Jongetje (6jaar) overleden door ongeval, water

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Honeybeeb, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Een 6-jarig jongetje dat woensdagavond op een strandje bij de Kralingse Plas in Rotterdam werd vermist, is in kritieke toestand uit het water gehaald.

Hij is later in het ziekenhuis overleden. Dat liet de politie weten.
    Het jongetje was met zijn 13-jarige zusje en twee jongere broertjes bij het strandje en is waarschijnlijk een moment aan hun aandacht ontsnapt. Om 18.50 uur kreeg de politie een melding dat hij werd vermist.

De politie en duikers van de brandweer begonnen een grote zoekactie waarbij tevens een helikopter werd ingezet. Ook veel omstanders hielpen mee.

Een uur na de melding werd het ventje gevonden. Hij werd gereanimeerd en met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Daar is hij overleden.

De politie stelt een nader onderzoek in naar de toedracht en de omstandigheden van het ongeval.

Jongetje overleden door ongeval Kralingse Plas | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Wat verschrikkelijk!!! :(:(:(

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Vreselijk alweer.. de derde al..

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik heb begrepen dat hij er geweest zou zijn met de bso??
    Verschrikkelijk nieuws, en idd de 3de al. Kippenvel staat op mn armen, die arme ouders en kinderen.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Krijg echt de rillingen van dit soort berichten. Wat vreselijk weer! :(

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Volgens mijn worden er nu 2 door elkaar gehaald.

Dit mannetje was alleen met zusje van 13 en 2 broertjes op het strand. Ouders zullen nog een flinke strafzaak krijgen na dit grote verdriet. Er moet altijd toezicht zijn van een meerderjarige zeker als kinderen geen diploma hebben. Een meisje van 13 toezicht geven over 3 jongere broertjes is zeer onverantwoord. Half uurtje boodschappen oké maar we hebben het hier over het strand. :(.

Rip kleine jongen

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik zou het ook terecht vinden als de ouders hier een straf voor krijgen. hoe onverantwoordelijk ben je dan? Ik heb medelijden met het oudere zusje die nu denk ik voor de rest van haar leven ook een schuldgevoel zal hebben.

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Vreselijk:(:(:(:(

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat heeft het voor zin om de ouders hiervoor te straffen? Hun zoon is dood, dat lijkt me vreselijk genoeg! Kans op herhaling lijkt me uitgesloten en voldoening voor nabestaanden of voor de samenleving lijkt me ook niet van toepassing.
    Vreselijk voor alle betrokkenen...

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik begreep dat het een Marokkaans jongetje was.
    Is het daar niet gebruikelijk dat de zus een deel van de zorg over de kinderen draagt?

Maar wie zegt dat dit jongetje geen zwemdiploma had?
    Ook met een zwemdiploma op zak kan je nog verdrinken hoor.
    Vooral een kind die zelfs met zo'n papiertje op zak nog geen ervaren zwemmer is.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#10 Arti13, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jul 2013
    Vreselijk ook vooral voor de andere kinderen.
    Die hebben een levenlang schuldgevoel. Wat doe je je kinderen aan om zo' n verantwoordelijkheid bij je kinderen neer te leggen. Schandalig!

Edit: dan ga ik er vanuit dat er geen ouders bij waren.

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    In het ad stond dat moeder er ook bij was..

12. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    op hart van Nederlanden was gister 2 jongens verdronken.
    1 van 5 `
    en 1 van 6 jaar...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.527
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Triest inderdaad.
    Mijn oudste kinderen hebben allebei hun diploma's maar ik blijf altijd zeer allert maar zelfs dan kan zoiets gebeuren.
    Dit is ook een reden dat wij op hoogtijdagen niet naar het zwembad gaan.
    1 groot mierennest en iedereen springt bovenop elkaar en ze zouden maar in paniek raken.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Dat was dat kindje van 5, en die was niet met de Bso maar met z'n neef die op hem paste en bij de Bso leiding is gaan zitten

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38

dat is dus ook het eerste wat ik zei :$ hoe haal je het in je hoofd om als ouders zijnde je 13 jarige de verantwoordelijk te geven over haar jongere broertjes/zusjes en al helemaal zwemmend, dit meisje kan door dit gebeuren wel een enorme trauma oplopen door schuldgevoel. En toch ergens hoop ik niet dat ouders vervolgd worden, ik ben van mening dat het verliezen van een kind toch wel de zwaarste straf is die men ooit kan krijgen, een hardere leerles is er niet, ondanks dat het natuurlijk oerstom was dat ouders dit toelieten.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel erg.. :( Een dertien-jarige de verantwoordelijkheid geven over drie kleine kinderen vind ik ook niet echt.. Nouja, hou m'n mening maar voor me. :(

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik laat mijn kinderen nog niet met opa en oma naar iets met water gaan. Zodra er zwemdiploma's zijn, prima. Maar ik wil niemand anders opzadelen met de verantwoordelijkheid voor mijn kind.
    Dus ook mijn 1e reactie was: Je geeft een 13jarige toch niet de verantwoordelijkheid voor 3 kleinere kindjes en laat ze vervolgens naar het water gaan terwijl deze kinderen geen zwemdiploma hebben??

18. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Niet aanklagen die ouders?!

Nou in mijn ogen dus echt wel. Al was het maar om nog eens een extra voorbeeld te stellen voor alle andere ouders die zo onverantwoordelijk met hun kinderen omgaan.

Persoonlijk vind ik een meisje van 13 namelijk zelfs nog te jong om alleen naar het strand te gaan (tenzij met een groep vrienden al zou ik dat ook niet echt geweldig vinden) laat staan dat ze mag gaan mét de verantwoordelijkheid voor een paar ukkies!

Deze ouders hebben hun andere kinderen opgezadeld met een onherstelbaar trauma uit gemakzucht! Vreselijk!!!!

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik vind het echt schokkend hoor, en wat mij betreft mogen de ouders ook opgepakt worden en veroordeeld voor onverantwoordelijk gedrag..... kind van 13 heeft een trauma voor het leven! :x

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

je bent serieus hè? Arme opa en oma.... :(

Deel Deze Pagina