Kinderen en hete auto's

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Berte, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    dat klopt, denk dat het klimaat in deze tijd toch wel is verandert dan in onze tijd. toen lange zomers met 20 a 25 gr, nu korte zomers met extreme graden. toen lagen we gewoon in onze pamper in de reiswieg en nu moeten we in een stoeltje zitten met gordels en zijbescherming naast ons.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.944
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In een rijdende auto zonder airco, wordt het niet zo heet als in een stilstaande auto. Probeer het maar uit!

Laatst moesten we na een ochtendje weg nog even een klein boodschapje hebben in de supermarkt. Zoonlief (was echt doodmoe) viel binnen twee minuten in slaap, ondanks mijn pogingen om hem even wakker te houden tot we in de supermarkt waren. Dan laat ik hem dus wel gewoon slapen, maar ik blijf erbij zitten in de auto. Dan voel je de temperatuur toch snel oplopen, veel sneller dan vroegah in onze rijdende auto met airco.

Overigens kunnen afgesloten autodeuren bij mijn weten altijd van binnenuit geopend worden, ook als de auto op slot zit mits er geen kinderslot op zit! Maa een ouder kind dat dus bij bijvoorbeeld een supermarkt ervoor kiest om n de auto te blijven, kan er gewoon uit hoor! Alleen in ons geval gaat dan wel gelijk keihard het autoalarm af, ontdekte ik dus vorige keer. (Gelukkig had ik ook een sleutel. En zoonlief sliep er gewoon doorheen!

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wij hebben ook geen ramen achterin die open kunnen . Maar de wind van de open voorramen waait toch naar achter . En ik zit altijd naast mijn zoontje dus voel ook gauw of er genoeg frisse lucht binnen komt .

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb dat filmpje gezien idd. Het is gelukkig duidelijk dat het gespeeld is maar het gevoel dat je erbij krijgt is zo verdrietig. Het idee dat dit echt gebeurd. Mama gaat naar de winkel wordt ook nog opgehouden door een persoon waar ze even mee kletst, moet wachten in de rij en ondertussen wordt het steeds heter in zo'n auto natuurlijk.

Echt heftig. Ik zou mijn kind nooit zo achterlaten in de auto.
    Als ouder moet je je toch kunnen beseffen dat het stikheet wordt in de auto?

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vraag me dan af of ze hun kind vergeten zijn, of gewoon hebben laten liggen omdat hij zo lekker sliep. Aangezien politie eraan te pas moest komen, was de auto zodanig afgesloten dat het kind er niet snel uitgehaald kon worden en dan is met deze warmte de auto dus gewoon een bakoven waarin je kind stikt.

Heb hier de meiden ook echt wel eens laten liggen, maar ik kijk wel altijd of dat kan zonder risico. Met deze warmte je kind onbeheerd achter laten, zou ik nooit hebben gedaan. Dan was manlief lekker de Ikea in gegaan en ik bij de auto gebleven en er later achteraan gekomen ofzo...

Deel Deze Pagina