Milia is een soort acne)

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Volgens mij wel, want iedereen kent haar via via (de zus van de buurman van mijn tante's klasgenoot etc..) maar niemand heeft haar ooit ontmoet. Volgens mij zijn Coen & Sander ook op zoek geweest naar haar, en bestaat ze niet. Zelfde geld voor Befke Pijpers. (Mijn oma heet overigens wel pijpers van haar meisjesnaam, maar heeft een normale voornaam, en een normale aangetrouwde naam)

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    woon mijn leven lang al in friesland maar de naam zwerver als voornaam... nee nog nooit gehoord ;) wel als achternaam haha.

Ik ken een stel die hebben een jongen en een meisje. Meisje heet: Sinne (zon in het fries) en jongen heet: rein (regen in het fries) Opzich vind ik het persoonlijk geen rare namen maar de combinatie er van (broer en zus) vind ik niet leuk bedacht.

heb net even de lijst van het SVb bekeken en idd wat een apparte namen kom je daar in tegen, maar ieder zijn eigen keuze en smaak. ;)

4. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL

Wij hebben dus een Jip en zijn daar heel blij mee. We hebben er wel even over nagedacht of het wel leuk is om als volwassene zo te heten, maar dat hebben we snel laten varen. Je groeit mee in een naam. Misschien moeten mensen dan even wennen aan je naam, als je je voorstelt, maar al snel is het heel gewoon. Heel veel namen van ´nu´ (Sem, Sterre, Puck etc) hoor je nog niet bij volwassenen, dat zal bij Jip ook zo zijn.
    Ik vind hollandse namen erg leuk, maar vind Daan, Sofie, Anne, Lotte,Stijn, Tim etc erg gewoon en hoor je zo vaak. Verder houd ik absoluut niet van engelse namen. Gelukkig zijn smaken verschillend!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en bedank ik heet ook Anniek
    Alleen dan wel met dubbel n, erg irritant maar ik zeg altijd ik heet geen aaaaaniek maar ANNiek hihi

terug komend op dit topic

Ik hou van een naam die niet al te veel voorkomt, beetje apart maar wel te schrijven en uit te spreken.
    Het is dus geworden Kyana en Devin

Ik hou helemaal niet van namen als; stijn, rinke, sem, sam, daan, ingrid, nicole enzovoort. Past ook echt totaal niet bij ons.

Wat ik wel belangrijk vind is dat de naam niet heel negatief gemaakt kan worden zoals je nu vaak Jay hoort dan wordt toch vaan Gay...
    Verder hou ik niet van namen die al tig jaar voorkomen, zo van o zo heet de oom van mijn vriend ook ofzo!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    owja en idd namen in dialect
    ik weet nog dat we voor Devin eerst Dean hadden. Maar Kyana zij meteen in het limburgs; Dean chips... oftwel; jou chips!
    En weg was de naam Dean!

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zoontje van mijn vriendin heet ook Silver :D
    Vind het persoonlijk voor een meisje wel mooier dan voor een jongen.

Ik hou zelf niet van Hollandse namen daarom heeft mijn zoontje ook de naam Jason gekregen.

En ik hou idd niet van namen met de D ervoor Djaimy, Djayson, Djay....waarom die D ervoor?! Vind de namen wel mooi maar die D is overbodig.

Maar is maar goed dat smaken verschillen.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ja je hebt gelijik, dan heb ik het er verkeerd neergezet. Er stond Mien Billekes-Jeuken. Ik dacht altijd dat je eigen naam eerst kwam. Maar ben ook nooit getrouwd geweest ;)

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier hebben we een pluis en beer in het dorp. persoonlijk vind ik het geen namen voor mensen (maar dat vinden sommige misschien ook over de namen van mijn kids)

10. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik ken een Jochie en een Tamme (geen broertjes) Vind ik ook zielig..

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Vroeger op een kdv waar ik stage liep was een kindje dst hete wolfje

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij doen altijd sint kadootjes voor bedrijven.... en kwam ik ook een heeele gekke naam tegen, naja meer de combi....
    jongetje heet Tom Krom...
    vraag me altijd af hoe je je kind zo kan noemen als je zo'n achternaam hebt hihi

ook een kindje dat Splinter heette...... vind ik ook echt niks, ik zei al, zo voelde het zeker toen ie eruit kwam hihih

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    meer namen voor een huisdier inderdaad. Hoewel 'Beertje' ook een oude naam is. Een tante van mij heet zo (is in de 60). Zij heeft zichzelf Bea genoemd.

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Op het kdv van mijn zoontje zit een jochie die heet Diesel. En er loopt ook een Mexx rond. Tja, ook namen waar ik een beetje een vraagteken bij zet, maar goed. Het kan altijd erger blijkbaar...

15. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Bij mn neefje op het kdv zit een chinees jongetje wat blij heet..
    Tsjah;)

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ken een jongetje dat Jazz heet, vind ik ook erg apart moet ik zeggen...

Mijn vriendin heeft haar zoontje Vigo genoemd, toen je de naam nog bijna niet hoorde. Ook daar moest ik enorm aan wennen, had steeds de neiging om hem Tigo te noemen haha! Nu vind ik de naam helemaal bij hem passen trouwens!

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn vroegere vriendje heet Tim Timmermans.
    Vrienden van vrienden hebben hun kinderen Im en Preza genoemd.

ik vind bloem,vlinder,merel en al die andere hippe namen hartstikke leuk hoor!!

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Er is niks persoonlijker als een naam wat dat betreft. Zoveel mensen zoveel smaken en tegenwoordig kun je ook een stuk minder makkelijk aan de naam afleiden wat voor kleur of sociale achtergrond iemand misschien heeft.
    Ik hou wel van aparte namen zoals aan de namen van mn meiden te zien is. Maar niet persé omdat ze apart zijn maar gewoon omdat we ze mooi vonden. Ivy kwam gewoon uit een namenboekje en Aelinn is afgeleid van Elin.

19. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63

Wij hebben een Puck en vinden Jip ook helemaal leuk :)

Smaken verschillen, hebben ook wisselende reacties gehad op de naam van onze dochter. Wij zijn er zelf helemaal happy mee. De naam past bij onze dochter en bij ons!

20. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op Jip hebben we leuke reacties gekregen. Ook een aantal die niets erover gezegd hebben, maar daarvan weet ik dat die Jip niets vinden, gewoon omdat het niet de types ervoor zijn.:D Maar dat maakt ons niet uit!
    Puck vind ik ook leuk, dus onze smaken komen erg overeen.

Deel Deze Pagina