Kinderen en hete auto's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Berte, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik vind dat ook overdreven...
    Met
    Mn zoontje in en uit de auto halen ben ik al langer bezig dan met het afrekenen.. Dus ik zie echt t nut er niet van...

Als ik ga afrekenen houd ik wel de auto in de gaten, maar verder..... Hij zal heus niet ineens gestolen worden ;)

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ben dit echt helemaal met je eens!!!! Arm kind, maar inderdaad vreselijk voor ouders:(

Toch vindt ik dat er een flink verschil zit in iets dat perongeluk gebeurt of iets dat expres gewoon omdat het ff makkelijk is gebeurt(kind slaapt net zo lekker en dat soort "onzin").

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Onvoorstelbaar dat dit nog steeds zo vaak gebeurt... En niet alleen met kinderen, helaas worden dieren ook regelmatig achtergelaten in een snikhete auto :(
    Laatst was ik samen met m'n man weg met de auto (zonder kids) en hij ging even tanken dus auto dicht en betalen, ik zat in de auto en na nog geen 30 seconde werd het al warm, ik kon gelukkig de deur open zetten! Moest gelijk denken aan al die kindjes en dieren die dat niet kunnen en zo aan hun eind komen :(

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Met tanken vliegt toch de automatische deurvergrendeling erop? Hier tenminste wel... Zodra de sleutel in de tankdop komt om hem open te draaien vliegt de vergrendeling erop. En op het moment dat je van binnenuit de deur van de auto open doet, vliegt hij open. En op het moment dat je harder dan 10 km/u rijdt, gaat hij er weer op.

Is dat tegenwoordig niet standaard? De auto inclusief kind worden heus niet gepikt tijdens het tanken, en ik vind ook dat het kind eventjes kan blijven zitten. ALLEEN om te betalen bij het tanken dan hè? Niet voor een supermarktbezoek langer dan tien minuten of de Ikea ofzo.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan heb je wel een hele luxe auto. Bij die van mij moet ik toch echt bij elke deur handmatig de sleutel erin steken of het knopje indrukken:D

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hahahaha, helemaal retro! :cool:
    *insert-verwende-blik*

Nee grapje :D (het is de auto van VL, ik heb zelf nog een OV :p)

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    jeetje, honden en kinderen in de auto laten. Verschrikkelijk.

En weet je wat? Dan moet je die ouders daar eens op aanspreken... wordt je voor alle rotte vis uitgemaakt.

Mijn man zit bij de kmar en hield een auto aan waarbij een kind op de schoot van de bijrijdster zat. Mijn man vroeg aan haar: mevrouw, houdt u van uw kind? Ja, hoezo zei die vrouw toen. Nou, zei mijn man, waarom gebruikt u uw kind dan als airbag? En je wilt het niet weten... hoe hij het lef had om daar wat van te zeggen en zo nog meer.
    Ze diende zelfs een klacht tegen hem in. Vond hij trouwens niet erg, want hij stond helemaal achter zijn besluit. De klacht werd ook meteen geseponeerd door zijn leidinggevende. Die ze alleen maar 'niet zo tactisch gebracht, maar je had wel gelijk.'

Dus... kunnen veel ouders gewoon niet tegen kritiek op hun ouderschap? Of zijn die nou echt zo stom als een rund tegenwoordig... zoiets doe je toch gewoon niet! Heb echt het idee dat die mensen een IQ van nul hebben.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/p480x480/988223_1382692031943233_23240750_n.jpg

8. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Kind van 12 of niet.. dan laat je hem maar thuis of gaat maar een andere dag naar ikea!!

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Niet langer dan 10 minuten :o:o.
    10 minuten is al gevaarlijk heb ooit zo een tabel gezien hoe heet het dan wordt , nou is toch al aardig heet ! 60 graden !!

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe zit het eigenlijk met autorijden zonder airco?
    Wij hebben geen airco,voor vertrek zet ik wel alle ramen een kwartier op voorhand open en ik probeer de warmste momenten te vermijden en rij met een raampje of meerdere ramen een beetje open.

In het weekend hebben we gereden toen het echt heer was rond 16uur en het was een halfuur rijden, we waren gelukkig met 2, dus ik ging achterin bij hem zitten om hem toch in de gaten te houden en af en toe drinken aan te bieden maar hij zweette echt heel fel, was wel nog vrolijk en lachte gewoon maar ik vond het toch eng

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit vroeg ik mij dus ook af, hoe zit het met autorijden zonder airco.
    Wij moesten ook een half uur in de auto zitten afgelopen maandag, het was bloedje heet!

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij zijn allemaal groot geworden in een auto zonder airco. Ik hanteer wel het beleid: als ik dorst heb, zullen zij ook wel dorst hebben, dus neem nu standaard drinken mee in de auto. De jongste krijgt bv dus die tank ik vol voor het wegrijden. Daarnaast elke 2 uur wat drinken en de raampjes open.
    Maar er is echt een groot verschil tussen en stilstaande auto met dichte ramen en een rijdende auto zonder airco.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Alleen de auto pakken indien nodig. Afspraken ver weg verzette en alles op de fiets doen. Heb wel airco maar bij mijn vorige auto niet en ook konden daar achter ramen niet open. Echt onverantwoord.

En ja met tanke haal ik mijn kinderen altijd uit de auto dus ook bij warm weer. Wat als de rij net wat langer duurt dan verwacht, pinstoring etc. 5 min is echt te lang met dit weer. Auto schiet op vergrendeling en gaat dan echt niet open tenzij ik continu op de sleutel druk

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Kind was 12? Oh ik vernam juist 2 jaar van iemand die deze mensen kende? Misschien dan nog een x gebeurd daar.
    Ze wilde een ijsje halen voor het kind.
    Maargoed, ik vind ook dat je een kind/dier niet in de auto moet laten, snap best als je bij de bp tankt dat het wel eens kan gebeuren.
    Zelf heb ik geen auto, dus ook niet van toepassing, maar temp. loopt sowieso op in de zon.

15. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36

Dat vraag ik me ook af . Als je rijd gaat het nog prima door de wind als je een raampje open hebt . Maar wat nou als je voor een stoplicht staat of file ofzo . Ik probeer max een half uur dus niet langer in de auto , verder heb ik een sap fles bij me uit de koelkast waar hij een slokje uit kan nemen en anders leg ik die tegen hem aan en koel soms zijn voetjes ermee .

Ik twijfel ook om 2 raampjes tegenover elkaar open te zetten anders is het zo heet . Doe jij 1 of 2 ramen open ?

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Toen ik achter naast hem zat stonden 2 of 3 ramen een beetje open en ik vond de wind achter meevallen, ze hebben ook nog die kap van de maxi-cosi gedeeltelijk over hun heen dus 2 of 3 ramen kan wel, er komt zo toch een beetje frisse lucht in de auto.

Als ik alleen zou rijden en het duurt een halfuur dan zou ik halverwege even stoppen om te checken en drinken aan te bieden of met een vochtig doekje hem even verfrissen.

Maar het blijft eng ;)

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bahbahbah.. :(

18. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
  19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Nele87 ,
    Voordat ik ga kijken ?
    Geen waarbeurd filmpje over kind of dier ?
    Of fotos er in verwerkt van de fatale afloop ?

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Over dit filmpje is een topic. Het is gespeeld, maar de reacties op het filmpje deed mij besluiten niet te kijken.

Deel Deze Pagina