vragen over inschrijven op ander adres dan woonadres

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door nicolioo, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Ja he bah ik ga hier ook meekletsen, heb zondagavond te horen gekregen dat ik weg moet uit de woning van mijn ex.. We zijn alleen officieel samenwonend , alles is van hem, huis ook! We wonen hier pas 2 jaar in deze gemeente dus dan heb je volgens de regels geen recht op een urgentieverklaring, lekker gaat dat.

Nu kan ik iets krijgen op een soort vakantiepark, ja iets is beter dan niets wil ik mijn kinderen meenemen. Ook heb ik voor 2 maanden werk gevonden.
    Ik mag me alleen helaas niet inschrijven op dat adres, dus moet ik me ergens anders inschrijven.
    Heeft iemand hier verstand van of ervaring mee , heeft het consequenties voor het gezin waar ik me in zou schrijven samen met de kinderen? Heeft het behalve dat ik geen huursubsidie kan krijgen gevolgen voor mij?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou informeren bij je gemeente, er zijn meende ik wel regels etc aan verbonden

3. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als je ingeschreven staat op een ander adres, woon je officieel ook in die gemeente.
    je hebt wel recht op zorgtoeslag etc, maar niet op huurtoeslag.
    Dit moet allemaal verlopen via het adres waar je officieel op ingeschreven staat.
    Als degene war je ingeschreven stat een bijstandsuitkering of AOW heeft, heeft dit gevolgen voor die uitkering.
    Verder als diegene alleenstaand is zonder kinderen wonen er ineens meerdere personen op dat adres en gaat de waterschapsbelasting ook omhoog.
    het kan ook gevolgen hebben voor je reiskostenvergoeding, als je net wel of niet buiten de 10 km woont op het adres waar je ingeschreven staat.

En verder moet alle post daar binnen komen.

4. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Bedankt voor het heldere antwoord. Ik heb inmiddels met allerlei instantie contact gehad, ook jet juridisch loket en het heeft alleenmgevolgen als de gemeente erachter komt dat ik permanent in een recreatiewoning verrblijf, ze moeten me er dan binnen 6 weken uitzetten. Er werd me vertekd dat dat niet zo'n vaart zou lopen dus is dit de enige optie die ik op dit moment heb, in een recreatiechaletje gaan wonen.

Deel Deze Pagina