Hier net zo hoor. En we hebben niet eens skipakken oid (dat vind ik iets voor om in de natte sneeuw te spelen). gewoon een maillot, goede broek, dikke laarsjes, dikke jas en muts op. Hier willen ze geen handschoenen of sjaals. vandaag 1x een half uur + 1x drie kwartier heerlijk buiten gerend en gespeeld. Van die droge verwarming binnen worden ze zieker...
die van mij vind het wel mooi buiten als er iets sneeuw ligt maar hij wil geen handschoenen aan en dan begint in elke x in 1x zo hard te huilen dat die handjes zo zeer doen zo zielig dus ik ga maar niet naar buiten alleen als het moet.
Dit weer is enorm gezond mits ze goed ingepakt zijn. Ook mijn zoontje gaat gewoon mee naar buiten met dit weer hoor, goed inpakken, in de winterzak en mee naar buiten. Mijn dochter laat ik nu wel zelf lopen (ze wil vaak zelf in de duo buggy) maar nu mag het niet van mij. Maar gewoon goed inpakken dan kan het geen kwaad (mits kinderen goede gezondheid hebben natuurlijk).
Heerlijk toch. Speelde vroeger ook uren buiten in de kou. Kinderen zijn erg actief en blijven lekker in beweging. Hier nu wel met skipak/snowboots, sjaal, wanten enz dus koud hebben ze het niet hoor.
Wat denk jij dan dat er levensgevaarlijk aan is? Want volgens mijn informatie is dit weer juist mega gezond, lekker warm inpakken die lievies en heerlijk spelen maar, zodra ze t zat zijn met ze naar binnen, lekker frisse neusjes, rode wangetjes en dan maar aan de warme chocomel met een koekje oid... Ze krijgen er niks van hoor die zon die erbij is maakt t helemaal gezond, lekker veel 'vitamine d opsnuiven! (bedoel dit niet belerend of negatief hoor, maar ben gewoon benieuwd waarom je denkt dat t gevaarlijk is... )
Weet je wat mijn huisarts hierop zei? (omdat mijn dochtertje aan 1 stuk door oorontstekingen had, vroeg ik me af of ik haar te koud aankleedde) Als we van de kou ziek zouden worden, zouden alle eskimo's continu ziek zijn! Fabel!!!! Je kan wel extra vatbaar zijn omdat je lichaam harder moet werken om je warm te houden, dus minder energie kan steken in bescherming, maar dan heb ik het over extreem lange blootstelling aan kou!