Lig echt in een deuk van sommige namen, arme kindjes... Zo heet het kindje van een collega van mij: Peninna. Jullie willen niet weten hoe vaak wij al per ongeluk panini hebben gezegd. Dat is ook de enige manier waarop ik het kan onthouden.
Op de middelbare school zat ik met 2 pucken in de klas. 1 jongens Puk en een meisjes Puck! Ben er nu zo aangewend geraakt door hun. Er zat toen ook nog eens een meisjes Pip in de klas! Hihi!
Ik vind Puck voor een meisje leuk! Mijn broertje had Puck geheten als hij een meisje was geweest, maar dit was 23 jaar geleden!
Ik vind puck ook niet een hele rare naam, alleen zie ik dan een klein meisje voor me, en tja..kleine meisjes worden ook groot
Ooit een jongen in mijn klas gehad (kleuterklas) die Pino heette.... Hoe het precies zat weet ik niet, geloof dat hij zelf aangegeven heeft jong dat hij liever anders wilde heten... Al vrij jong is zijn naam toen veranderd naar Pablo geloof ik. Namen zoals Puk, Zip... ik mag t wel Heel persoonlijk denk ik.. Denk ook bij veel namen dat de naam je gaat staan.. Wat 'apartere' ouders, dan zie je dat 'stijltje' vaak ook wel doorwerken bij de kinderen.. dan past dat vaak wel... Onze dochter heeft ook geen veel voorkomende naam... Heb hier thuis ook een boek... Rocking Names... Speciale namen en de verhalen erachter! Leuk boek! Rockingnames
In mijn omgeving zijn er redelijk wat aparte namen...mijn neefje het Nardo hij is al 23 jaar hoor (denk aan Nerdo ), Cajhen (spreek uit als Cayenne), Kellisz, Kesz en de naam waar ik nog steeds aan moet wennen is Doe.
Ik vind veel kunnen en vind ook dat mensen vrij moeten kunnen zijn in het geven van een naam aan hun kinderen. Dat bepaalde namen geweigerd worden bij de aangifte dat snap ik, dat zijn vaak ook geen namen meer maar scheldwoorden oid. En ik denk ook dat een naam niet de doorslag geeft of een kind gepest wordt. Wel denk ik dat een kind dat van zichzelf al "zwakker" is en ook nog een gekke naam heeft daar dan inderdaad gepest mee wordt. Maar als ze Sanne had geheten was ze ook gepest, alleen dan misschien niet met haar naam maar met iets anders. Een jongetje dat wij kennen heet Splinter. We moesten hier echt enorm aan wennen en hebben er stiekem wel even om gelachen, maar nu hoort die naam wel gewoon bij hem. Ik zag hier trouwens ook de naam Lente voorbij komen, dit vind ik weer helemaal geen rare naam alhoewel ik hem zelf niet zou kiezen. Euan las ik ook nog, dat vind ik dus altijd al een leuke naam! Toch zou ik mijn zoontje deze naam niet snel geven omdat ik weet dat je dan zoveel geklooi krijgt met de uitspraak.
Dat filmpje! Avontura Pink Tijger, roepnaam Tijger. Mja, gelukkig vindt ze haar naam zelf wél leuk... Hopen dat dat zo blijft.