Hallo meiden! Ik wil jullie graag waarschuwen voor het volgende: Ik heb vannacht twee emailberichten in mijn ongewenste mail ontvangen, afkomstig van securityalert@ing.nl. Dit bericht zat taalkundig zo beroerd in elkaar en daarbij opgeteld het feit dat de mail in mijn ongewenste box terecht kwam, maakte dat ik het niet vertrouwde. Ik heb de ING een kopie van de mail gestuurd en hen gevraagd of zij van dit bericht afweten, en dat blijkt dus NIET HET GEVAL! Het gaat om onderstaand bericht. Overigens staat bovenin de originele mail gewoon het logo van de ING bank, maar laat je daar niet door misleiden! "Belangrijke mededeling van Internetbankieren. Geachte klant, Wij willen van deze gelegenheid gebruik om u te informeren onze Rekening Beoordelen Elftal dat er op sommige ongewone activiteiten in uw rekening. In overeenstemming met de gebruiker van ING overeenkomst en ervoor te zorgen dat uw account niet is aangetast, de toegang tot uw rekening is beperkt. Uw rekening toegang zal beperkt blijven tot deze kwestie is opgelost, meldt u zich in uw rekening door te klikken op de link hieronder: Klik hier om uw rekening te activeren " De laatste zin is dus een link, maar mocht je deze mail ontvangen, negeer hem dan alsjeblieft en KLIK VOORAL NIET OP DE LINK!! De ING is de boel nu aan het uitzoeken, maar omdat ik niet op de link geklikt heb, hebben ze mijn gegevens sowieso niet, dus gelukkig loop ik geen risico. Het beste wat je kan doen als je deze mail ontvangt, is hem door te sturen naar de ING.
Graag gedaan! Ik hoop echt dat niemand hem opent, want god mag weten wat ze dan allemaal van je te weten komen! :x
manlief verteld mij net toen ik hem dit voor las, dat dit ook met andere banken gebeurt. niets nieuws was zijn antwoord.
Dat het niets nieuws is weet ik, maar daarom kan het nog geen kwaad mensen er even op te wijzen dat dit foute boel is
Haha, ja, het is echt lekker Nederlands he! Daarom gingen bij mij alle alarmbellen af, maar je zal er maar ff geen erg in hebben! Mijn collega had het eerst helemaal niet door toen ik het hem liet lezen, pas toen ik zei 'lees nou eens letterlijk wat er staat' had ie zoiets van, 'hmm, dit klopt niet'
Maar ja, met dat skimming zijn het ook heel vaak Polen ofzo, voor hetzelfde geld is dit ook eoa buitenlandse bende ofzo, die er maar wat op los geknusteld hebben. Niet erg goed trouwens, maar ach
nee dat klopt meis. er is altijd wel iemand die het wel opent. ik zeg ook niet dat je niet moet waarschuwen.
Weet ik Ik hoop alleen maar dat mensen er wat aan hebben en voor een hoop leed behoed worden! Ik ga mijn bedje in, dus het kan kloppen dat ik niet meer in mijn eigen topic reageer tot morgenavond!
hihih lees eigenlijk nooit berichtjes die op de site staan. heb deze dus ook nog niet gezien. Maar heel goed dat je iedereen waarschuwt
mijn man heeft m ook gehad 2 x in ongewenste post Vertrouwde het ook niet maar zat te twijfelen om te drukken gelukkig niet gedaan!!
Ik heb hem ook twee keer gehad, maar daarna niet meer! Kreeg vandaag nog wel een berichtje van de ING dat ze het aan het uitzoeken zijn, dus ben benieuwd!
Maar de ING geeft altijd aan dat ze nooit en te nimmer je zullen benaderen via de mail oid en dat ze nooit om je gegevens zullen vragen dus dan zou ik zo'n mail al helemaal verdacht vinden .. Maar wel handig en netjes dat je het ffies meld
Goed dat je de ING gemaild hebt! zo komen ze er achter en kunnen ze er melding. Weer zo'n phissingmailtje dus. Ik heb er gewerkt en ING zou nooit mensen mailen laat staan dit soort mailtjes, maar helaas waren er altijd mensen die wel op de link drukten en verloren zodoende ook geld... Altijd triest was dat.