kinderen een rare naam geven

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Fee bestaat al wordt al wel lang gebruikt, soms ook geschreven als Fay. Ik vind het wel een mooie naam.

Wat betreft rijmen.. ik heb het ook wel ingedachten gehad met Rick, maar uiteindelijk is er met alle namen wel iets te verzinnen.

Ik vind vooral ook de raar geschreven namen niet mooi. Zo heette er een kleindochter van mijn collega Elaiysah. En idd die extra D: djason, djayden. Zonder die D spreek je het toch ook al goed uit?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak. Zo vonden wij Levi helemaal geweldig, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat geen leuke naam vinden. Prima toch.
    Maar vind sommige namen idd wel te ver gaat. Zeker als het dan ook nog eens op een hele aparte manier geschreven is, waardoor de ouders denken dat de naam uniek wordt ( en het kind de rest van zijn/haar leven bezig is om zijn/haar naam te corrigeren )

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep, mijn intialen zijn SS (vroeger, voornaam en meisjesachternaam). Ik heb het altijd veranderd in de eerste twee letters van mijn voornaam, ik vond het echt vreselijk. Ik denk overigens niet dat mijn ouders er destijds over na hebben gedacht overigens, ik heb een voor die tijd een uiterst vaak voorkomende modenaam (jaren 70 ....) alleen paste het niet zo met mijn achternaam ... Nu het over en zijn mijn initialen "gewoon" voornaam achternaam.

Mijn zusje heeft haar oudste dochter namen gegeven die bij afkorting identiek zijn aan die van mijn zus. Wordt interessant met de post later ... "Maaahaaaaammmmm, je het WEER mijn post opengemaakt!!!" :D:D:D

4. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Sommige namen vind ik echt vreselijk..Natuurlijk moeten die ouders dat zelf weten maar ik heb medelijden met de kinderen. Dan heb ik het over namen als:

Cheyenne,Rols Royce, Splinter,Pip (mijn god!),Djiovanni,Bink,Bikkel,Pippi,Djamilla......ik kan nog wel effe doorgaan :D

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Tsja, wat is raar? Ok, sommige namen zijn gewoon apart haha (denk inderdaad aan "audio science" etc). En verder valt er aan elke naam wel te wennen denk ik.

Onze dochters heten Aïsha en Senna. Ook aparte namen. Ze zijn 1/4 Tunesisch. Je ziet het alleen niet echt. Oudste heet dus Aïsha en heeft donkere ogen met donkere wenkbrauwen maar wel donkerblonde krullen. Wij hebben er wel voor gekozen om het op deze manier te schrijven ipv Aïcha, dat vind ik er dan weer minder mooi vinden. En wij vonden die naam ook gewoon mooi. En Senna's naam moest er wel bijpassen. Is ook geen standaard naam maar komt een stuk vaker voor dan Aïsha. Ze zal later vast wel eens af en toe aangekeken worden als ze zegt dat ze zo heet...maar ik wij vinden hem gewoon erg mooi en ik hoop zij later ook. Anders kan ze altijd haar 2e naam nog gaan gebruiken (of een deel ervan)...Elisabeth.

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

tja, ik kan ook echt niet begrijpen dat die voetballer, ik kan ff niet op de naam komen, zijn dochter Jezebel heeft genoemd:$
    Ik weet nog steeds niet hoe je dat nou uitspreekt en wat ze er in godsnaam mooi aan vinden..
    maar namen zijn gewoon heel persoonlijk.
    Ik hou van apart, maar het moet niet te moeilijk zijn.
    Maar hier in de buurt zie ik bijna nooit aparte/bijzondere namen op de geboorteborden. Meestal is het Sofie, Fleur, Sam of Daan.
    En dan denk ik, jak, wéér zo'n naam;):p

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Wij als gezin hebben alledrie een "bijzondere" naam, in Nederland dan. Ik kon mijn naam ook al spellen toen ik 3 was, irriteerde me toen al aan het fout uitspreken hahahahaha.
    Zelf verzonnen namen vind ik soms echt te ver gaan. Gerodi zal je hier niet vaak horen, maar is ook Italiaans. Wij vonden juist het aparte en de betekenis (held) heel erg mooi.
    Buitenlandse namen worden hier vaak als raar gezien, ook al hebben ze een mooie betekenis. Al is Dick in het buitenland ook ECHT raar...... Bij zelf verzonnen namen heb ik toch af en toe wat moeite, of die echt onuitspreekbaar zijn. Of als het zielig wordt. Mijn vriendin heeft op het kdv twee broertjes; Splinter en Spijker van Houten.............

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik kreeg eens een geboortekaartje op het werk binnen van ouders die hun kind 'Zus' hadden genoemd ;), tja, dat zou mijn ding niet zijn. En 'Bink', straks blijkt het ook nog eens zo'n lulletje rozewater te worden, heeft hij zo'n naam.
    Of van die namen die ik sowieso al niets vind, maar dan ook nog eens zo raar zijn gespeld als Djay of Destaney of weet ik wat.
    Had ook een collega met van die zelf verzonnen namen, wat lettergrepen aan elkaar geplakt tot een rare combinatie. Ik kon die namen gewoon niet onthouden. Zou er zelf ook de pest over in hebben als ik mijn naam de rest van mijn leven nog 100.000 keer mocht spellen en het steeds verkeerd zou worden uitgeproken.

9. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    whahaha dat meen je niet wat zielig.....: hey sla die spijker is in het hout maar pas op dat je geen splinter krijgt haha. Dat doe je toch niet volgens mij spoor je dan als ouders niet helemaal

10. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Helemaal niks mis met de naam Rick, alleen een beetje jammer van dit liedje ;) YouTube - Kinderen voor Kinderen (6) : Rik
    Maar dat is ver voor zijn tijd, dat scheelt, de kinderen van nu kennen dat niet!

Verder ligt voor mij de grens bij BULLETJE! Ja, die naam bestaat echt, vorige week was er bij het programma Minuite To Win It een moeder die haar zoon zo had genoemd. En ja, die had ze naar Bulletje uit de mini-playbackshow vernoemd.. Sorry maar dat vind ik gewoon echt zielig.

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Zo vond ik Daisy opzich wel een leuke naam, maar in combinatie met haar achternaam (Meter)werd dat ietswat te humoristisch;) en mn ex zat toen al te geinen dat als het een jongetje zou worden dat hij hem Hector wou noemen :p
    Nu betekend Demi in het Frans halve....dus halve Meter (wat ze ook bij de geboorte was ;). En Demi betekent weer...zoon van Godin de Meter, was wel toevallig allemaal.

Ik vind hele ouderwetse namen voor nu niet mooi...wim, Piet, Jan etc

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Madelon: volgens mij is dat het dochtertje van John Heitinga! Ik snap het ook niet....vooral bekende mensen lijken hun kinderen wel namen te moeten geven die een beeeeeeeeeeetje afwijkend zijn.

Tja, over smaak valt niet te twisten! Ik vind ook een heleboel namen niet zo leuk,omdat ik er kinderen bij zie (zit in het onderwijs).
    Voor ons viel dus een aantal namen al vroeg af. Verder hebben wij een Hollandse achternaam en vond ik dus Engelse namen, oe leuk ik ze ook vind, er niet bij passen. En als je bij de 1e een bepaalde richting uit bent gegaan, dan hoort voor mij de 2e ook een beetje die kant uit. En dan wilden we nog andere voorletters...
    en tada: Maaike en Tessa. GEwone (Hollandse) namen, die wij mooi vinden en die je niet eens onwijs veel hoort tegenwoordig! Maar zelf nu krijg ik vragen hoe ik het schrijf: Maike, Maayke of misschien Maite? Thessa dus met of zonder h?
    hahahahah

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Fee, prachtig!!!!!!!
    Maar ja, ik heb ook een dochter S.terre ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind Benthe een rare naam. Ben te wat? dik, dun, klein?

15. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Oei er zijn aardig wat Bent(h)e's hier volgens mij ;) Ik vind het wel ok, ligt natuurlijk wel erg aan de achternaam..

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    En daar kom ik dan met me dochter Silver :d

17. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    nou dan word meissie nr 2 toch gewoon Golden
    of niet :D

ja een ieder zijn heug en meug hoor

ik hou van namen met echt een betekenis die echt ergens voor staan

dat was met mijn 1e kindje ook zo
    Levi= united as one en in de bijbel is hij een poortwachter bij de hemelpoort
    Jamal = mooi

Maar ja sommige namen zijn ook gewoon echt voor mij over de top maar ja wat kan ik er aan doen zolang ik mijn kind maar niet zo noem

18. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    #78 MG2011, 16 jan 2011
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
    Het is echt een kwestie van smaak, ik vind het ook altijd erg leuk om de topics bij 'babynamen' hier op het forum te lezen. Daar kwam laatst oa Hermelien voorbij :D

Persoonlijk hou ik niet van namen die raar gespeld zijn zoals Djayson, ik vind dat gewoon dom overkomen (sorry), alsof je niet weet hoe je een naam moet spellen en het daarom maar fonetisch schrijft.

En ook ik heb vooroordelen bij een naam, bij een Wesley of een Priscilla heb ik een ander type kind/gezin voor me dan bij een Olivier of een Anne-Fleur.
    Ook ben ik het eens met de mensen die zeggen dat een naam ook bij het 'kleurtje' moet passen, een oer-Hollandse Giovanni vind ik geen porem, net als een donkere Teun. Laatst in de speeltuin riep een moeder haar zoontje Giovanni... met een plat-Utrechts accent :D Djoo-vaaaa-nieee...:$ :D

Maar van top10 namen hou ik ook weer niet, als ik bij de vk weer een kaartje zie hangen met bijv Emma, denk ik, pff lekker origineel zeg. Hoewel Emma verder best een leuke naam is.

Bent(h)e is overigens een normale (Scandinavische) naam, dus om dat nou heel raar te vinden..? Tuurlijk kan je er Ben te dik, dun etc van maken, maar ik neem aan dat mensen die "Dik" van hun achternaam heten hun kindje geen Bente noemen, net als dat iemand die "Selie" van zn achternaam heet, zn kind geen Peter noemt ;)

Namen die ze echt zouden moeten verbieden zijn bijv. Rolls Royce, Beautiful Hope :$ etc, maar ik denk dat vrijwel iedereen het daar over eens is. Voor de rest blijft het een kwestie van smaak.

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mensje is ook een verschrikkelijke naam. Dochter van Angela schijf heet zo..

Pilot Inspector is een kind van een celeb in America ( komiek volgens mij ook nog )
    Zo zielig...

20. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lizzy, Mensje is een Oud-Hollandse naam, ik vind hem ook niet mooi hoor, maar hij is in dat opzicht wel 'normaal', denk bijv aan de schrijfster Mensje van Keulen. Ik vind dat minder gek dan Pilot Inspector ;)

Deel Deze Pagina