tja, ik vind het geen leuke naam Ieder zijn mening he? Veel mensen vinden de naam van mijn dochter ook stom. Mijn sm zei zelfs, denk je dat ze die naam accepteren bij het gemeentehuis? En veel tantes zeiden, hoe kom je daaaaaaar nou bij.... Tja, ik vind het gewoon mooi
Ik vind het jammer dat de naam Joran nu zo'n vervelende lading met zich meebrengt... Verder vind ik aparte namen juist altijd wel heel leuk, het moet wel bij het kindje passen. Juliën hebben wij gekozen omdat het nog een verrassing was of wij een kindje zouden krijgen dat blank of licht getint zou zijn, omdat ik ook een halfbloed ben. Maar het was een en al hollands glorie. Nu zijn we weer op zoek naar een andere naam. O ja, even refererend naar het stukje van Theo Maassen. Zo vond ik dus Zeger een leuke naam voor een jongen, maar ik noem mijn kindje niet zo omdat ik in Noord-Limburg woon. Dan wordt het uitgesproken als Ziegar, wat ik uiterst irritant zou vinden.
Vind ik heel erg mooi! Dat je s-moeder dat zei zeg, tssss... Maar het is idd wel een naam die je of heel mooi vind, of helemaal niks denk ik. @ Joran/Yoran, idd jammer, want dat is best een mooie naam.
Ja dat is waar, je vindt het mooi of niet. We merken wel dat we met een 2e naam (hopelijk zijn we snel zwanger!) we erg op moeten letten dat dat niet net zo'n soort naam is. Bijvoorbeel S.terre en Storm, S.terre en Yenthe, S.terre en Vlinder, dan wordt S.terre ineens wel een zweverige naam. Terwijl het met bijvoorbeeld Noor, Tim, Ruben, of Tess gewoon een leuke naam blijft
Hoorde laatst iemand die had hun kind dotje genoemd. mensen willen zo graag origineel zijn dat ze geeneens meer denken aan hoe dat kind zich moet voelen als ze ouder wordt.
Ik ben persoonlijk niet van de namen die je in het woordenboek onder een andere betekenis kan vinden.. Sterre (mooie naam, niet mijn ding!), Storm, Vlinder enz zijn geen namen die ik mooi vind. Zag in het topic Justin Case voorbij komen. Die heb ik aan mijn kassa gehad.. hij stond op de gastenlijst. Je zag dat hij zich schaamde toen hij zijn naam opnoemde. Er bestaat trouwens ook een Ina Vaag. Draai eens om op je officiële papieren..
Namen als Osama en Joran (ik bedoel er niets mee door ze in één zin te noemen!), zijn tegenwoordig wat "bijzonder". Osama betekent "kind van God" geloof ik, mooi bedoelde betekenis maar alle Osama's in de wereld zouden tegenwoordig liever anders willen heten denk ik. En Joran ook een leuke naam, maar kan hij vloeiend spaans, dan begint iedereen zich achter de oren te krabben...
beetje lullig op te zeggen straks leest er een bekende mee van hem maar vroeger was ik verliefd op peter....... tot ik hoorde hoe hij van zijn achter naam heette.......Selie maar sorry hoor als ouders ben je er dan toch van bewust dat je je kind peterselie noemt??? sorry als iemand meeleest die hem kan
IK keek vorige week naar Minute to win it en een vrouw die daar aan meedeed had haar kind "Bulletje" genoemd. Ja echt naar de stier van de MiniPlaybackshow.....
Ik lig hier echt te schudden van het lachen, wat een toppic zeg!!! ) In die lijst van VSB staat als eerste ook een bijzondere meisjesnaam genoemd: A... Ik weet niet of iemand doorgescrolled heeft om te zien of er ook een B is
Ik werk in het onderwijs en hoor geregeld namen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Die ouders kunnen dat echter ook doen bij de namen die ik mooi vind, smaken verschillen nu eenmaal. Ik ken een meisje dat Jihad heette, ze heeft haar naam officieel veranderd in Jihan. Een vriendin van mij heeft een baby op haar groep die Titus heet, de oudere kinderen lachen hier nu al om... Bij mij op school zit een Lenthe en daar moesten sommige kinderen ook aan wennen, terwijl ik het niet zo'n vreemde naam vind.
hahaha ik lig hier ook helemaal in een deuk om sommige berichten Toen ik nog oppas was ben ik ook veel aparte namen tegengekomen. Denk dat het ook van de regio afhangt. Heb eens opgepast bij een stel uit Friesland en die hadden hun zoontje Zwerver genoemd.. Tja ik vond het enorm zielig maar daar schijnt het wel vaker voor te komen. Ik ken ook iemand die Pot heet van zijn achternaam.. zijn voornaam is Jack.
toen ik nog studeerde volgde ik mijn master in het Engels. de buitenlandse studenten in mijn groep hadden een begeleider: Dr. Dick. Daar werd ook om gelachen, mede door hemzelf ik kom in mijn werk wel heel wat rare namen tegen, kan ze hier niet noemen. heb wel gehoord dat er in Groningen een jongen rondloopt die Geisha heet.