Kinderen en buiten spelen

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had mijn zoontje vanochtend eindelijk zover dat hij zijn handschoenen aan hield, zijn een half uur weg geweest, toen klaagde hij over een zere neus (hij is ook verkouden, dus dat is ook minder lekker). Die uiteinden koelen gewoon snel af.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou het is toch juist lekker gezond weer! het is dat mijn dochters zelf niet naar buiten willen maar anders ging ik gerust even wandelend naar de winkel en bakker hoor....

dat heb ik nu alleen gedaan toen hun op de peuterspeelzaal zaten omdat ik wel wist dat ze er echt geen zin aan hadden na school te wandelen :p de dames wilden in een warm bad een uur lang, en daarna een lekkere flanellen pyama aan en een dvdtje kijken :p

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

die van mij zit allang niet meer in de wagen met 2,5 en inmiddels wil ze wel handschoenen aan daarvoor deed ik haar handjes in haar zakken dat vond ze fijn, misschien vind hij dat ook wel fijn?

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn kinderen vragen er zelf om, om buiten te mogen spelen. Meestal vinden ze wel ergens een brok ijs waar ze heerlijk zoet mee zijn..Gister ook ruim een uur buiten gespeeld, ik heb ze uiteindelijk zelf naar binnen geroepen. Ik had heerlijk een pan ouderwetse chocolade melk gemaakt (heeeeeerlijk, met cacao. Ik mocht alleen zelf niet, ben aan de lijn:(), koekje erbij, helemaal gezellig. Kroop helemaal even terug naar mijn eigen jeugd, mijn moeder deed dit ook altijd;)

En van het weekend zijn we op de ijsbaan te vinden. Dan ben je ook wel langer dan een uurtje bezig. Geniet ervan, deze tijd is voor kinderen een wondere wereld!

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Mijn oudste speelt nu lekker buiten. Er ligt wat ijs en een klein beetje sneeuw en hij vermaakt zich prima. Mijn jongste vind er geen bal aan en zit lekker binnen!

6. Zie het probleem niet als ze goed ingepakt zijn en je ze in de gaten houdt.
    Toen ik 7 was, kreeg ik mijn eerste pony. En reed zelfs met hagel en gure wind buiten.. Heerlijk!
    Goed inpakken en lekker laten gaan..
    Heerlijk van die buitenkinders. Lekker gezond.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nope binnen twee tellen is het al uit ... zelfs als ik boos wordt en zeg dat hij het koud krijgt ... noppes nada dat hij zich daar iets van aantrekt. hebben al geprobeerd met hem naar buiten te gaan en als hij het koud krijgt dan aan te doen maar ook geen succes.
    Nog zo iets de regenkap over de wandelwagen!! LOL ook zo'n succes.

We zullen het er maar op houden dat hij nogal koppig is!

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Loopt hij/zij dan helemaal mee met je waar je ook naartoe gaat?

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik moet 7 km fietsen naar de opvang, dus we gaan nu maar even met de auto... anders is het veel te koud voor mijn dochter. Maar kleine stukjes wandelen doen we wel, zij helemaal ingepakt met meerdere lagen, een dikke gevoerde voetenzak met nog een deken er in, gevoerde boots, maillot, handschoenen, muts... ze slaapt als een roos in de wagen maar ik ga er niet te lang mee rond lopen met zulke kou. Maar even lekker buiten kijken wel hoor.

10. Triskele

ja of hij word groot en dat "los" willen hoort erbij dat hoort echt bij de leeftijd, onze dochter zou geeneens meer in een wagen willen, als ik het vraag doet ze het wel maar die is al een dik jaar uit de buggy en wil "zelluf" alles doen, soms moet je ze hierin wat ruimte geven vind ik als ze merken dat ze ook enige zeggenschap hebben en niet als een "kleintje" behandeld worden dan zullen ze ook eerder accepteren als iets wel een keer "moet" beetje middelen zeg maar, ze worden toch groter...

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik zie hier bij ons voor ook een groepje kleuters bezig, heerlijk. Hebben zelf een soort gym bedacht en goed ingepakt met muts, wanten en sjaal. De kleineren zou ik anders een skibroek ofzo aantrekken als ze echt buiten willen, tis wel gezond hoor.

12. Maia

Maia Niet meer actief

het is dat ik nu binnen een hoop te doen heb, anders zouden wij ook met zijn tweetjes lekker buiten ergens aan het spelen zijn. Ze vindt het heerlijk.

13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah maar ik denk dat je dochter sneller was in alles. We hebben hier een traag persoontje die pas vier maandjes of zo loopt. Hij kan nog echt niet heel de route naar de supermarkt mee lopen en dergelijke.

Maar misschien heb je gelijk.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Met deze droge vorst is het harstikke gezond buiten!
    Mijn kleine man speelt ook gewoon lekker buiten met dit weer.
    Geen uur achter elkaar maar wel meerdere keren een half uurtje.
    Niks mis mee.
    Als er sneeuw ligt, of ze gaan schaatsen krijg je ze ook niet naar binnen binnen een uur.

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier een kindje wat ook gewoon buiten heet gespeeld (psz) en vanochtend naar de stad gewandeld, jas aan, sjaal muts en handschoenen, snow boots, en extra laagje kleding (niet te veel) en ik zie het probleem niet, het is gezond weer, kinderen kunnen veel hebben

16. Triskele

aaah dat scheelt inderdaad aanzienlijk, dit kan zijn manier zijn om te laten zien dat ei zelf wilt beslissen... heeft ie ze zelf uitgekozen, zijn wantjes? misschien kan je dat nog laten doen (als dat nog niet zo was?) idd een spelletje van maken elke dag thuis en heb je zelf wel handschoenen aan? (goede voorbeeld zeg maar)

Toen onze meid pas 4 maanden liep zat ze ook nog in de buggy dus ik snap dat hij het nog niet lang volhoud..

17. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Whaha, eigenlijk wel grappig.....volgens mij worden er ook gewoon kindjes geboren rond de noorpoolcirkel...denk aan Siberie enzo....die huppelen ook gewoon lekker buiten hoor en daar is het nog wel ietsje kouder! ;)

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als ze het koud hebben komen ze vanzelf wel naar binnen.
    En als er sneeuw ligt ga je toch ook lekker naar buiten toe in landen waar het in de winter altijd zo koud is laten ze de kinderen oko niet hele dagen binnen zitten.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zijn vanmiddag ook 2 uur buiten geweest, goed ingepakt en een tussenstop tijdens het wandelen gemaakt bij tante voor een bakkie warme choco :D

Deel Deze Pagina