Kinderen eerder van school halen ivm op vakantie gaan

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door flipflop, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Je trekt mijn reactie uit zijn verband. Ik heb het over hooguit een paar keer per jaar in overleg een uurtje missen. Dat staat heel ver van koppelklassen en enorme onrust af.

Wat vind je van instroomklassen?

2. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Ik zou ze wel eerder ophalen. Zie niet in wat daar zo erg aan is. Fijn weekend in ieder geval!

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.430
    113
    Scheelt denk ik ook hoe ze vrij krijgen. Komen ze helemaal niet
    Gaan er een paar tegelijk weg
    Of bij wijze van elk kwartier iemand. Dat laatste geeft wel veel onrust

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.284
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vragen we voor dit soort dingen soms bijzonder verlof aan. School is niet zo moeilijk met 2 middagen per jaar, zeker niet als een kind het prima doet op school en haast nooit ziek is.
    Zo zijn ze een keer een middag vrij geweest zodat we Sinterklaas konden vieren met familie die verder weg woont. En een keer een middag vrij om naar Texel te gaan. Maar toen hadden ze Koningsspelen dus zo belangrijk was dat niet ;)

5. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Vroeger werden de laatste dagen bij mij op de basisschool alleen maar leuke activiteiten gedaan, dus er werd geen les meer gegeven...dan kon het nog makkelijk

Blijdorp vindt dit leuk.
  6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Op de (middelbare) school van de oudste is dat nog steeds zo. Moeten ze de laatste paar dagen voor de zomervakantie alleen nog maar boeken terug brengen en rapport ophalen. Maar ow wee als je die laatste vrijdag afwezig bent. Daar zijn ze heel erg streng op! :rolleyes:o_O

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ja precies...ik snap dat niet.
    Ik gaf vroeger gewoon mijn boeken mee aan een ander die ze dan wegbracht voor mij en niemand die er raar van op keek als er kinderen niet aanwezig waren.

Op de basisschool besteedde wij een dag aan lades opruimen en spelletjes spelen de laatste dagen.

Ik denk dat ik nog een cultuurschok ga krijgen als mijn zoontje naar school moet:eek:

Blijdorp en Chocolat vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier is dat nog steeds hoor.

In de dagen vóór een vakantieweek en in de week vóór de zomervakantie krijgen ze amper leerstof. Op die vrijdagmiddagen zitten ze dan in de klas film te kijken. Tja, dat kan thuis of in de auto ook..

Chocolat en Adrianna vinden dit leuk.
  9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben dit jaar trouwens 1 middag kinderen eerder opgehaald om samen naar een bijzonder concert te gaan. We moesten om 16h in Rotterdam zijn, ruim een uur rijden vanaf ons.

Op school stond in dat laatste uur gym op het programma. Juf vond het prima om het kind op dat moment op te halen. Geen verdere toestemming voor aangevraagd.

10. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Vind ook altijd wel apart dat het voor bruiloften/zoveel jaar getrouwd dan geen probleem is. En dat hele 'lekker voorbeeld voor je kind' word je ook niet goed van. Allemaal heilig natuurlijk:roflmao:.

Veran, Blijdorp, Chocolat en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.061
    2.403
    113
    Vrouw
    Wij hebben van 1 tot 4 juni een lang weekend weg geboekt. Moeten 4 juni 10:00 uit checken. Daarna rijd ik door maar school.

Heb school gebeld en gevraagd of het mogelijk was. Omdat het om enkele uren ging die ze mist en het normaliter niet voorkomt was het geen probleem. Wel even aan de lerares doorgeven werd gezegd.

Dus eerlijkheid duurt het langst. Was het niet mogelijk, dan had ik gewoon eerder in de auto gestapt om haar alvast te brengen.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.557
    14.106
    113
    Vrouw
    Gewoon aan de leerkracht mededelen en gaan.
    Er zijn genoeg kinderen die voor elke snottebel een week lang thuis worden gehouden en daardoor veel meer lesuren missen.

Veel plezier alvast!

Chocolat vindt dit leuk.
  13. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Eerlijkheid duurt het langst, gewoon verlof aanvragen bij de directeur en daar laten bepalen ja of nee.
    In juni mag ik onze 2 kinderen thuishouden van woensdag t/m vrijdag om onze trouwdag te vieren met een paar dagen weg. Ik ben heel ziek geweest (zware operatie met heel lang herstel) het afgelopen jaar wat voor de kinderen heel moeilijk was, ik heb het aangevraagd bij de directeur en kreeg dezelfde dag het formulier retour en per mail de opmerking dat hij het ons van harte gunde....zo kan het ook.

Kleine kanttekening hierbij, mijn kinderen zijn vrijwel nooit ziek en ik heb nooit eerder verlof aangevraagd. Daarnaast hebben ze dan hun rapporten al gehad en is alles al in een afrondende fase, geen toetsten meer of iets.

14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Zoals ik al eerder aangaf: volgens mij gaat het bij niemand om dat ene uurtje school maar om het liegen erover. Vind jij dat oké? Ik wil mijn kinderen niet leren dat liegen oké is als het je beter uit komt. Dan maar “heilig”.

fafa vindt dit leuk.
  15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En juist voor sommige kinderen is het af en toe fijn en geeft het rust om sporadische eens een dagje vrij te hebben. Als ik kijk naar mijn oudste zoon denk ik dat zo'n snipperdagje hem veel rust in zijn koppie zou kunnen geven.

Blijdorp, Chocolat, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij zijn vroeger weleens thuis gehouden voor een dagje slagharen of efteling (denk 1/2 x per jaar).
    Echt niet dat ik iets gemist heb op school.. Vroeger werd er volgens mij sowieso niet zo heel moeilijk gedaan, tot op zekere hoogte uiteraard.

Ik zou wel eerlijk zijn denk ik.. succes en hopelijk toestemming:thumup:

lloorrtt vindt dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier kun je voor zoiets verlof aanvragen en als je dat niet continu doet, wordt het gewoon toegekend - tenzij het niet kan ivm bv cito’s ofzo natuurlijk. Ik zou hier niet over liegen.

18. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij mochten vroeger allemaal 1 of 2 keer per jaar een keer een dagje ‘schoolziek’ zijn... vaak was dat in hele drukke periodes of als we al een aantal dagen niet helemaal fit waren (maar ook niet helemaal ziek). Even lekker een dagje met papa of mama op de bank hangen en bijkomen. Wij hadden dat echt soms nodig, daarna konden wij er veel beter weer tegen!

Debaky en lloorrtt vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Daarom hebben ze ook 10 weken per jaar vakantie.

nizzie86 vindt dit leuk.
  20. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ik doe het niet, omdat het waarschijnlijk gezeur oplevert. Maar ik vind het geen probleem om eerder weg te gaan. Ze mogen hier ook wel eens een dagje schoolziek zijn.

Biny en lloorrtt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina