Misschien kun je ook eens ten rade gaan bij een gedragstherapeut voor honden, wellicht kan die je ook verder helpen.
Dat heb ik ook eens gedaan. Die vrouw is hier toen geweest voor een uur (30 euro) en we hebben samen gekeken wat ik beter kon doen. Echt heel veel van geleerd. Ik was in het begin veel te makkelijk met hem en helemaal niet streng. Nu wel en de band is echt enorm hecht geworden. Hij vindt juist de grenzen erg fijn. Ik hoop dat je eruit komt.
herkenbaar!!! wij hebben ook een hond en die is al bijna 9 jaar en hij ging ook altijd tekeer als de bel ging.. we hebben de bel er nu uit gehaald en alle mensen weten dat nu ook die haren?!! bah bah en nog een s bah.. moet ook zeggen dat weet je als je een huisdier aan schaft...en als je een kindje hebt dan heb je ineens weinig tijd meer om lekkere lange wandelingen te maken en niet zo veel tijd meer voor t huishouden hebt elke dag heb ook wel een moment gehad dat ik mn hond weg wilde doen..maar ja.. toen begon ik ineens na te denken mijn hond kan helemaal niet zonder mij ( als ik een paar dagen weg was ging hij altijd naar mn ouders..hij at niet,poepte niet enz enz..) dat arme dier..kon ik dus echt niet weg doen. ik heb eerlijk gezegd nog nooit z'on trouwe vriend gehad als hij ja het heeft nadelen..maar als het straks weer mooi weer is is de hond ook lekker veel buiten en heb je er ineens weer meer gemak van mijn trouwe hond mag absoluut zn laatste jaren bij mij in mijn gezin slijten! heb pas een vriendje voor hem aangeschaft ( een kat) hij krijgt natuurlijk wat minder aandacht van mij dan voorheen nu heeft hij zn eigen speelkameraadje en dat gaat super goed (en die paar haren erbij..nou ja moet toch al elke dag stofzuigen dus daar kom ik ook wel weer overheen) als de dieren naar het hiernamaals gaan, moet ik wel heel eerlijk zeggen..geen hond de eerste 20 jaar voor mij weer.. nu toch nog maar even genieten van zn aanwezigheid in huis (ook al is dat niet altijd even handig)
Hoi, Ik wilde toch even reageren ondanks dat iedereen wel ongeveer hetzelfde zegt! Ik heb 5 honden en 4 kinderen, ja als er een blaft blaffen er vijf en ja ik zuig minstens 1x per dag en dweil minstens 1 x per dag! Ik lees zo vaak dat zodra er kids komen de dieren er de dupe van worden maar het is net zoals met kids OPVOEDEN!! als je een kind niet opvoedt komt er ook niet veel van terecht! Een hond kan makkelijk getraind worden alleen moet je er dan wel tijd in investeren! En dat is lastig als je kleine kids hebt maar met een lekkere beloning leert een hond heel snel!! Ga op cursus, lekker even tijd voor jezelf en je grote vriend!! En je leert er zoveel ook waarom een hond doet zoal hij doet!! Zoals ik al schreef wij hebben 5 honden en 4 kids en nooit problemen, ik heb de kids geleerd hoe ze met de honden om moeten gaan en als er dan toch een grauw of snauw komt van de honden is dat eigenlijk altijd omdat de kids iets verkeerd doen en dat leg ik dan ook uit om het de volgende x te voorkomen. Ik heb 1 keffer er tussen zitten wat eigenlijk wel irritant is soms maar aan de andere kant het is de beste waakhond die ik heb dus ik heb er ook de voordelen van!! niemand die hier binnen komt!! haha Geef het niet te snel op steek er tijd in, hij of zij is toch een deel van de familie!! toch?? Succes, groetjes minikaja
Pff 5 honden en 4 kinderen?? Petje af, hoe doe je het?? We hebben bezoek nu geinstureerd dat ze onze hond bij binnenkomst moeten negeren om het springen af te leren. Zijn nu een kleine week er mee bezig, hij doet het nog steeds, maar hopelijk snapt ie de clou binnenkort. En voor het blaffen twijfel ik nog over een blafband. Eentje waar hoge pieptoon uit komt hebben we al eens geprobeerd en hij reageert hier niet eens op!