Maar er zijn 12 weken per jaar waarop je leuke dingen kunt doen. Dan wordt er al geklaagd, want ja, zoveel al vrij...werkende ouders enz. Maar dan zijn er ouders die ze extra thuis zouden willen houden?
Oei.. lastig hoor. Ik heb wel twee keer? Volgens mij mijn dochter eerder opgehaald van school omdat ik vk afspraak had en niemand haar verder kon ophalen.. mocht gewoon van de juf..
Helemaal met je eens. Kind van TS geeft zelf al aan dat het liegen is en ze geleerd word om eerlijk te zijn.
Ik mocht vroeger af en toe ook schoolziek zijn. We zijn toen ook wel eens weggegaan en ik weet nog hoe bijzonder ik dat vond, dat blijft me altijd bij. Dat gun ik mijn kinderen ook. Daarbij mogen ze ook best een keer geen zin hebben. Mochten ze nou vaak echt ziek zijn, dan vind ik het weer anders.
Hier ook de eerste maanden van school elke woensdag thuis gebleven toen ze dus net 4 waren. Ik vond starten met 4 dagen per week zat voor onze kids. Nooit een probleem gehad met school hoor.
Hmm... ik denk niet dat het zo werkt hoor... ondanks dat ze niet leerplichtig zijn gaan ze echt niet akkoord met een kind wat maar 3 dagen ofzo in de week komt... Het is wel gewoon de bedoeling dat je kind mee doet, net zoals alle anderen en je kind mist echt ontzettend veel als ze zo weinig gaan. Als je ze een middag thuis houd omdat ze heel moe zijn of een woensdag thuis houd is geen probleem, maar een kind parttime naar school doen wel
Daar kan de school zomaar eens anders over denken hoor. Mijn dochter had best moeite met hele dagen school in het begin. Toen ik aangaf dat ik haar af en toe een middag thuis hield waren ze daar niet zo gecharmeerd van. Dat ze nog niet leerplichtig was vonden ze niet zo relevant geloof ik. We zijn er samen uitgekomen. Maar zo makkelijk werd er niet over gedacht dus. Ik denk dat dat van school tot school wel verschilt. Deze school is vrij streng. (Ik ben op andere punten heel tevreden dus neem dit dan maar voor lief.)
Je hebt 3 jongens... stel 1 is heel vaak ziek, 2 niet. Die 2 mogen dan wel schoolziek zijn en die ene niet? Dat is wat mijn conclusie is als ik je bericht lees
Dit zie ik mezelf ook nog wel doen hoor. Het ene kind is met vier jaar helemaal klaar voor school en voor een ander is het nog zwaar en die heeft misschien nog een middagslaapje nodig. In dat geval zou ik mijn kind ook thuishouden als ik thuis was/oppas had. Eventueel halve dagen zodat er ‘s middags nog geslapen kan worden. Er zal ook geen juf/meester iets van zeggen (misschien alleen als advies) want je kind is nog niet leerplichtig.
Hier waren de kinderen juist blij dat ze eindelijk naar school mochten met 4 jaar, thuis blijven zou echt een straf zijn geweest. Hier sliepen ze vanaf 2,5 jaar niet meer overdag en toen ze naar school gingen trokken ze dat echt prima.
Ik zou gewoon overleggen met de directeur of directrice, zal vast geen probleem zijn. Hier slaan we de gehele vrijdag weleens over omdat we weg willen. (3 of 4 xpj). Maar hier is het hele vakantie en schooltijdensysteem heel vervelend. (3 maanden zomervakantie, 2 weken in januari, 1 januari en 1 mei als vrije dagen. schooltijden va 13.30 tot 18.30).
Onze kinderen hebben dit jaar nog geen dag gemist door ziekte, zelfs de griepgolf hebben we doorstaan. Mijn man gaat vaak weken weg van huis. Daardoor hebben we een verbouwing moeten plannen die een weekend tot dinsdag inneemt. Ons huis is dan niet echt bewoonbaar. Ik wil dus vrijdagmiddag na school weg en maandagavond thuiskomen. Mag niet, geen goede reden. Ik neig nu ook wel een beetje naar ziekmelden hoor, die maandag......
Oh er zijn er genoeg op het werk die net zo doen als sommige ouders met kinderen op school, die melden zich gewoon ziek. Dat een collega dan zijn vrije (ver van te voren aangevraagde dag) kan inleveren en toch kan komen opdraven lijkt hun niet te deren.
Dat werd hier ook gewoon gedaan door andere ouders en was geen enkel probleem Beetje heel erg krom dus.. puur omdat we op vakantie gingen en kinderen in een week dan veel zouden missen. Onzin dus, maargoed... Hij wilde het denk gewoon even gezegd hebben
Dat is dan ook niet goed geregeld als werkgever (afgezien dat ik het ook belachelijk vind van die mensen die zich om niks ziekmelden).