Mijn vriend en ik deden vorige week woensdag samen boodschappen bij de AH om kwart over zeven 's avonds. En toen stonden daar 3 kinderen (die volgens mijn vriend elke avond daar staan) van hoogstens 9 jaar oud te bedelen om voetbalplaatjes. Wij waren zeker een half uur in de AH en toen ik eruit kwam stonden ze er nog steeds. Dan vraag ik me af waar hun ouders waren. Het zijn schoolgaande dagen en zij laten hun kinderen gewoon elke avond bij de albert heijn (en weet ik veel waar nog meer) rondhangen. Ik bewaar mn voetbalplaatjes wel voor mn neefje van 8. Die ligt tenminste om zeven uur 's avonds in zn bed en staat niet bij de AH te schooien.
Ja, ik begrijp dit soort acties echt niet. Ik vind het vreselijk irritant. Het liefst zou ik met mijn winkelwagen zo over al die irritante pokkekinderen heenrijden. Als het even kan, kies ik in deze tijd zelfs eerder voor een andere supermarkt die er vlakbij is, gewoon omdat ik ze die inkomsten bij AH niet gun, omdat ik er als klant last van heb. En dan het commentaar als je geen plaatjes geeft, als je niets antwoordt ben je 'doof', antwoord je nee, dan ben je een 'chagerijnig wijf'. Grrr, ik háát dit soort acties! En die voetbalplaatjes die geef ik meestal aan mijn buurjongetje, die daar niet om bedelt. Kindertjes die vragen, worden over geslagen !
Ik word ook meer dan gek en geirriteerd van die bedelende @#$#kinderen. Ze halen wel echt het slechte in mij naar boven. Ik deed van de week boodschappen en kreeg 2 pakjes(die ik spaar voor mijn neefje). Kom ik buiten, vragen die @#@#$#kinderen "heb je voetbalplaatjes?""' Dus ik zeg, "ik spaar ze zelf jongens"?. Loop ik weg, word er naar mij geroepen, "vuile hoer, dikke trut, kutwijf. Nou ik moest echt tot 100000 tellen om die kinderen geen hoek te verkopen. Wie denken ze wel niet dat ze zijn. Ik word nog opgefokt als ik dit typ, zo boos was ik. Ik heb die kinderen aangesproken, maar ben ookm bij de AH naar binnen gegaan. Gezegd dat ik het echt niet vind kunnen dat als ik boodschappen bij hun kom doen ik dus uitgescholden word voor die plaatjes. Ja ja het gaat allemaal om geld verdienen weet ik wel, maar als de AH zo doorgaat en alle klanten een grote bek krijgen, weet ik niet of ze zo veel klanten overhouden.
Tja, ik vind nou eenmaal niet alle kinderen leuk, nooit gevonden. Net zoals ik niet alle volwassenen even leuk vind. En een rottig karakter kan er al vroeg inzitten en/of een slechte opvoeding leidt er toe dat ze zich zo gedragen. Waarom zou je nooit mogen zeggen dat je bepaalde kinderen stom vindt? Omdat het kinderen zijn of omdat we hier op een baby-forum zitten en alle kinderen maar leuk en schattig moeten vinden? Misschien ben ik niet zo meegaand in de psychologie achter het kinderzieltje, maar zo denk ik er gewoon over.
Ja maar dat is over bepaalde kinderen. Ik bedoel sommige halen echt het bloed onder je nagels vandaan.. Nou probeer dan maar eens rustig te blijven! Ik kan dat iig niet..
Kom ik buiten, vragen die @#@#$#kinderen "heb je voetbalplaatjes?""' Dus ik zeg, "ik spaar ze zelf jongens"?. Loop ik weg, word er naar mij geroepen, "vuile hoer, dikke trut, kutwijf. ***** vind jij dit wel normaal dan ??
Mijn kind zou verschrikkelijk straf krijgen als die zou gaan schooien bij een winkel om die plaatjes. Ik houd er ook niet van. Maar om nou over ze heen willen rijden.
Ja joh, dat doen bijna alle kids toch tegenwoordig? Soms hoop ik dat we 40 jaar terug in de tijd gaan qua opvoeding. Dat zacht gekookt ei gedoe van tegenwoordig, bah!
Het zijn ook altijd dezelfde kinderen die uren voor de ah wachten om voetbalplaatjes te "scoren". Ik vind ze eigenlijk alleen zielig. Ik bewaar mijn voetbalplaatjes voor de kinderen uit mijn vader zijn klas.
Ik vind het helemaal niet normaal hoe sommige kinderen reageren, ik vind het ronduit onbeschoft, maar ik vind het ook niet normaal hoe hier soms over kinderen gesproken wordt. En welke scheldwoorden er voor kinderen gebruikt worden. Kinderen verzinnen het niet zelf, maar doen andere kinderen en volwassenen na. En laten wij als volwassenen dan in ieder geval het goede voorbeeld geven. En dan mag je kinderen best aanspreken op hun gedrag. Ik kom zelf uit het jongerenwerk en kan wel zeggen dat ik echt wel het nodige heb meegemaakt, maar met respect (ook tegen de meest vervelende kids) heb ik altijd veel meer bereikt dan met terugschelden.. Dat wil helemaal niet zeggen dat je alle kinderen maar leuk en lief moet vinden hoor. Heeft er niets mee te maken. Het gaat om de manier waarop. En ik heb het niet alleen over dit topic hoor, ik kom het vaker tegen en ik schrik er gewoon van. Sorry dat ik nu erg off-topic ga..
Heb het hier nog echt niet meegemaakt hoor...ze staan gewoon netjes te wachten en spreken je aan met mevr heeft u voetbalplaatjes bij uw boodschappen gekregen.....als je dan nee zegt gaan ze gewoon weer weg, en geen commentaren ofzo... Misschien scheelt het dat ik in een klein dorp woon.... Mijn man pas die vond het niet leuk, want toen vroeg het er eentje in de winkel..hij had nog geeneens betaald hahaha. Hij zei toen ook, als ik ze krijg dan kreeg jij ze nog niet want je bent veel te brutaal....Die jongen keek wel even sip en werd toen de winkel uit gebonjourd door een medewerkster. Trouwens, 40 jaar terug is wel heel streng hoor hahaha, maar ik ben ook niet van dat halfzachtte....liever wat strenger...dan lusiteren ze tenminste! Sommige kinderen krijgen gewoon geen goede opvoeding en dat worden dan van die onbeschofte vlerken....als je oplet het zijn altijd dezelfde kinderen die en lang buiten zijn...en laat buiten zijn...en onbeschoft zijn.... (tenminste hier wel...en dan weet je al waar ze vandaan komen en van wie ze zijn......) chliche misschien...maja.. Hier spaar ik ze trouwens voor de kindjes van mijn nicht die heeft er 4! dus allemaal 1 pakje als er weekboodschappen worden gedaan hier....
Ik had de (tientallen!!!!) kinderen ook goed tuk zaterdag: Met een heel zielig stemmetje vraagt een knulletje (met ongeveer honderd kaartjes in zijn hand!!) "heeft u nog voetbalpaatjes?? Ik zeg: "Jaaa!" en loop lachend door Eigenlijk vind ik dat het personeel deze kinderen weg moet sturen, je kan er niet eens meer langs met je karretje + het is niet erg netjes om daar te staan "bedelen" naar kaartjes!
Ik vind het een vreselijke actie, ga al steeds minder naar de AH en in deze periode ga ik echt NIET. Als ze ook nog langs de deuren gaan en je uitschelden als je ze niet hebt of niet geeft.... Waar moet het heen, zou mijn moeder zeggen
hahaha, en hier beneden staat een link naar een site om ze te ruilen. Moeten we die jochies misschien even de weg wijzen op de zp
Hier kregen laatste die jongetjes ruzie om die plaatjes voor de deur van de AH. Komen die moeders erbij, gaan die nog even een partij elkaar uit staan schelden, dus ook voor de AH. Zag je het personeel echt wanhopig kijken, van wie gaat dit nu weer oplossen.... Uiteindelijk trok één van die moeders haar zoontje heel hard mee aan zijn arm, ondertussen verwensingen roepend naar de andere moeder en zoontje.... Het zou inderdaad veel beter zijn als alle winkels ophielden met voetbalplaatjse, GO-GO's en andere nutteloze zooi.
het is natuurlijk wel makkelijk als je onopgevoede, brutale kind even niet thuis is, om voetbalplaatjes te 'verzamelen' heb je er ook geen last van als ouder, even een paar avondjes, middagjes vrij "Blijf maar flink lang weg"!
Ja en dat is nou het grote probleem in Nederland.. zo komt al dat tuig op straat en leren ze dingen van de straat ! Verkeerde vriendjes..