gewoon om eens te horen of er nog mensen zijn met zo'n "gevallen" thuis : Mijn zoontje van net 4 kan dikwijls echt een grote mond opzetten. Ik heb ook de indruk dat hij soms uitspraken / dreigementen van ons herhaalt. bijvoorbeeld "ik luister niet meer als je zo doet" "zwijg" "wat heb je nu gedaan, blijft daar af" enzovoort. .. Ik hoor hem ook in zijn spel zo bezig tegen ziojn duplo poppetjes, die moeten in de hoek enzo, vaak ook wel grappig om te horen Ik ben echter bang dat hij tegen andere kindjes ook zo doet. Hij is ook buitenshuis echt niet verlegen en niet op zijn mondje gevallen heb ik al gemerkt. Puntje twee: kan niet stil op een stoel blijven zitten, en eten is een complete ramp hier , hij interesseert zich er niet voor. Vooral warm eten is een ramp. Ik moet hem vaak voederen als een baby om toch maar iets in zijn mond te krijgen ....
hoi hoi, ik heb dat ook gehad met mijn zoon ( dat eet-gedoe:x ) Wij hebben besloten er geen aandacht aan te besteden, hij krijgt een bordje eten, eet wat je wil en daarna geen aandacht meer. Ik vond het heel moeilijk en heel ongezellig, maar het is na een lange tijd is het gelukt ! Hij eet gezellig mee ( zelfs groente zo nu en dan ) en eten is geen strijd meer. Ik heb het trouwens puur over het avondeten. Hij merkte vanzelf dat als hij zijn best deed dat het veel meer opleverd dan zitten mokken. Dus geduld en negeren is mijn advies..... Hij moest trouwens wel altijd blijven zitten tot de rest klaar was of ie nu wel of niet at. Tja en die onrust : ook herkenbaar, zit ie net op school ? veel indrukken ? kan een oorzaak zijn groeten mama Juul
Mijn zoon doet dit ook hoor, ons 'napraten'... Ik moet er eigenlijk best wel om lachen... Dan zitten we bijv op de bank en dan zegt hij tegen mijn man dat hij stil moet zijn. Doet hij dit niet dan zegt ie 'ik tel tot 3, 1-2-3, ga maar in de hoek' (in peutertaal ) en dan begint hij je te duwen tot hij in de hoek gaat. En met zijn speelgoed doet hij dit ook, zijn poppetjes moeten regelmatig in de hoek! Het eten is sinds kort ook een drama meestal. Wij laten hem maar gewoon... Als hij niks eet, dan niet. Maar hij mag er niet mee gaan 'spelen'.
hoi MvYenE bedankt voor je antwoord, maar die van mij is dus wel al 2 jaar ouder hé ik zou denken dat hij zo stilaan toch beter zou moeten weten niet? in de klas is het een echte spraakwaterval (thuis ook soms ) en hij kan heel moeilijk zijn beurt afwachten en onderbreekt de juf steeds als die iets aan het vertellen is. Hij kan ook wel heel kalm zijn hoor, vooral als hij voor de tv zit. In stilte spelen kan hij echter niet, het is één lange uitleg van begin tot einde
Hier precies hetzelfde wat grote mond betreft , ik spreek haar wel eens wat feller aan op haar gedrag en ik krijg gewoon een grote mond terug weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet , ook de poppetjes moeten daarna het hele voorval naspelen moet stiekem wel lachen als ik dat rollenspel van haar zo hoor .. hahahaha maar over die grote mond terug ben ik niet zo tevreden , moeilijk hoor .. Tegen andere kinderen hoor ik het haar ook doen , grote mond en schreeuwen als ze haar zin niet krijgt maar dan zet ik haar wel altijd gelijk op haar nummer ..