ik ben gewoon tot nu toe elke dag ook naar buiten geweest hoor. alleen vandaag wordt het hem niet want heb ineens last van nesteldrang en mn oudste wil dr pyama niet uit vandaag. maar gister en eergister heerlijk effe frisse neus halen. en nu steek ik zo af en toe even mn kop buiten het raam hhahaaha. en o. het klapraam in de kamer staat hier ook gewoon open. heerlijke frisse lucht!
ja dat is waar ook al gaat die na buiten hij maakt die stoffen idd niet aan dus voor hem is dat niet gezond hij mag liever als vries niet na buiten maarja je zal toch boodschappen moeten doen maar mocht hij gezond zijn geweest dan had die wel buiten mogen spelen mits goed gekleed natuurlijk
Juist lekker gezond buiten spelen. Lekker warm aankleden en ze zijn in beweging dus dat gaat echt wel goed. Als zo'n kindje het koud heeft komt hij/zij echt wel naar binnen hoor. Zal wat zijn om je kindje heel de winter binnen te zetten.
We gaan juist naar buiten, beetje met het sneeuw spelen en het ijs. Dik warm sneeuwpak met sneeuwboots en na zo`n 3 kwartier tot een uurtje weer lekker naar binnen en warme chocolade melk drinken. Wij wachten hier ook vol smart tot het ijs dik genoeg is om te gaan schaatsen.
Ben vast te voorzichtig. Rond de 0 graden vind ik prima maar die koude wind Brrrr. Vanmorgen moesten we dus op de fiets naar school ( te voet is geen doen helaas) en dochter ging dus op der eigen fiets omdat ze dan toch wat beweging had. Zoontje zat zo dik ingepakt dat het een klein propje kleding wAs maar toch merkte ik aan hem dat hij het niks vond. Ik zelf had thermolegging etc aan ( kindjes trouwens ook) en alles deed. Halve wegen ben ik gestopt met fietsen en hebben samen de 2e helft gelopen. Het is een kwartier heen en ook weer kwartier terug. WAs echt niet te doen. Misschien vanwegen het fietsen dat het wat extra koud is maar ik ga dus nu echt niet vrijwillig naar buiten. Kindjes zijn nog buiten en vermaken zich prima hoor. Ze zijn 4 en 7 meen ik. Misschien als er sneeuw komt hier in het zuiden dat ik even met de oudste ga sleeën maar niet met deze gevoelsmatige temp
IK vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven. Als je ze gewoon goed inpakt zie ik het probleem niet zo, ze rennen, springen, klauteren, fietsen dus zijn continue in beweging. Nee hoor, geen probleem hier. Nou moet ik zeggen dat ik het echt niet extreem koud vind buiten en dat wij gelukkig het niet zo snel koud hebben, ik loop ook nog steeds in een mouwloos shirtje ( ook buiten, wel met jas er over ) heb geen sokken aan geen sjaal niets en de verwarming staat hier op een graad of 20, warm genoeg hoor.
zelfs mijn ha heeft van de week gezegd dat mijn kind (met herstellende longontsteking) gewoon naar buiten mocht. van de kou worden ze niet ziek. (wel van tocht en verminderde weerstand) maar goed ik denk dat een kind zelf heel goed kan aangeven of t te koud is of niet.. maar vooral niet doen wat je niet wilt als ze nu verkleumd blauwbekkend buiten staan en liever binnen zijn vind ik het een ander verhaal
Gisteren had ik bezoek van de verpleegkundige van het consultatieburo, omdat ze advies ging geven over mijn jongste, die nogal druk is, en toen gaf ze me toevallig het advies om de kinderen toch even in de tuin te laten spelen met dit weer, goed ingepakt natuurlijk. Vandaag dus maar gedaan, ze moeten toch hun energie kwijt. Maar langer dan een half uur werd het niet hoor, is toch wel erg koud!
Mijn dochter gaat zelfs 2 keer per dag op het kdv naar buiten om te spelen! Lekker rennen en ravotten! Hartstikke gezond. Gister was ik vrij, maar had er zelf niet zo'n zin in. Even snel voor een boodschap maar meer zat er voor mij niet in! Maar nee, gevaarlijk niet, gezond is het wel!
Degene die buiten werken zitten als het goed is nu in het vorstvalet. (en staat nu heerlijk mijn gang te schilderen hihi)
nou je zegt het, man kwam gisteren thuis en zijn tenen en handen waren gewoon blauw en na een half uur binnen kreeg hij weer een tinteling terug, kleine schroefjes buiten monteren gaat niet met werkhandschoenen on topic, hartstikke gezond en lekker dik inpakken ze spelen rennen en doen dus zo snel zullen ze het niet koud krijgen
huh? juist lekker toch? Mijn zoontje slaapt op het KDV zelfs buiten, hardstikke gezond juist! Tis juist prachtig weer om buiten te spelen!
hahaha wat denk jij? jij kan wel verlet hebben maar werken toch met je donder nou ja ik zie hier toch gemeentewerkers, de glazenwasser, postbode etc
Gewoon lekker naar buiten met de kinderen! Dit is nou echt mooi winterweer en daar moeten de kids van genieten. Beter dan dat druilerige regendagen, toch? En ik ben van mening: als ze het koud krijgen, dan gaan ze echt wel naar binnen. Kinderen kunnen dat heel goed aangeven!
ja hoor gewoon lekker naar buiten, ik moet zeggen dat met het zonnetje erbij het best mee valt en de kids hebben er sowieso al minder last van, als ze het zat zijn komen ze vanzelf naar binnen.
als ze goed zijn ingepakt is er toch niets aan de hand?? gut ik ban dinsdag de hele dag in de efteling geweest met de kinderen was ook koud heerlijk juist. morgen ligt er al het goed is een laag sneeuw overal mooi dat we dan naar buiten gaan.
Wat is er mis mee? Wij speelden vroeger altijd buiten, ook met ijskoud weer! Schaatsen aan en daar gingen we. Hele dagen waren we weg. Snap het probleem niet zo?
schijnt gezond te zijn buiten slapen nu doen ze wel vaker hier. Hier op het KDV niet trouwens maar hoor het om mij heen wel vaak.
met dit weer buiten slapen?? pfff is toch niet mijn ding hoor maar goed, deden ze vroeger wel, net als koud water over de rug tijdens het badderen (zogenaamd goed voor de longen ) nou als er eentje last heeft van zijn longen is het mijn vader wel... Nee tijdens de zomer of herfst e.d. zie ik hier geen probleem mee maar in de vorst een kind buiten laten slapen zou ik persoonlijk echt nooit doen. Ik heb nog jonge kids dus die mogen zoiezo niet buiten alleen spelen en ik ga niet staan blauwbekken buiten haha dus dan komen ze minder buiten maar we gaan wel eens gewoon wandelen en we lopen naar de winkel en school toe e.d. mijn dochter zei dat de wind pijn deed aan haar gezichtje, ja weinig lol aan denk ik zo dus gewoon lekker snel naar binnen in elk geval geen uren buiten spelen.